УЗАГАЛЬНЕННЯ
роботи територіального управління з розгляду звернень громадян,
що надійшли протягом ІV кварталу 2010 року
Територіальним управлінням Державної судової адміністрації в Дніпропетровській області проведено узагальнення роботи із зверненнями громадян, що надійшли до територіального управління протягом ІV кварталу 2010 року.
Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Конституції України, Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року за № 348.
Згідно з вимогами статті 5 Закону України “Про звернення громадян” територіальним управлінням розглядаються звернення, оформленні належним чином, підписані заявником, із зазначенням дати тощо.
Облік заяв та скарг громадян ведеться в журналі реєстрації звернень громадян, обліково-статистичних картках та алфавітному покажчику.
Для поліпшення діяльності спрямованої на виконання Закону України „Про звернення громадян” територіальне управління кожне півріччя проводить аналіз стану виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”.
Протягом ІV кварталу 2010 року до територіального управління надійшло 51 звернення громадян, в тому числі скарг – 29 (56,9%), заяв – 22 (43,1%).
Усі 51 звернення, що надійшли до територіального управління протягом ІV кварталу 2010 року були розглянуті, факти, викладені в них – перевірені та надані вичерпні відповіді.
51 звернення, що надійшли до територіального управління, отримані від:
Підприємств, установ, організацій різної форми власності – 6(11,8%);
Громадян – 45(88,2%).
За категоріями авторів звернень: 1 (2%) звернення від Героїв Соціалістичної Праці, 5 (9,8%) звернення від пенсіонерів, 9 (17,6%) звернень від осіб, що позбавлені волі або воля яких обмежена. Звернень від матерів-героїнь, Героїв Радянського Союзу, звернення від інвалідів ІІ групи, Інвалідів Великої Вітчизняної війни до територіального управління протягом звітного періоду не надходило.
За характером звернень, що надійшли до територіального управління в значній більшості порушувались питання щодо:
- тривалого не ознайомлення з матеріалами кримінальної справи та протоколом судового засідання – 1 (2%);
- не ознайомлення з матеріалами справи та протоколом судового засідання – 1 (2%);
- неправомірні дії суддів, незаконний вирок або рішення суду – 18 (35,3%);
- поведінка працівників суду – 7 (13,7%);
- організація роботи судів – 6 (11,7%);
- не отримання копії рішення суду – 5 (9,8%);
- діяльність ТУ ДСА в Дніпропетровській області – 1 (2%);
- інші питання – 12 (23,5%).
На виконання рішення колегії ДСА України від 09.09.2009 року за № 4/3 п. 2.1 територіальним управління щоквартально здійснюється моніторинг щодо причин, які породжують надходження повторних звернень, скарг, які знаходяться на розгляді територіального управління, на роботу територіального управління, недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян та безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника.
З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом ІV кварталу 2010 року надійшло 1(2%) повторне звернення і не було жодного дублетного звернення.
Протягом ІV кварталу 2010 року до управління надійшло 1 (2%) скарга на роботу територіального управління.
Так, 01.11.2010 року за № 1583 до територіального управління надійшла скарга громадянина Молоткова Ю.Л. щодо отримання не вичерпної відповіді територіального управління, а саме, ненадання роз”яснення положень процесуальних законів та їх право застосування, оцінку діям судді та винесеного судом рішення та встановлення відповідність законодавству.
Проведеною перевіркою було встановлено, що листом від 21.09.2010 року за № 01-13-М-123 управління надало Молоткову Ю.Л. вичерпну відповідь згідно повноважень територіального управління на його заяву від 17.09.2010 року. Таким чином, факт, викладений у заяві Молоткова Ю.Л. від 01.11.2010 року щодо нереагування посадових осіб управління на його заяву від 17.09.2010 року не знайшов свого підтвердження.
На кожне звернення, яке надходило протягом звітного періоду управлінням вчасно направлено обґрунтовані письмові відповіді, що містять перевірену інформацію. Більшість звернень, що надходили до територіального управління розглядалися у строк до 5 днів – 17 (33,3%), до 15 днів – 15 (29,4%), до 30 днів – 19 (37,3%).
Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян протягом ІV кварталу 2010 року не виявлено.
Так, з усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом ІVкварталу 2010 року на 43 (84,3%) звернення управлінням надано вичерпну відповідь заявнику, 7 (13,7%) звернень повернуто з роз’ясненням повноважень ТУ ДСА в Дніпропетровській області, 1(2%) звернення направлено за належністю до суду для розгляду по суті. Випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника не виявлено.
Аналіз змісту скарг показав правову необізнаність громадян щодо порядку оскарження незаконних, на їх думку, рішень судів та порядку їх направлення до апеляційної та касаційної інстанцій.
У багатьох випадках, всупереч чинному законодавству, заявники просять вплинути на судовий процес, через незадоволення результатом розгляду справи. Зустрічається упереджене трактування учасниками дійсних обставин справи, надіслання позовної заяви для виправлення недоліків трактується, як небажання суду розглядати справу. Тривалий розгляд справ є ще однією причиною надходження звернень громадян, що пояснюється великою завантаженістю судів.
Під час вивчення територіальним управлінням стану діловодства та надання організаційної допомоги судам області проводиться перевірка стану організації роботи зі зверненнями громадян у місцевих загальних судах Дніпропетровської області. Результати перевірок доводяться до відома голів судів. Так, протягом ІV кварталу 2010 року проведено перевірку у 4 загальних місцевих судах Дніпропетровської області.
За результатами перевірок цим судам надані рекомендації щодо організації роботи зі зверненнями громадян.
Результати проведеного аналізу свідчать, що у територіальному управлінні робота по розгляду звернень громадян, що надходять до управління ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота та надається організаційна допомога щодо розгляду звернень громадян.