Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
«Нинішня ситуація безпрецедентна…
Для того, щоб перемогти вірус, спільноти,
країни і всі громадяни повинні проявити високий рівень солідарності...
Свій внесок в боротьбу з вірусом повинен внести кожен з нас»
Європейське бюро ВООЗ
У зв’язку з отриманням декількох позовів щодо нарахування та виплати суддівської винагороди, які здійснюються із застосуванням обмеження нарахування та виплат відповідно до Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" від 13.04.2020 року №553-ІХ (далі - Закон № 553-ІХ), територіальне управління висловлює свою позицію по даному питанню.
Судді, які подали позовні заяви, обурені, що заробітну плату обмежено, чим порушено їх права та вимагають «визнати дії територіального управління протиправними, зобов’язати зробити перерахунок та негайно стягнути недоплачені кошти».
В своїх вимогах судді оперують ч.2 ст.130 Конституції України та ч.1 ст. 135 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", не приймаючі при цьому до уваги низку інших держаних актів, які і стали приводом для тимчасових обмежень на законодавчому рівні. В зв’язку з цим є дивним зазначення територіального управління єдиним відповідачем...
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 15 жовтня 2013 року у справі «Савіцкас та інші проти Литви» зазначив: «…у разі дуже серйозної економічної та фінансової ситуації бюджетне фінансування всіх державних установ слід переглянути і зменшити. Якщо в разі дуже серйозної економічної ситуації правові акти зазначатимуть, що фінансування судів і заробітної плати не може бути зменшено тільки щодо суддів, це означитиме, що суди необґрунтовано відрізнятимуться від інших державних установ і судді необґрунтовано виділятимуться серед інших осіб, які здійснюють функції в державних установах. Реалізація соціальних та економічних прав здебільшого залежить від ситуації, особливо фінансової, яка склалася у державі.»
Пандемія коронавірусу COVID-19, яка за два з половиною місяці практично поширилася на усі континенти і зачепила 80% країн світу – це перевірка людства на здатність протидіяти загальноцивілізаційним загрозам, організовуватися для вирішення нагальних проблем і робити правильні висновки.
Ми всі у першу чергу є громадянами України. З юридичної точки зору громадянин — це загальне поняття, а індивідуальне поняття громадянина вміщено в його громадянській позиції — у певному ставленні до різних суспільних явищ і процесів з урахуванням не лише особистих, але й інтересів суспільства та держави. Закон є одним для всіх, без винятку. І є особливі часи, коли саме держава потребує підтримки.
Цією статтею територіальне управління не дає оцінку зазначеним вище позовам, а лише висловлює свою особисту позицію, з якою кожен може погодитися чи навпаки.