flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом І півріччя 2014 року

                                                                                                          УЗАГАЛЬНЕННЯ

 щодо виконання Закону України “Про звернення громадян” за результатами І півріччя 2014 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області

  

Робота зі зверненнями громадян в територіальному управлінні здійснюється на підставі вимог Конституції України та згідно з положеннями Закону України “Про звернення громадян” та інших  законодавчих актів.

Згідно з вимогами статті 5 Закону України “Про звернення громадян” територіальним управлінням розглядаються звернення, оформлені належним чином, підписані заявником, із зазначенням дати тощо.

Згідно Наказу від 11.06.2012 року за № 6-о “Про затвердження Графіку особистого прийому громадян керівництвом територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області” особистий прийом громадян здійснюється начальником управління, заступником начальника управління. Прийом проводиться в приміщенні територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за адресою: пр. К.Маркса, 57.

Для поліпшення діяльності, спрямованої на виконання Закону України „Про звернення громадян” територіальним управлінням щоквартально проводяться узагальнення стану виконання вимог зазначеного закону, які розміщуються на WEB – сайті управління.

На виконання рішення колегії ДСА України від 09.09.2009 року за № 4/3 п.2.1 територіальним управлінням щоквартально здійснюється моніторинг щодо причин, які породжують надходження повторних звернень, скарг до територіального управління, на роботу територіального управління, недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян та безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника.

Також, територіальним управлінням під час комплексних перевірок стану діловодства та надання організаційної допомоги судам області здійснюється перевірка дотримання судами вимог Закону України „Про звернення громадян” та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМУ від 14 квітня 1997 року за № 348. Результати перевірок доводились до відома голів судів. Так, протягом І півріччя 2014 року проведено комплексні перевірки у 8 загальних місцевих судах Дніпропетровської області. За результатами перевірок встановлено порушення в Амур-Нижньодніпровському районному суді розгляд звернень громадян, на що територіальне управління рекомендувало провести службове розслідування та зауважило на дотриманні строків надання відповіді на звернення громадян, а також судам надані рекомендації щодо організації роботи зі зверненнями громадян.

На виконання рішення колегії ДСА України від 09.09.2009 року за № 4/3 п. 2.4 територіальним управлінням прийнято для використання в роботі Методику оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затверджену постановою КМУ від 24.06.2009 року № 630.

 Так, територіальне управління дотримується 10 із 13 показників, передбачених Методикою, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян. Два показники, а саме: проведення нарад, семінарів, засідань колегій з питань звернень громадян (№10) та планування роботи із зверненнями громадян (№11) для оцінювання рівня роботи не застосовуються. Також в управлінні не застосовується показник № 8, що передбачає наявність затвердженого графіка роботи телефонної “Гарячої лінії”, його дотримання, ведення обліку повідомлень громадян.

 Реєстрація звернень громадян в управлінні здійснюється на реєстраційно-контрольних картках, в журналі реєстрації звернень громадян та в алфавітному покажчику. Прийом громадян фіксується в журналі прийому та на картках обліку особистого прийому громадян. Звернення підшиваються в хронологічному порядку в обкладинку, провадження по зверненням громадян ведуться окремо від інших проваджень. Усі звернення розглядаються у строк, встановлений законодавством.

На інформаційній дошці управління містяться відомості про посадових осіб територіального управління, які ведуть особистий прийом громадян, місце та час прийому та інша корисна для громадян інформація.

Під час розгляду звернень громадян територіальним управлінням застосовується Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Класифікатора звернень громадян» від 24 вересня 2008 року за № 858 та класифікатор додаткових питань, що порушуються у зверненнях громадян до територіального управління, затверджений наказом ТУ ДСА в Дніпропетровській області від 30 грудня 2008 року за № 77.

До територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області протягом І півріччя 2014 року надійшло 86 звернень, які отримані від:

підприємств, установ, організацій різної форми власності – 19 (22%);

громадян –  67 (78%).

Усі звернення, що надійшли до територіального управління протягом звітного періоду відповідно до Класифікатора звернень розподіляються за такими категоріями.

За ознакою надходження: 80 звернень первинні, 1 (1,2%) повторне звернення та 5 (5,8%) дублетних звернень.

У І півріччі 2014 року надійшло 1 (1,2%) повторне звернення.

До територіального управління надійшло повторне звернення громадянина Кириченка В.М. щодо отримання копії ухвали суду по справі, яке складене ним через 15 днів після написання первісного звернення та до отримання відповіді управління.

У І півріччі 2014 року надійшло 5 (6%) дублетних звернень громадян.

Надходження дублетних звернень обумовлено тим, що скарга представника ЗАТ “АСК “Омега” Резунова Р.С. від 12.02.2014 року за вих№339 (отримана управлінням 13.02.2014 року вх№976/14), а дублетна скарга була скерована Державною судовою адміністрацією України (отримана управлінням 12.03.2014 року вх№1388/14), відповіді скаржнику направлені в установлений законодавством строк.

Скарга представника ЗАТ “АСК “Омега” Резунова Р.С. від 05.03.2014 року за вих№519 (отримана управлінням 12.03.2014 року вх№1423/14), а дублетна скарга була скерована Державною судовою адміністрацією України (отримана управлінням 18.03.2014 року вх№1552/14), відповіді скаржнику направлені в установлений законодавством строк.

 Скарга представника ЗАТ “АСК “Омега” Резунова Р.С. від 27.03.2014 року за вих№697 (отримана управлінням 01.04.2014 року вх№1737/14), а дублетна скарга була скерована Державною судовою адміністрацією України (отримана управлінням 09.04.2014 року вх№1870/14), відповіді скаржнику направлені в установлений законодавством строк.

Скарга представника ПАТ «Кривбасзалізрудком» Шатунова А.О. від 04.04.2014 року за вих№1199 (отримана управлінням 23.04.2014 року вх№2109/14), а дублетна скарга була скерована Державною судовою адміністрацією України (отримана управлінням 03.06.2014 року вх№2712/14), відповіді скаржнику направлені в установлений законодавством строк.

Скарга представника ПАТ «Кривбасзалізрудком» Шатунова А.О. від 04.04.2014 року за вих№1225 (отримана управлінням 28.04.2014 року вх№2187/14), а дублетна скарга була скерована Державною судовою адміністрацією України (отримана управлінням 03.06.2014 року вх№2712/14), відповіді скаржнику направлені в установлений законодавством строк.

За видами звернень: 46 (53,5%) заява та 40 (46,5%) скарг. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість заяв збільшилась на 5 одиниць, що складає 5,8%, а кількість скарг зменшилось на 17 одиниць – 20%.

За суб’єктом звернення: 83 (96,5%) індивідуальних звернень та 3 (3,5%) колективні звернення.

10.01.2014 року до управління надійшла колективна скарга громадян Кириченко В.М., Кириченка В.В. щодо неналежної організації роботи Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська, а саме: неотримання копії ухвали суду по цивільній справі №209/3434/13.

При перевірці встановлено, що на момент звернення Кириченко В.М., Кириченка В.В. до суду з вимогою видати копію ухвали суду від 03.09.2013 року, цивільна справа перебувала в апеляційній інстанції.

26.12.2013 року Кириченко В.В. отримав вищезазначену копію ухвали суду, про що свідчить розписка в матеріалах справи.

16.05.2014 року до управління надійшла колективна скарга громадянок Соколовської Ю.С. та Скворцової Г.К. на порушення Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ в частині не направлення позовної заяви та повістки про розгляд справи Індустріальним районним судом м.Дніпропетровська.

При перевірці порушень Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ не встановлено. 

19.06.2014 року до управління надійшла колективна скарга громадян, яку представляв Ражда С.Г. на тривалий розгляд справи Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом.

24.06.2014 року колективну скаргу направлено на розгляд до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду, оскільки факти, викладені у скарзі не пов’язані з порушенням порядку ведення діловодства у місцевих судах, тому не входить до компетенції територіального управління.

За категоріями авторів звернень: 1 звернення від інвалідів ІІ групи, звернення від Героїв Соціалістичної Праці, звернень від Героїв Радянського Союзу, Інвалідів Великої Вітчизняної війни, звернення від матері-героїні до територіального управління протягом звітного періоду не надходило.

За соціальним станом авторів звернень: 3(3,5%) звернення від пенсіонера, 5 (5,8%) звернення від осіб, що позбавлені волі та 78 (90,7%) звернень від інших авторів.

За результатами розгляду: 46 (53,5%) звернень вирішено позитивно, в 24 (27,9%) зверненнях відмовлено у задоволенні вимог, тому, що факти не знайшли свого підтвердження, по 7 (8,1%) зверненнях дано роз’яснення, 3 (3,5%) звернень направлено на розгляд за належністю відповідно до ч.3 ст.7 ЗУ «Про звернення громадян», 6 (7%) звернень повернуті авторам відповідно до ст. 5 і 7 ЗУ «Про звернення громадян».

Випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника не виявлено.

У зверненнях, що надходять до управління порушуються наступні питання:

1. Звернення щодо тривалого розгляду кримінальних та цивільних справ.

Всього таких звернень надійшло за І півріччя 2014 року – 1 (1,1%).

Так, 19.06.2014 року до територіального управління надійшла колективна скарга на тривалий розгляду справи Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом.

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень громадян зазначеної категорії зменшилась на 4 одиниці.

2. Друга категорія звернень - це звернення щодо не ознайомлення з матеріалами кримінальної справи та протоколом судового засідання.

Всього за І півріччя 2014 рік до територіального управління надійшло 1 (1,1%) таких звернень.

Так, 02.04.2014 року надійшла скарга підсудного Гулієва Н.М. щодо не ознайомлення з матеріалами кримінальної справи в Заводському районному суді м. Дніпродзержинська. Після перевірки зазначеної скарги територіальним управлінням встановлено, що 21.09.2012 року підсудний Гулієв Н.М. був ознайомлений з матеріалами справи в повному обсязі про що свідчить розписка в матеріалах справи, а також 14.05.2013 року на адресу ВК-80, направлені протоколи судового засідання та журнали фіксації судового засідання для вручення підсудному Гулієву Н.М..

Після ретельної перевірки зазначеної скарги встановлено, безпідставне затягування розгляду кримінальної справи підсудним.

Треба зазначити, що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень громадян зазначеної категорії зменшилось на 7 одиниць.

3. Третя категорія звернень – це звернення, в яких громадяни скаржаться на неправомірні, з погляду заявників, дії суддів та на винесений вирок або поставлене судом рішення, і просять втручання територіального управління в діяльність судів щодо відправлення правосуддя.

Всього за звітний період до територіального управління надійшло 10 (11,6%) таких звернень.

На такі звернення територіальне управління роз’яснює заявнику положення статей 5,6,147,148 та 126 Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, в яких закріплені повноваження територіального управління та забороняється втручання органів державної влади, посадових осіб у діяльність суддів щодо здійснення ними правосуддя, статей 124 та 126 Конституції України якими визначено, що правосуддя здійснюється виключно судами, делегування функцій судів, привласнення цих функцій іншим органам чи посадовим особам не допускається. У відповіді громадянам роз’яснюється положення ст.ст. 84,85 Закону України “Про судоустрій і статус суддів” щодо дисциплінарного провадження щодо суддів та суб’єктів, що наділені повноваженнями порушувати дисциплінарне провадження.

Також надаються роз’яснення права апеляційного та касаційного оскарження у разі незгоди з судовим рішенням.

Наприклад, 08.01.2014 року до територіального управління надійшло звернення громадянина Зіміна В.М. на дії судді Баглійського районного суду м. Дніпродзержинська.

15.01.2014 року надійшла заява заступника голови правління Дніпропетровської обласної громадської організації «Центр захисту прав людину і розвитку особистості Бовкуна О.П. на дії судді Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська незгода з винесеними рішеннями суду.

30.01.2014 року надійшла скарга громадянки Тарасової О.П. щодо неправомірних дій суддів Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області.

02.02.2014 року надійшла заява Швец В.О. щодо незгоди з винесеним рішенням суду та дати правову оцінку діям судді Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області.

10.02.2014 року надійшла заява представника Перкіна В.П. в інтересах громадянина Шклярука Л.В. на дії судді Довгінцевського районного суду м.Кривого Рогу незгода з винесеними рішеннями суду.

28.02.2014 року надійшла заява Каурової В.П. пенсіонерки, інваліда ІІ групи на незгоду з винесеним рішенням суду, якого саме, в заяві не зазначено.

Кількість звернень громадян на неправомірні, з погляду заявників дії суддів, та на винесений вирок або поставлене судом рішення, які надійшли у І півріччі 2014 році зменшилась на 5 одиниць з аналогічним періодом минулого року.

4. Четверта категорія звернень - це звернення, у яких громадяни скаржаться на неетичну поведінку працівників апарату суду. За звітний період надійшло 2 звернення (2,3%).

Так, управлінням 05.03.2014 року від громадянина Єрохіна І.А. отримано звернення на неналежну поведінку працівників апарату Жовтневого районного суду м. Кривого Рогу, а саме: знищення цивільної справи №2-299/1992. В зверненні заявник просив здійснити перевірку за фактом неналежного виконання службових обов’язків з ведення діловодства в архіві суду.

Згідно акту службового розслідування, факт порушення встановлено, архіваріус Жовтневого районного суду м. Кривого Рогу Булах О.М. притягнута до дисциплінарної відповідальності.

14.03.2013 року до управління надійшла скарга громадянина Співака О.В. на неналежну роботу працівників апарату Індустріального районного суду м. Дніпропетровська, а саме: відмова в можливості потрапити на прийом до голови суду в прийомний день. В скарзі скаржник просив вжити заходи до працівників апарату суду.

Після перевірки зазначеної скарги територіальним управлінням, фактів порушення  не встановлено, та як у період прибуття громадянина Співака О.В. на прийом, з 03.03.2014 року по 18.03.2014 року, голова суду перебував у щорічній черговій відпустці, відповідно до наказу від 27 лютого 2014 року   №8-в.

Кількість звернень громадян на неетичну поведінку працівників апарату суду, які надійшли у І півріччі 2014 році, зменшилась на 1 одиницю у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

5. П’ята категорія звернень - це звернення, у яких громадяни скаржаться на організацію роботи судів. За звітний період таких звернень надійшло – 43 (50%). Всі звернення розглянуті по суті і громадянам надані обґрунтовані письмові відповіді.

08.01.2014 року до управління надійшла заява засудженої  Погодіної М.А. на організацію роботи Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області, а саме: не надання відповіді на подану заяву тривалий час.

26.11.2013 року за вих№16567/13 судом направлена відповідь із зазначенням розрахункового рахунку НДЕКЦ на адресу Качанівської ВК-54 (пров. Вишневий, 16 м. Харків Харківської області) для вручення засудженій  Погодіній М.А..

 За результатами розгляду заяви порушень працівниками апарату суду вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ не встановлено. 

08.01.2014 року до управління надійшла заява громадянина Улянюк В.А. на неналежну організацію роботи Індустріального районного суду м. Дніпропетровська, а саме: не направлення позовної заяви в додатку до повістки про розгляд справи.

Після перевірки зазначеної заяви порушень вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ працівником апарату суду не встановлено, про що свідчать повідомлення про отримання в матеріалах справи.

13.02.2014 року надійшла скарга Москаленка М.І. на організацію роботи Томаківського районного суду Дніпропетровської області, а саме: безпідставне на його думку перенесення розгляду справи на іншу дату та не направлення повідомлення про дату наступного слухання.

При перевірці порушень вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ працівниками апарату суду не встановлено.

13.02.2014 року до управління надійшла скарга представника ЗАТ “АСК “Омега” Резунова Р.С. на організацію роботи з ведення діловодства Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська, а саме: не направлення апеляційної скарги, яка надійшла до суду 11.02.2014 року за вх№4897/14 разом зі справою до апеляційного суду Дніпропетровської області.

21.02.2014 року за вих№1239/14 цивільну справу №2-363/11 направлено до апеляційного суду Дніпропетровської області.

За повідомленням в.о. голови Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська працівників канцелярії суду з цивільних справ попереджено про недопущення порушення строків надіслання судових справ до апеляційної інстанції та неухильного дотримання вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, при виконанні посадових обов'язків.

26.02.2014 року надійшла заява громадянина Єрмакович Н.Г. на неналежне оформлення виконавчого листа та не реагування на подані звернення Кіровським районним судом м. Дніпропетровська.

 

Згідно акту службового розслідування, факт порушення встановлено, секретаря судового засідання Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Макаренко Н.В. попереджено про недопустимість в подальшому порушень.

14.03.2014 року до територіального управління надійшла скарга Співака О.В., на організацію роботи Ленінського районного суду м. Дніпропетровська, не направлення матеріалів справи за ухвалою суду про відмову у відкритті провадження до Ленінського ВДВС ДМУ юстиції.  

За результатами розгляду скарги порушень вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ працівниками апарату, не встановлено.

14.03.2014 року до територіального управління надійшла заява громадянки Сімченко В.А. щодо розгляду цивільної справи без фіксування судового процесу Самарським районним судом м. Дніпропетровська.

За результатами розгляду скарги порушень вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ працівниками апарату, не встановлено.

27.03.2014 року до територіального управління надійшла скарга громадянина Чащіна В.В., на організацію роботи з ведення діловодства Індустріального районного суду м. Дніпропетровська, а саме: не направлення апеляційної скарги, яка надійшла до суду 14.03.2014 року разом зі справою до апеляційного суду Дніпропетровської області.

27.03.2014 року апеляційна скарга та цивільна справ отримана апеляційним судом Дніпропетровської області, про що свідчить відмітка про отримання в кур’єрській книзі.

За результатами розгляду скарги порушень вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ працівниками апарату, не встановлено.

27.03.2014 року до територіального управління надійшло звернення  громадянина Сироватки С.С., на неналежну організацію роботи Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області, а саме: щодо порушення вимог Положення про автоматизовану систему документообігу суду.

При перевірці порушень судом вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ та Положення про автоматизовану систему документообігу суду не встановлено.

23.04.2014 року до територіального управління надійшла скарга представника ПАТ «Кривбасзалізрудком» Шатунова А.О. щодо неналежної організації роботи Жовтневого районного суду м. Кривого Рогу, а саме: порушення строків направлення процесуальних документів по цивільним справам

Згідно акту службового розслідування факт порушення встановлено, друкарку по сумісництву кур’єра  Жовтневого районного суду м. Кривого Рогу Дорошенко Н.В. попереджено про недопустимість подальших випадків порушень вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

24.04.2014 року до територіального управління надійшла скарга громадянина Покусай В.П. на організацію роботи Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська, а саме: відсутність та реєстрації в Єдиному державному реєстрі судових рішень, зазначених в його скарзі ухвал суду.

Згідно акту службового розслідування факт порушення встановлено, наказом керівника апарату Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська від 14.05.2014 року №9 до відповідальних осіб апарату Завгородньої Л.В. та Буденка Ю.Ю. застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді догани.

28.04.2014 року до територіального управління надійшла скарга громадянина Покусай В.П. на організацію роботи Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська, а саме: відсутність та реєстрації в Єдиному державному реєстрі судових рішень, зазначених в його скарзі ухвал суду.

При перевірці встановлено факт порушення. З метою недопущення в подальшому порушень, судом проведено оперативну нараду з суддями та працівниками апарату Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська, в ході якої наголошено про неухильне дотримання діючого законодавства та своєчасного направлення електронних копій рішень суду до Єдиного державного реєстру судових рішень.

Територіальним управління при проведенні перевірок в судах та на виробничих нарадах з керівниками апаратів суду надаються рекомендації щодо організації роботи зі зверненнями громадян. Кількість звернень громадян на організацію роботи суду, які надійшли у І півріччі 2014 року, залишилась незмінним у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

6. Шоста категорія звернень - це звернення, у яких громадяни скаржаться на неотримання копії рішення суду.

Усього за звітний період до територіального управління надійшло 21 (24,4%) таких звернень. Всі звернення цієї категорії розглянуті по суті і громадянам надані обґрунтовані письмові відповіді.

Наприклад, 20.01.2014 року до територіального управління надійшла заява громадянина Дрямова А.В. щодо не направлення Індустріальним районним судом м. Дніпропетровська позовної заяви та повістки про розгляд справи, копії рішення суду за поданою заявою.

За результатами розгляду заяви територіальне управління дійшло висновку про те, що факти викладені у зверненні не знайшли свого підтвердження.

28.01.2014 року надійшла скарга громадянина Мазанки С.В., скерована Державною судовою адміністрацією України щодо не видачі виконавчого листа Покровським районним судом Дніпропетровської області.

За результатами проведеного службового розслідування фактів порушення чинного законодавства працівниками апарату Покровського районного суду Дніпропетровської області не встановлено та викладені факти у зверненні не знайшли свого підтвердження.

29.01.2014 року надійшла скарга громадянина Бутенко Т.М.  щодо не направлення Бабушкінським районним судом м. Дніпропетровська копії заочного рішення суду.

Проведеною перевіркою встановлено, що працівниками апарату суду допущено порушення. Територіальним управлінням, керівнику апарату Бабушкінського районного суд м. Дніпропетровська вказано на неухильне дотримання працівниками апарату суду вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

07.02.2014 року до територіального управління надійшла скарга громадянина Фоміна В.В. скерована Державною судовою адміністрацією України на не направлення Жовтневим районним судом м. Дніпропетровська рішення суду.

За результатами розгляду заяви територіальне управління дійшло висновку про те, що факти викладені у зверненні не знайшли свого підтвердження.

11.02.2014 року до територіального управління надійшла заява громадянина Поліщук О.В. щодо не направлення ухвали суду Жовтневим районним судом м. Дніпропетровська.

Проведеною перевіркою встановлено, що факти, викладені у зазначеній скарзі не знайшли свого підтвердження.

18.02.2014 року до територіального управління надійшла скарга Вознюк  Л.Я. скерована Державною судовою адміністрацією України щодо не направлення копії заочного рішення суду Індустріальним районним судом м. Дніпропетровська.

Проведеною перевіркою встановлено, що факти, викладені у зазначеній скарзі не знайшли свого підтвердження.

04.04.2014 року до територіального управління надійшла заява Карпенко  Л.П. щодо неотримання копії технічного запису судового засідання та не направлення копії рішення суду за поданими заявами тернавським районним судом м. Кривого Рогу.

 Згідно акту службового розслідування, факт порушення встановлено, старшого секретаря суду Муратову Н.А та секретаря суду Дерун О.В.  попереджено про недопустимість подальших випадків неуважності та зернуто увагу на належне виконання своїх посадових обов’язків  

11.04.2014 року до територіального управління надійшла заява представника ПАТ «Банк Кредит Дніпро» Молдавської О.О. щодо не направлення копії рішення суду та виконавчого листа за поданими заявами Довгінцевським районним судом м. Кривого Рогу.

 Згідно акту службового розслідування факт порушення встановлено, секретаря суду Довгінцевського районного суду м. Кривого Рогу Пілюгіну С.В. попереджено про недопустимість подальших випадків порушень вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

Для усунення недоліків в роботі судів Дніпропетровської області, територіальним управлінням надсилаються листи керівникам апарату суду з вимогами проведення службових розслідувань за фактами порушень, а також проведення зборів працівників апаратів судів з питань дотримання вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді.

Кількість звернень громадян на неотримання копії рішення суду, які надійшли у І півріччі 2014 року, збільшилось на 6 звернень у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

7. Сьома категорія звернень – це звернення з питань діяльності ТУ ДСА України в Дніпропетровської області. За звітний період таких звернень не надходило.

8. Восьма категорія звернень – це звернення з інших питань – 8 (9,3%).

Так, 10.01.2014 року до територіального управління надійшло звернення Горбачова І.С. з проханням прийняти заходи щодо початку виконавчого провадження з питань визволення від тероризму (перелічені будинки за адресами вказаними у заяві); відсторонення від посади та арешт представника енергонадзору, та начальника ОВІР Красногвардійського району; зобов’язати обласний пенсійний фонд прийняти всі ксерокопії документів на Горбачова І.С..

На зазначене звернення повідомлено, що територіальне управління здійснює свою діяльність в межах своїх повноважень, до яких не входить приймати заходи та зобов’язувати будь-який суд розпочати провадження по справі, у тому числі щодо визволення від тероризму та відсторонення від посад працівників інших органів та структур, зобов’язання пенсійного фонду прийняти ксерокопії документів.

12.03.2014 року до територіального управління надійшла заява громадянки Буданцевої О.П. щодо заборони продавати будинок та земельну ділянку.  

На зазначене звернення повідомлено, що територіальне управління здійснює свою діяльність в межах своїх повноважень, до яких не входить забороняти чи сприяти у продажі будь якого рухомого чи нерухомого майна.

12.06.2014 року до територіального управління надійшла заява засудженого Веселовського О.В. щодо звільнення його від відбування покарання відповідно до Закону України «Про амністію».

На зазначене звернення повідомлено, що відповідно до ст.10 Закону України «Про амністію» рішення про застосування чи незастосування амністії приймається судом.

Аналіз змісту скарг показав, що причини відкладання слухання справ є поважними та не залежать від суду, в другій категорії показано безпідставне затягування розгляду кримінальних справ підсудними, а також правову необізнаність громадян щодо порядку оскарження незаконних, на їх думку, рішень судів та порядку їх направлення до апеляційної та касаційної інстанцій. Це свідчить про те, що переважна більшість громадян неспроможна користуватись послугами кваліфікованих адвокатів, а намагається захищати свої інтереси самотужки.

Також слід зазначити, що прохання  щодо здійснення перевірок дій суддів та притягнення їх до відповідальності міститься не лише у заявах самих сторін, але й у зверненнях представників сторін за довіреністю, що представляють сторони у суді під час розгляду цивільних справ.

Більшість звернень, що надходили до територіального управління розглядалися у строк  до 5 днів – 16 звернень (19%), до 15 днів – 19 (22%), до 30 днів – 49 (57%) та до 45 днів – 2 звернення (2%).

Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян протягом І півріччя 2014 року не виявлено.

Територіальним управлінням для покращення рівня роботи зі зверненнями громадян в судах Дніпропетровської області проводяться перевірки, за результатами яких, надаються рекомендації щодо організації роботи зі зверненнями громадян, а також на виробничих нарадах з керівниками апаратів судів наголошується на дотриманні працівниками апарату вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

При встановленні фактів порушень, територіальним управлінням надсилаються листи з вимогами проведення службових розслідувань за фактами порушень та проведення зборів працівників апаратів судів з питань дотримання вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 року №173.

Результати проведеного аналізу свідчать, що у територіальному управлінні робота по розгляду звернень громадян, що надходять до управління ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота та надається організаційна допомога щодо розгляду звернень громадян. На кожне звернення направляються письмові відповіді, які завжди обґрунтовані та містять тільки перевірену інформацію.

 

 

З повагою

 

 

 

 

 

Начальник управління

                         А. Ігнатьєва