Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Питомий відсоток загальної роботи територіального управління складає робота зі зверненнями, скаргами громадян, з інформаційними запитами та запитами на отримання публічної інформації. В межах визначених повноважень проводиться робота з виявлення причин і умов, які породжують заяви та скарги громадян, вживаються заходи щодо їх усунення та недопущення в подальшому.
За період 2017 року - травень 2020 року до територіального управління надійшло 715 звернень, а саме: у 2017 році надійшло 286 звернень, у 2018 році – 255 звернень, у 2019 році– 174 звернення, за 5 місяців 2020 року – 79 звернень.
Під час розгляду звернень громадян спеціалісти територіального управління використовують Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Класифікатора звернень громадян» від 30 вересня 2008 року № 858 та класифікатор додаткових питань, що порушуються у зверненнях громадян до територіального управління, затверджений наказом ТУ ДСА України в Дніпропетровській області від 30 грудня 2011 року за № 69-з.
За класифікатором додаткових питань, що порушуються у зверненнях громадян до територіального управління розглядаються наступні категорії звернень (за індексами):
Значна кількість звернень, які надходять на адресу територіального управління, є звернення на організацію роботи місцевих судів Дніпропетровської області. В 2017 році надійшло 150 звернень цієї категорії, в 2018 році – 129, в 2019 році – 97, за 5 місяців 2020 року – 30 звернень.
В окрему категорію слід виділити скарги на неетичну поведінку працівників апарату суду.
Здебільшого, викладені у зверненнях і скаргах претензії носять суто суб’єктивний характер та не містять під собою об’єктивного підґрунтя. Проте, у деяких випадках викладені факти мають місце. У разі встановлення фактів порушення працівниками апаратів судів своїх посадових обов’язків або норм етичної поведінки, територіальне управління наполегливо рекомендує керівнику апарату конкретного суду всебічно вивчати кожну окрему ситуацію та вживати відповідні заходи дисциплінарного впливу з метою недопущення подібних порушень у подальшій роботі.
Територіальним управлінням проводиться постійний моніторинг звернень та скарг на роботу судів, для визначення та з’ясування основних причин, які спонукають громадян звертатись до судових органів. Отримані результати, в першу чергу, дозволяють на нарадах з керівниками апаратів судів області звертати їх увагу на виявлені проблеми та можливі шляхи їх вирішення.
Зазначена аналітична робота також дозволяє рекомендувати Національній школі судів України актуальні теми для навчального плану підготовки працівників апаратів судів, які направлені на викорінення причин негативного ставлення громадян до роботи судів.