flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Щодо захисту права працівників АНД районного суду м. Дніпропетровська та громадян Амур-Нижньодніпровського району м. Дніпра

05 серпня 2021, 16:14

26 липня 2021 року приміщення Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська було відключено від водопостачання.

26.07.2021 о 11:57 годині Амур-Нижньодніпровським районним судом м. Дніпропетровська залишено повідомлення – звернення до «Контакт центр у м. Дніпро» про відсутність водопостачання, звернення зареєстровано за № 158615. На протязі дня заявка не була виконана. Повідомлень щодо аварій, планового відключення тощо, на адресу суду або територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області не надходило.

27.07.2021 року о 11:06 годині в телефонному режимі судом повторно залишено повідомлення – звернення до «Контакт центр у м. Дніпро» про відсутність водопостачання в приміщенні суду. Оператором контакт центру було повідомлено, що за збігом великого проміжку часу заявка № 158615 списано без виконання, без зазначення причин не виконання. Того ж дня судом залишено нову заявку «Контакт центр у м. Дніпро» за № 158889.

27.07.2021 року в присутності співробітників КП «Дніпроводоканал» в АНД районі м. Дніпро проведено перевірку лінії входу водопостачання в приміщенні суду за адресою: вул. Новоселівська,9, м. Дніпро та пошкоджень не виявлено.

На неодноразові звернення до Контакт центрів, жодної інформації про причини відсутності водопостачання в приміщення Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська - не надано.

02.08.2021 року за вихідним № 4198/21 територіальним управлінням направлено лист – вимогу до КП «Дніпроводоканал», щодо  вжиття заходів по відновленню водопостачання до приміщення Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська за адресою: вул. Новоселівська,9, м. Дніпро.

03.08.2021р. територіальним управлінням в телефонному режимі залишено звернення до «Контакт центр у м. Дніпро» за телефоном (056) 732-12-12 (№160814) та з’ясовано, що лист Управління 02.08.2021 (вих.№ 4198/21) передано на розгляд юридичному відділу  КП «Дніпроводоканал». Юридичним відділом КП «Дніпроводоканала», повідомлено про направлення запиту до Управління експлуатації водопровідних мереж, для з’ясування причин відключення водопостачання в приміщенні суду.

Однак, станом на 05.08.2021 року, жодної інформації про причини відключення приміщення суду від водопостачання на адресу Управління не надійшло.

Починаючи з 26.07.2021 року у зв’язку з відсутністю водопостачання в приміщенні суду припинено прибирання, дезінфекція залів судового засідання, кабінетів працівників, суддів, а також приміщень для конвою та камер для підсудних (засуджених). Ці обставини призводять до порушення Державних санітарних, санітарно-гігієнічних та санітарно-протиепідемічних правил і норм.

Під час відправлення правосуддя, розгляду справ та прийому громадян в суді, не виконуються необхідні заходи по дотриманню санітарних норм, норм трудового законодавства та вжиття всіх необхідних заходів відповідно до Законів України (№ 530-ІХ та № 533–ІХ) про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Також, кожного дня судом здійснюється правосуддя з розгляду цивільних, адміністративних та кримінальних справ за участю учасників процесу. Для розгляду кримінальних справ здійснюється доставка підсудних (засуджених), відповідно до «Інструкції про порядок конвоювання та тримання в судах підсудних (засуджених) за вимогою судових органів» затвердженої спільним наказом МВС, МЮУ,СБУ, ГПУ, ВСУ від 16.10.1996 року № 75/37/5/17-389/1-3/503/239.

Відсутність води в приміщенні суду може призвести до припинення конвоювання спецконтингенту (підсудних/ засуджених) до приміщення Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська, а не доставка підсудних в свою чергу до зриву відправлення правосуддя, порушення основних конституційних прав і свобод громадян на справедливий судовий розгляд, а також може призвести до подання позовів учасниками процесу до Держави, в наслідок чого Україна буде змушена виплачувати значні кошти громадянам при встановленні порушень їх прав у судах.

Працювати в таких жахливих умовах, в спекотну пору року, не мати елементарних умов, можливості використовувати вбиральні кімнати (туалет) - нестерпно.

Оскільки, між територіальним управлінням ДСА України в Дніпропетровській області та КП «Дніпроводоканал» укладено договір № 1267в від 10.03.2021 року на централізоване водопостачання та договір № 1267с від 10.03.2021 на централізоване водовідведення (договори укладені в інтересах районних судів м. Дніпропетровська, в тому числі і в інтересах Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська) КП «Дніпроводоканал» зобов’язаний надавати споживачеві послуги з централізованого водопостачання, а споживач зобов’язаний оплачувати надані послуги за тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у порядку, строки та на умовах, передбачених договором.

Послуги надаються споживачеві безперервно, крім часу перерв, визначених частиною першою статті 16 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”.

Так, згідно умов Договору КП «Дніпроводоканал» зобов’язаний

- ч. 1 п. 32 Договору - забезпечувати виробництво та постачання споживачам питної води відповідно до умов договору;

- ч. 2 п. 32 Договору - вживати заходів до забезпечення питною водою у разі порушення функціонування систем централізованого водопостачання (аварійні ситуації);

- ч. 3 п. 32 Договору - вирішувати питання, пов’язані з порушенням функціонування систем централізованого водопостачання (аварійні ситуації), відповідно до плану оперативних дій із забезпечення споживачів питною водою у відповідному населеному пункті (районі);

- ч. 4 п. 32 Договору - відшкодовувати збитки, завдані юридичним і фізичним особам внаслідок порушення вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання, що сталося з його вини; 

- ч. 5 п. 32 Договору - забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість послуг згідно із законодавством та умовами договору, в тому числі шляхом створення системи управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів;

- ч. 9 п. 32 Договору -  вживати заходів до ліквідації аварій, усунення порушень якості послуг у строки, встановлені законодавством;

- ч. 11 п. 32 Договору - своєчасно реагувати на виклики споживачів, підписувати акти-претензії, вести облік вимог (претензій) споживачів у зв’язку з порушенням порядку надання послуг;

- ч. 12 п. 32 Договору - своєчасно проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених неполадок, пов’язаних з наданням послуг, що виникли з його вини;

- ч. 14 п. 32 Договору - відшкодовувати збитки, завдані майну, шкоду, заподіяну життю або здоров’ю споживача внаслідок неналежного надання або ненадання послуги та незаконного проникнення в належне йому житлове приміщення (інший об’єкт нерухомого майна), крім випадків проникнення до приміщення для ліквідації аварій представниками виконавця;

- ч. 15 п. 32 Договору -  здійснювати перерахунок вартості послуг за період ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості послуг за письмовою заявою споживача, а також сплачувати неустойку (штраф, пеню) у розмірі 0,01 відсотків суми здійсненого перерахунку вартості послуги.

Однак, жодних дій з боку КП «Дніпроводоканал»  по відновленню водопостачання до приміщення суду не здійснено.

Данні дії з боку КП «Дніпроводоканал», а саме бездіяльність у вирішенні проблемного питання щодо відновлення водопостачання до суду є порушенням вимог Договору про централізоване постачання споживачу.

Згідно з умовами укладеного Договору КП «Дніпроводоканал» має право обмежити (припинити) надання послуг у разі їх несплати або оплати не в повному обсязі в порядку і строки, встановлені законом і договором;

На сьогоднішній час рахунки за надані послуги по липень поточного року (включно), сплачено в повному обсязі. А тому, перед КП «Дніпроводоканалом» відсутня заборгованість за водопостачання та водовідведення.

Дані дії з боку КП «Дніпроводоканал», а саме відключення водопостачання в приміщенні суду, у разі відсутності заборгованості за надані послуги є безпідставними та не законними.

А тому, відповідно до умов укладеного Договору територіальне управління звернулось до КП «Дніпроводоканал» з претензією, в якій вимагає від КП «Дніпроводоканал» відновити водопостачання до приміщення Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська за адресою: вул. Новоселівська,9, м. Дніпро, провести перерахунок розміру плати за послуги у зв’язку з їх ненаданням та відшкодувати збитки внаслідок неналежного ненадання послуг Споживачу (ТУ ДСА України в Дніпропетровській області).

Територіальне управління є бюджетною організацією, яка повністю утримується за рахунок Державного бюджету України та здійснює оплату за надані послуги за рахунок Державних коштів. Здійснення оплати за ненаданні послуги є нецільове використання бюджетних коштів та порушення Бюджетного законодавства, що тягне за собою адміністративну та кримінальну відповідальність.

Також, територіальним управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області доведено до відома КП «Дніпроводоканала», що у разі відсутності будь яких дій з боку КП «Дніпроводоканала», територіальне управління буде змушено звернутися до суду з позовними вимогами про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити певні дії за захистом своїх прав і законних інтересів.