Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за І півріччя 2015 року |
1. СТАН ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Кошторисом на 2015 рік для фінансування заходів організаційного забезпечення діяльності місцевих судів за бюджетною програмою 501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» за загальним фондом затверджено суму 118.564,5 тис. грн.
Протягом І півріччя 2015 року територіальним управлінням отримано кошти у сумі 70.908,9 тис. грн., що становить 59,81% від затвердженої суми кошторису.
Касові видатки склали 63.688,3 тис. грн., залишок невикористаних коштів за відповідними КЕКВ на кінець звітного періоду становить 7.220,6 тис. грн., з яких:
- КЕКВ 2111 – 4.488,1 тис. грн. (фінансування 24.06.2015 року - 2511,0 тис. грн.);
- КЕКВ 2120 – 2.504,3 тис. грн.(фінансування 24.06.2015 року – 939,1 тис. грн.) ;
- КЕКВ 2273 – 28,2 тис. грн.
Станом на 01.07.2015 року дебіторська заборгованість становить 28,3 тис. грн. (КЕКВ 2111). Кредиторська заборгованість за загальним фондом відсутня.
В І півріччі 2015 року здійснено фінансування капітальних видатків шляхом перерахування коштів з поточних рахунків на підставі затвердженої Довідки про зміни у 2015 році кошторису з поточних видатків на капітальні для погашення кредиторської заборгованості.
Згідно затвердженого кошторису розмір фінансування за спеціальним фондом на 2015 рік становить 43.251,4 тис. грн. з яких отримано 24.161,6 тис. грн., що становить 55,86% від затвердженої суми.
Касові видатки склали 23.793,5 тис. грн. (в т.ч. оплата кредиторської заборгованості та знято кредиторської заборгованості на суму 432,4 тис. грн. у зв’язку з розірванням договорів) Залишок невикористаних коштів становить 368,0 тис. грн. (1,52%), з яких:
- КЕКВ 2111 – 65,7 тис. грн.;
- КЕКВ 2120 – 23,6 тис. грн.;
- КЕКВ 2240 – 161,5 тис. грн.;
- КЕКВ 2271 – 0,6 тис. грн.;
- КЕКВ 2273 – 89 тис. грн.;
- КЕКВ 2274 – 6,2 тис. грн.;
- КЕКВ 2800 – 21,4 коп.
Станом на 01.07.2015 року кредиторська заборгованість становить 0,6 тис. грн.:
- КЕКВ 2240 (оплата послуг, крім комунальних) – 0,6 тис. грн. (зміна реквізитів постачальників).
Таким чином у І півріччі 2015 року із кредиторської заборгованості на початок року в сумі 12.843,93 тис грн. погашено 12.843,3 тис. грн., що становить 99,9 % (від загальної суми кредиторської заборгованості).
Дебіторська заборгованість за спеціальним фондом на кінець звітного періоду становить 1,4 тис. грн. (КЕКВ 2111 – відпускні за невідпрацьований час).
2. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Протягом І півріччя 2015 року територіальним управлінням укладено 229 договорів щодо забезпечення діяльності судів необхідними послугами та матеріалами, з яких:
- 5 договорів щодо забезпечення матеріально-технічних потреб судів;
- 126 господарських договорів;
- 3 договори щодо забезпечення матеріально-технічних потреб ТУ ДСА
України в Дніпропетровській області;
- 95 договорів, укладено за результатами проведених процедур закупівель відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель» (комунальні послуги);
Згідно річного плану закупівель, на підставі Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 року №2289-VI, за І півріччя 2015 року територіальним управлінням оголошено та проведено 46 відповідних процедур закупівель (з урахуванням 185 лотів), у тому числі:
8 закупівель (8 лотів) за процедурою відкритих торгів щодо:
- послуги у сфері інформаційних технологій і стосовно комп'ютерної техніки, інші, н.в.і.у (код 62.09.2) - (послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки місцевих загальних судів Дніпропетровської області) - торги відмінено;
- послуги щодо консультування стосовно систем і програмного забезпечення (код 62.02.2) - (послуги із забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду у місцевих загальних судах Дніпропетровської області) – торги відмінено;
- послуги у сфері інформаційних технологій і стосовно комп’ютерної техніки, інші, н.в.і.у. (код 62.09.2) – (послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки місцевих загальних судів Дніпропетровської області) – торги відбулися;
- послуги щодо консультування стосовно систем і програмного забезпечення (код 62.02.2) - (послуги із забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду у місцевих загальних судах Дніпропетровської області) – торги відбулися;
- папір і картон оброблені (папір А4) код 17.12.7 – торги відбулися;
- журнали та періодичні видання друковані (код 58.14.1) (періодика) – торги відбулися;
- ремонтування та технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування (заправка картриджів) код 33.13.1 (десятий знак 33.13.11-10.00) – торги відбулися;
- ремонтування комп’ютерів і периферійного устаткування (ремонт ПК та оргтехніки) код 95.11.1 (десятий знак 95.11.10-00.00) – торги відбулися.
38 закупівель (177 лотів) – переговорна процедура закупівлі, а саме: закупівля комунальних послуг, як то: електрична енергія, теплопостачання та газопостачання, послуги зв'язку. По 89 лотам укладено договори, які станом на 01.07.2015 року зареєстровані в органах Казначейства.
У звітному періоді закупівля технічних засобів для потреб судів області територіальним управлінням не здійснювалась.
В І півріччі 2015 року погашена кредиторська заборгованість за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування», яка виникла в 2013 році через обмеження видатків казначейською службою на придбання 326 комплектів комп’ютерної техніки (програмно-апаратний комплекс у складі системного блоку, монітору, операційної системи, блоку безперебійного живлення та принтеру), які експлуатуються судами.
Станом на 01.07.2015 рік в судах Дніпропетровської області знаходяться:
- 76 одиниць серверного обладнання, з яких 17 одиниць серверного обладнання враховується на балансі судів, що становить 36,95%, а 59 одиниць враховуються на позабалансовому рахунку як орендовані;
- 760 одиниць комп’ютерів, з яких 650 одиниць комп’ютерної техніки враховується на балансі судів, це 34,6 % загальної кількості персональних комп’ютерів, а 110 одиниць враховуються на позабалансовому рахунку як орендовані;
- 189 одиниць технічних засобів фіксування судового процесу безпосередньо знаходиться на балансі судів, що становить 50,4% від необхідної кількості систем фіксування судового процесу. Потреба судів в засобах фіксування судового процесу становить 90 одиниць.
На підставі укладеного договору щодо послуг з технічного обстеження обладнання та роботи з первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів від списаної електронної техніки, обладнання з ПП «УКРЕКОГРУПП» на суму 99.475,00 грн., територіальним управлінням проведено роботи по списанню техніки, яка морально застаріла та не підлягала ремонту.
Так, станом на 01.07.2015 року, територіальним управлінням списано:
- 5 одиниць серверного обладнання;
- 195 одиниць комп’ютерної техніки;
- 51 засіб фіксування судового процесу.
На цей час залишаються морально застарілими та підлягають списанню:
- 7 одиниць серверного обладнання, а це – 41,17% від загальної кількості, що знаходиться на балансі;
- 30 засобів фіксування судового процесу (8%), із них 5 засобів фіксування на базі цифрового магнітофону типу «Тритон», 25 засобів фіксування на базі персонального комп’ютера типу «Оберіг».
У зв’язку із збільшенням штатної чисельності суддів в Дніпропетровській області на 45 одиниць, із яких 21 суддя вже приступив до обов’язків по відправленню правосуддя, потреба судів в новій комп’ютерній техніці становить:
- 75 серверів;
- 1225 одиниць комп’ютерної техніки;
- 186 засоби фіксування судового процесу.
Станом на 01.07.2015 року в судах області встановлено 56 систем обладнання для відео- конференцзв’язку: у 36 судах області по 1 системі та у 10 судах по 2 системи. Потреба в системах відеоконференцзв’язку становить 36 одиниць (39,13%).
41 місцевий загальний суд обладнаний локальною мережею з підтвердженням її відповідності стандартам ANSI/EIA/TIA 568 B Cat. 5е, в 5 судах локальна мережа створена за зазначеними стандартами, але без підтвердження її сертифікації. Таким чином, в судах існує 1809 точок для підключення до мережі, з них підключені до мережі Інтернет 1463 робочих місця, 346 точок тимчасово не задіяні.
За період з 01.01.2015 року по 01.07.2015 рік 46 місцевими загальними судами Дніпропетровської області до Єдиного державного реєстру судових рішень направлено в електронному вигляді 191.080 копій судових рішень, що складає 109,11 % від загальної кількості ухвалених судами рішень.
На посадах головного спеціаліста з інформаційних технологій в 46 судах області працює 39 особа, що становить 84,78 % від загальної кількості головних спеціалістів з інформаційних технологій. Вакансії наявні у 7 судах області, в Тернівському міському суді Дніпропетровської області вакансія існує більше ніж 1 рік (2,17%), в Довгінцевському районному суді м. Кривого Рогу, Жовтоводському міському суді, Софіївському районному та Петропавлівському районному судах Дніпропетровської області вакансія існує більше ніж 6 місяців (8,70%), в Заводському районному суді м. Дніпродзержинська та в Юрївському районному суді Дніпропетровської області існує вакантна посада до 3 місяців, у зв’язку з виходом спеціалістів з інформаційних технологій до декретної відпустки (4,35%)
3. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДІВ ПРИМІЩЕННЯМИ
В Дніпропетровській області здійснюють діяльність 46 місцевих загальних судів.
Станом на 01.07.2015 року 46 загальних місцевих судів Дніпропетровської області розміщуються у 54 приміщеннях. 40 судів області займають по одному приміщенню, у двох приміщеннях розташовано Томаківський, Дніпропетровський районні суди, Новомосковський міськрайонний суд та Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська, у трьох приміщеннях - Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу, Солонянський районний суд Дніпропетровської області.
Загальна площа 54 приміщень судів, в яких розміщені суди та які використовуються для здійснення правосуддя, складає 47.672,25 кв.м. Порівняно з попереднім періодом площа зменшилася на 7 кв.м., у зв’язку з тим, що власниками цих приміщень проведено роботи по інвентаризації приміщень і площа зменшилась. Ці зміни були враховані при переукладанні договорів оренди та становить 100,60 % показника на звітну дату минулого року - загальна площа 54 приміщення станом на 01.07.2014 року складала 47.387,34 кв.м.
Станом на 01.07.2015 року на одного суддю області припадає 127,13 кв.м. площі приміщень судів, що складає 82,02 % від площі (155 кв.м), передбаченої на одного суддю «Переліком вимог, що пред'являються до приміщень районних (міських) судів», погодженого Головою Ради суддів України 27 червня 2003 року та затвердженого Головою Державної судової адміністрації України 18 травня 2003 року (далі – Перелік).
Станом на 01.07.2014 року ці показники відповідно складали 143,60 кв.м. площі приміщень судів, що складало 92,6 % від площі, передбаченої Переліком вимог.
Зазначена площа приміщень судів, що припадає на одного суддю у розмірі 127,13 кв.м. становить 76,12% від середньої площі 167 кв.м. на одного суддю, передбаченої ДБН В.2.2-26:2010.
Станом на 01.07.2015 року відповідають Переліку приміщення 6 судів області, а саме: Індустріальний та Самарський районні суди м. Дніпропетровська, Жовтневий районний суд м. Кривого Рогу, Жовтоводський міський суд, П’ятихатський та Юр’ївський районні суди, що становить 13,04% судів області.
40 судів області мають приміщення, що знаходяться в нормальному або задовільному технічному стані. З цього числа 18 судів області для відповідності вимогам здійснення правосуддя мають недостатню кількість площі та потребують обладнання відповідною кількістю залів судових засідань та нарадчих кімнат, приміщеннями для конвою та камерами для підсудних, відселення сторонніх організацій, проведення ремонтних робіт тощо. До таких судів належать: Марганецький, Тернівський та Першотравенський міські суди; Нікопольський, Новомосковський та Павлоградський міськрайонні суди; Бабушкінський, Красногвардійський та Ленінський районні суди м. Дніпропетровська; Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська; Довгинцівський, Тернівський та Центрально-Міський районні суди м. Кривого Рогу; Апостолівський, Верхньодніпровський, Криворізький, Межевський та Софіївський районні суди Дніпропетровської області.
Для поліпшення умов функціонування судів необхідне проведення реконструкцій та капітальних ремонтів в судах. Вже не перший рік стоїть питання реконструкції приміщення Синельниківського міськрайонного суду, розташованого за адресою: м. Синельникове, вул. 40 років Жовтня, 38. Згідно розробленого кошторису на проведення реконструкції покрівлі цього приміщення потрібна сума 136.833,00 грн., без урахування вартості проекту. Загальна вартість робіт по приведенню будівлі суду до стану здійснення правосуддя, разом з проектом складає 1.500.000 грн. (згідно розрахунку за цінами 2011 року).
Потребують реконструкції та проведення капітальних ремонтів приміщення наступних судів (у тому числі тих, що отримані в оренду у період з 2007 року): приміщення Дніпропетровського районного суду по вул. Тепличній, 2 в смт. Ювілейне; приміщення Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу по пр. Дзержинського, 1; Новомосковського міськрайонного суду по вул. В.Ковалівка, 10-а у м. Новомосковську; Магдалинівського районного суду по вул. 50-років Жовтня, 1 у смт. Магдалинівка; Нікопольського міськрайонного суду м. Нікополь вул. Шевченка, 201; Тернівського міського суду по вул. Лермонтова, 15-а у м. Тернівка, Васильківського районного суду по вул. Комсомольській, 23 в смт. Васильківка, Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська по вул. Новоселівська, 9 у м. Дніпропетровську, Першотравенського міського суду по вул. Карла Маркса,
Також потребують капітальних ремонтних робіт будівлі судів, які перебувають на балансі територіального управління, а саме капітального ремонту покрівлі будівель судів: Межівського районного суду по вул. Московській, 21 у смт. Межова; Павлоградського міськрайонного суду по вул. Дніпровська, 135 у м. Павлограді; загальнобудівельних робіт у Апостолівському районному суді по вул. Визволення, 66 у м. Апостолово та робіт з укріплення фасаду будівлі Петриківського районного суду вул. Леваневського,15 в смт. Петриківка.
Для забезпечення належними площами необхідно проведення реконструкції з добудовою приміщень Кіровського, Красногвардійського районних судів м. Дніпропетровська; Заводського районного суду м. Дніпродзержинська, Криворізького, Петриківського та Широківського районних судів області.
Лише за умови надання або побудови нових приміщень можливо забезпечити приміщеннями, що відповідають вимогам відправлення правосуддя 6 судів області: Амур-Нижньодніпровський, Бабушкінський та Жовтневий районні суди м. Дніпропетровська; Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу; Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області.
Територіальним управлінням продовжується робота щодо приймання-передачі з комунальної у державну власність приміщення в якому розміщується Тернівський міський суд Дніпропетровської області.
Станом на 01.07.2015 року кредиторська заборгованість щодо проведення поточних ремонтних робіт у 2014 році в сумі 1.198.560,50 грн., за 2013 рік за капітальні ремонтні роботи в сумі 364.159,02 грн. та за купівлю будівлі для Апостолівського районного суду Дніпропетровської області в сумі 535.708,89 грн. погашена повністю.
На цей час продовжується оформлення правоустановчих документів на приміщення та технічної документації на право постійного користування земельними ділянками Заводського районного суду м. Дніпродзержинська, Павлоградського міськрайонного суду, Криворізького, Верхньодніпровського, Царичанського та Межівського районних судів Дніпропетровської області.
Протягом І півріччя проводилась робота по складанню проектно-кошторисної документації на рік для проведення поточноних ремонтних робіт в судів області. У ІІ кварталі проведено оплату за проведені поточні ремонти в 4 судах на загальну суму 399936,11 грн.
4. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ СУДДІВ
ТА ОХОРОНИ ПРИМІЩЕНЬ СУДІВ
В Дніпропетровській області функціонують 46 загальних місцевих судів, які займають 54 будівлі, та мають 214 залів судових засідань, у т.ч. 154 з розгляду кримінальних справ.
В 31 будівлі встановлено охоронну сигналізацію тільки в приміщеннях канцелярій та архівів судів та 15 будівель обладнані охоронною сигналізацією в цілому (все приміщення суду), які на підставі укладених договорів взяті під централізовану охорону ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д” та ТОВ охоронна агенція «Союз-М» за допомогою системи „автодозвон”, що становить 85,19% приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя.
Загальна кількість залів судового засідання збільшилася на 2 одиниці у зв’язку з облаштуванням залів судового засідання у приміщені Заводського районного суду м. Дніпродзержинська.
Кількість залів судового засідання з розгляду кримінальних справ зменшилося на 4 одиниці у зв’язку з переобладнанням трьох залів судового засідання на кабінети суддів переведених з Донецької та Луганської областей у приміщенні Самарського районного суду м. Дніпропетровська та один зал переобладнано для судді Петриківського районного суду Дніпропетровської області.
Забезпечення безпеки суддів та працівників апарату судів, під час виконання судом функцій по відправленню правосуддя, підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорону приміщень суду, здійснює СБСМ «Грифон» ГУМВС України в Дніпропетровській області.
Співробітниками СБСМ «Грифон» охороняються 25 судів області, які займають 27 будівель, а саме: Красногвардійський, Бабушкінський, Кіровський, Ленінський, Індустріальний районні суди м. Дніпропетровська, Дніпровський, Заводський районні суди м. Дніпродзержинська, Саксаганський (займає три будівлі), Дзержинський, Довгинцівський, Жовтневий районні суди м. Кривого Рогу, Новомосковський, Нікопольський, Павлоградський міськрайонні суди Дніпропетровської області, Жовтоводський та Орджонікідзевський, Першотравенський міські суди Дніпропетровської області, Марганецький, Криворізький, Петриківський, П’ятихатський, Криничанський, Покровський, Межівський, Софіївський районні суди Дніпропетровської області.
Крім того, 14 судів області протягом ночі охороняються сторожами: Красногвардійський, Кіровський, Самарський, Ленінський, Індустріальний районні суди м. Дніпропетровська, Першотравенський та Орджонікідзевський міські суди Дніпропетровської області, Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська, Нікопольський, Синельниківський міськрайонні суди Дніпропетровської області, П’ятихатьський, Апостолівський, Солонянський та Томаківський районні суди Дніпропетровської області.
Станом на 01.07.2015 року приміщення 46 судів області забезпечені охороною:
- 25 охороняються СБСМ «Грифон»;
- 14 цивільними охоронними структурами (сторожами);
- 41 охороняються ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д” (охоронна сигналізація);
- 5 охороняються ТОВ охоронна агенція «Союз-М» (охоронна сигналізація).
На виконання спільного наказу МВС України, МЮУ, Генпрокуратури України, Верховного суду України та СБУ від 16.10.96р. №705, Інструкції про порядок конвоювання та тримання в судах підсудних (засуджених) за вимогою судових органів ” в 46 судах області встановлено та забезпечено:
- 342 «тривожні кнопки»;
- 17 металодетекторів МДС -1;
- 147 ручних металодетекторів;
- 14 пунктів пропуску;
- 9 камер схову для речей відвідувачів;
- 1 система відео- спостереження;
- 1 загородження з оргскла для підсудних (засуджених);
- в 35 судах області систему переговорного зв’язку між конвойними кімнатами та залами судового засідання з розгляду кримінальних справ.
В 8 судах області, а саме: Індустріальному, Ленінському та Красногвардійському районних судах м. Дніпропетровська, Баглійському районному суді м. Дніпродзержинська, Дніпропетровському, Криничанському, Томаківському районних судах Дніпропетровської області та Жовтоводському міському суді Дніпропетровської області пожежно–охоронна сигналізація встановлена та знаходиться у робочому стані, що становить 14,81% приміщень судів.
В І півріччі 2015 року територіальним управлінням проведено заходи по забезпеченню безпеки та охорони приміщень судів області, а саме:
- в Жовтневому районному суді м. Дніпропетровська проведені роботи по монтажу обладнання охоронної сигналізації всього приміщення, за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Паторжинського, 18-А на суму 18.172, 00 грн., придбаного у 2014 році (роботи проведені замість запланованих у Самарському районному суді м. Дніпропетровська, у зв’язку з ремонтом приміщень);
- в Амур-Нижньодніпровському районному суді м. Дніпропетровська проведено монтаж обладнання охоронної сигналізації всього приміщення за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Новоселівська, 9 на суму 9.402,00 грн., придбаного в 2014 році.
Для забезпечення безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення необхідно встановити:
- відео- спостереження в будівлях (приміщеннях) 46 судів області та по периметру прилеглої території, що потребує виділення коштів у розмірі не менш ніж 2.026.469,76 грн.;
- охоронну сигналізацію в будівлях (приміщеннях) 31 суду області в цілому (зали судового засідання, коридори, кабінети суддів, канцелярії, архіви, та т.і.), що потребує виділення коштів у розмірі не менш ніж 1.082.111,80 грн.
Відповідно до Закону України «Про пожежну безпеку», Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1994 року № 508, та приписів СБП ГУ МНС України в Дніпропетровській області на усунення порушень вимог пожежної безпеки, необхідно виділення коштів у розмірі не менш ніж 2.732.207,33 грн. для встановлення в приміщеннях судів області автоматичної пожежно-охоронної сигналізації.
В 30 судах Дніпропетровської області існує потреба по встановленню 747 грат на вікна.
Враховуючи, що фінансування здійснюється за рахунок державного бюджету та на підставі кошторису, затвердженого Державною судовою адміністрацією України, вищезазначене питання можливо вирішити при надходженні відповідних цільових коштів по КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» у розмірі не менш ніж 655.200,00грн.
Взагалі для забезпечення безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення необхідно виділення коштів у розмірі не менш ніж 6.495.988,89 грн.
5. СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ
(ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ ЖИТЛОМ, САНАТОРНО-КУРОРТНЕ ЛІКУВАННЯ ТОЩО)
У І півріччі 2015 році судді загальних місцевих судів Дніпропетровської області службового житла не отримували.
Станом на 01.07.2015 року на обліку щодо поліпшення житлових умов знаходиться 13 суддів.
6. СТАН КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Станом на 01.07.2015 року в територіальному управлінні фактично працює 36 державних службовців, що становить 116,13% від штатної чисельності (31 одиниця). 7 працівників управління знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку, 2 працівника знаходиться у відпустці по вагітності та пологам. Із 36 працівників управління 5 осіб обіймають посади на період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку основних працівників, одна особа з яких знаходиться у відпустці по вагітності та пологам. Посада начальника відділу планово-фінансової діяльності, обліку та звітності є вакантною. Також в управлінні існує 2 тимчасові вакантні посади.
Штатна чисельність суддів та працівників апарату місцевих загальних судів Дніпропетровської області становить 1 876 одиниць. Фактична чисельність працівників апарату місцевих судів - 1 365 одиниць (без урахування осіб, що перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України, але з урахуванням тимчасово працюючих). Штатна чисельність суддів місцевих загальних судів області на звітну дату становить 375 одиниць, фактична чисельність 321 одиниця ( з них – 11 осіб знаходяться у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України).
Наказом ДСА України від 05.09.2012 року № 104 збільшено штатну чисельність суддів у Петропавлівському районному суді Дніпропетровської області з 4 до 5 одиниць та Наказом ДСА України від 14.06.2014 року № 88 збільшено штатну чисельність суддів в Бабушкінському районному суді м. Дніпропетровська з 12 до 13 одиниць. Проте кількість працівників апарату збільшено лише у Бабушкінському районному суді м. Дніпропетровська. З метою належного організаційного забезпечення діяльності судді та судового процесу необхідно провести повну укомплектованість штату апарату суду та збільшити число працівників з розрахунку один секретар та один помічник на суддю. Так як на даний час не є можливим зробити перерозподіл працівників з числа існуючих в інших судах області, оскільки структура та штатна чисельність окремо взятого суду розроблялася та затверджувалася з урахуванням навантаження на кожного суддю в судах Дніпропетровської області.
Станом на 01.07.2015 року, відповідно до вимог Закону України «Про судоустрій та статус суддів» (у редакції Закону України від 12.02.2015 року № 192-VIII) територіальним управлінням 30.03.2015 року затверджено нові структури та штатні розписи.
На виконання листа Державної судової адміністрації України № 8-2439/15 від 10.02.2015 року «Щодо проведення щорічної оцінки виконання керівниками апаратів місцевих судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань», в лютому 2015 року територіальним управлінням проведено щорічну оцінку виконання 61 керівником апаратів місцевих судів та їх заступників покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2014 році. З них, підсумкову оцінку «висока» отримали 2 особи; «добра» - 58 осіб та 1 особа отримала підсумкову оцінку «задовільно».
Територіальним управлінням надані рекомендації керівникам апаратів місцевих судів області щодо організації проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань на місцях відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань, затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 31.10.2003 року № 122. За результатами щорічної оцінки спеціалістами відділу зроблено узагальнення та відповідний звіт надіслано до ДСА України.
Відповідно до наказу начальника територіального управління № 23-К від 20.02.2015 року «Про проведення щорічної оцінки», проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями - працівниками управління покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2014 році. Щорічній оцінці підлягало 17 працівників управління, які отримали підсумкову оцінку «добре».
На виконання вимог статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», в березні 2015 року проведено роботу по приєднанню до особових справ керівників апаратів місцевих судів та їх заступників, а також працівників територіального управління декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2014 рік, копії яких направлені до ДФС України.
На виконання вимог Закону України «Про очищення влади», постанови Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 563 «Деякі питання реалізації Закону України «Про очищення влади», розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 1025-р «Про затвердження плану проведення перевірок відповідно до Закону України «Про очищення влади», наказу Державної судової адміністрації України від 05 листопада 2014 року № 153 «Про затвердження Плану заходів Державної судової адміністрації України щодо реалізації Закону України «Про очищення влади» наказом ТУ ДСА України в Дніпропетровській області від 29 квітня 2015 року № 50-К затверджено План заходів територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області щодо реалізації Закону України «Про очищення влади».
З метою реалізації Закону України «Про очищення влади» та на виконання наказу ТУ ДСА України в Дніпропетровській області від 29 квітня 2015 року № 50-К з 20 травня 2015 року розпочаті перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених Законом України «Про очищення влади», до посадових і службових осіб територіального управління ДСА України в Дніпропетровській області, з 16 червня 2015 року – керівників апаратів місцевих судів Дніпропетровської області.
Відповідно до Порядку проведення Державною судовою адміністрацією України перевірки відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, який затверджено наказом ДСА України від 05.06.2015 № 74, наказом начальника від 09.06.2015 3 22-з в територіальному управління визначено особу, відповідальну за проведення даної перевірки. Станом на 01.07.2015 розглянуто 105 запитів.
Спеціалістом відділу кадрової роботи, відповідальним за ведення військового обліку військовозобов’язаних та призовників, проведено оперативну нараду з відповідальними особами місцевих судів Дніпропетровської області, на якій обговорено питання щодо порядку бронювання на період мобілізації та на воєнний час осіб, які працюють в місцевих судах. Також, на нараді всі відповідальні особи отримали примірник витягу з Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2015 № 45.
Протягом звітного періоду територіальним управлінням на запити судів області письмово надавалися роз’яснення з наступних питань: щодо перенесення робочих днів; про порядок оформлення наказів про відпустки; щодо обчислення стажу роботи; щодо суміщення та сумісництва; щодо присвоєння чергового рангу державного службовця у період перебування у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку; щодо внесених змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів»; щодо порядку надання учбової відпустки в період перебування особи у відпустці, передбаченої статтею 179 КЗпП України та інше.
Спеціалістами відділу кадрової роботи постійно надаються консультації працівникам судів з кадрових питань.
За звітний період проведено перевірки стану організації роботи в цілому і зокрема ведення кадрового діловодства у 5 судах області: Самарському районному суді м. Дніпропетровська, Дніпровському районному суді м. Дніпродзержинська, Орджонікідзевському міському суді Дніпропетровської області; Васильківському та Петропавлівському районних судах Дніпропетровської області. Із зазначеного числа судів, повторна перевірка за результатами попередньої проведена у Самарському районному суді м. Дніпропетровська.
Незначні недоліки з питань ведення кадрового діловодства виявлено у Васильківському районному суді Дніпропетровської області та Орджонікідзевському міському суді Дніпропетровської області, але всі вони усунуті під час проведення перевірки.
Територіальним управлінням постійно ведеться робота по направленню на адресу ДСА України карток обліку на виготовлення посвідчень суддям, а також направлення посвідчень для знищення.
Спеціалістами відділу кадрової роботи організовано явку 33 суддів місцевих судів області на урочисту церемонію складання присяги в м. Києві.
Також, спеціалістами відділу прийнята участь у складанні проекту кошторису на 2016-2018 роки.
Підготовлені та направлені до Державної судової адміністрації України пакети документів відносно 4 осіб для отримання направлення на навчання до Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, до Національного університету «Одеська юридична академія».
На виконання листа Дніпропетровського регіонального відділення Національної школи суддів України від 27.01.2015 року № 010-06/102, сформовано та надіслано заявку на 2016 рік щодо підвищення кваліфікації у сфері фінансового моніторингу суддів та помічників суддів місцевих судів Дніпропетровської області.
За направленням ДСА України територіальним управлінням забезпечено проходження практики у судах області 45 студентів вищих навчальних закладів.
Управління постійно проводить роботу щодо направлення на курси підвищення кваліфікації працівників апарату судів та суддів.
Протягом звітного періоду відповідно Графіку підготовки суддів та працівників апарату судів, затвердженого Національною школою суддів України пройшли навчання з підвищення кваліфікації в Дніпропетровському регіональному відділенні Національної школи суддів України 166 суддів місцевих загальних судів, що становить 221,33% від запланованої кількості у 75 осіб. З цього числа пройшли відповідну підготовку 61 суддя місцевих загальних судів, періодичне навчання з метою підвищення рівня кваліфікації на семінарах - 105 суддів.
Також, протягом звітного періоду у Дніпропетровському РВ НШСУ пройшли підвищення кваліфікації 78 працівників апаратів місцевих загальних судів області, що становить 62,40 % від запланованої на І півріччя кількості у 125 осіб.
У звітному періоді працівниками територіального управління під час навчань з підвищення кваліфікації працівників місцевих загальних судів, що проводиться Дніпропетровським регіональним відділенням Національної школи суддів України прочитані лекції у загальній кількості 4 академічних години.
7. ВЗАЄМОДІЯ ІЗ ЗАСОБАМИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Територіальним управлінням проведена робота щодо пролонгування на 2015 рік договорів по співробітництву з газетами "Наше місто" та "Вісті Придніпров'я".
За І півріччя 2015 року надруковано в газетах "Наше місто", "Вісті Придніпров'я" та в інформаційно-правовій газеті "Правник" усього 7 інформацій:
- з питань кадрової роботи – 4 оголошення (про заміщення вакантних посад);
- про виклик до суду сторони по справі – 3 оголошення.
Територіальним управлінням постійно проводиться робота по розміщенню інформації на веб-сайті "Судова Влада" по всім напрямкам роботи.
Таким чином за І півріччя 2015 року на веб-сайті "Судова Влада" було опубліковано інформаційний матеріал в кількості 11 статей, а саме:
1. Інформаційно-аналітична довідка щодо рзультатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за 2014 рік.
2. Узагальнення роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом ІV кварталу 2014 року.
3. Додаток до річного плану закупівель на 2015 рік зі змінами від 17.02.2015 року.
4. Інформаційно-аналітична довідка щодо рзультатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за І квартал 2015 року.
5. Узагальнення роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом І кварталу 2015 року.
6. Роз’яснення стосовно відряджень в межах України та за кордон та документів стосовно нарахування заробітної плати.
7. Наказ № 50-к від 29.04.2015 року Про затвердження Плану заходів територіального управління ДСА України в Дніпропеетровській області щодо реалізації Закону України «Про очищення влади».
8. План заходів територіального управління ДСА України в Дніпропетровській області щодо реалізації Закону України «Про очищення влади».
9. Наказ № 54-к від 07.05.2015 року Про проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених Законом України «Про очищення влади» до посадових і службових осіб територіального управління ДСА України в Дніпропетровській області щодо реалізації.
10. Наказ № 55-к від 07.05.2015 року Про проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених Законом України «Про очищення влади» до керівників апаратів місцевих загальних судів Дніпропетровської області.
11. Наказ № 55-к від 07.05.2015 року Про проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених Законом України «Про очищення влади» до заступників керівників апаратів місцевих загальних судів Дніпропетровської області.
8. СТАН ДОТРИМАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Протягом І півріччя 2015 року до територіального управління надійшло на виконання 31 контрольний документ від ДСА України. Всі контрольні завдання виконано у встановлений термін.
Виконуються усі рішення колегій ДСА України. Інформацію про стан виконання територіальним управлінням рішень колегій з позначкою «виконання постійно» направляється у встановленні терміни. Остання інформація щодо стану виконання рішень з позначкою «виконання постійно» за ІІ квартал 2015 року надано до ДСА України за вих. № 7212/15 від 10.07.2015 року.
9. ІНШЕ
Начальником територіального управління у співпраці з головою апеляційного суду Дніпропетровської області та головами місцевих загальних судів проводиться активна робота щодо забезпечення належної організації діяльності місцевих судів.
Розгляд звернень громадян та запитів про надання інформації, що надходять на адресу територіального управління знаходиться на контролі та ведеться з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян» та Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Протягом І півріччя 2015 року до територіального управління надійшло 89 звернень громадян, в тому числі скарг – 45 (50,56%), заяв – 44 (49,44%).
З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом звітного періоду надійшло 8 дублетних звернень (8,99%) та 4 повторних (4,49%).
У строк до 5 днів розглянуто 13 звернень (14,60%), до 15 днів – 14 (15,73%), до 30 днів – 57 (64,04%) та до 45 днів – 4 звернення (4,49%) та 1 (1,12%) не розглянуто (зроблено запит до суду).
Так, за 2 скаргами на організацію роботи усду, в ході перевірки фактів, територіальним управлінням ініційовано проведення в Бабушкінському районному суді м. Дніпропетровська та в Індустріальному районному суді м. Дніпропетровська службового розслідування відносно осіб, якими порушено Інструкцію з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.
В Індустріальному районному суді до працівника суду, який порушив вищезазначену Інструкцію, застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді догани.
Протягом звітного періоду до територіального управління надійшло 15 запитів на отримання публічної інформації, на які надано відповіді у встановлені законодавством строки.
Протягом І півріччя 2015 року територіальному управлінню пред’явлено 29 претензій, на які невідкладно надано обґрунтовані відповіді.
Територіальним управлінням претензії не пред’являлися.
У звітному періоді територіальним управлінням прийнято участь у якості позивача та відповідача та 3-ої особи, а також представника відповідача – ДСА України у розгляді 30 судових справ, а саме:
у якості позивача – 1 справа про скасування рішення (касаційна інстанція);
у якості відповідача – 22 справи про поновлення на роботі, стягнення компенсації, про визнання неправомірними дій тощо;
- 1 справа за заявою про прийняття додаткової постанови і заміни сторони виконавчого провадження;
- 6 господарських справ (про стягнення заборгованості за газ).
Станом на 01.07.2015 року розглянуто заяву про прийняття додаткової постанови і заміни сторони виконавчого провадження. За результатами розгляду заяву частково задоволено, але відносно вимог, що стосується ДСА України та ТУ ДСА України в Дніпропетровській області, відмовлено у повному обсязі.
На виконання листа ДСА України від 15.03.2012 року № 10-1343/12 територіальним управлінням проведено роботу щодо розгляду поданих заяв за нововиявленими обставинами (по Одинаку, по Горєлій та додатково подачі таких заяв до суду апеляційної інстанції, як такої, що винесла остаточне рішення).
Протягом звітного періоду за результатами поданої представником ДСА України Савчук О.М. касаційної скарги по справі № 2-а-8377/08 за позовом суддів Жовтоводського міського суду, Вищім адміністративним судом України зазначену скаргу частково задоволено, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції. Судом першої інстанції справу роз’єднано, один з позивачів (Чепурнов Д.В.) свій позов відкликав.
Також Дніпропетровським окружним адміністративним судом призначено до розгляду заяву представника ДСА України за нововиявленими обставинами по справі № 10н-11/2а/10915/10/0470 за позовом Поплавського В.Ю.
Представником територіального управління прийнято участь у 1 засіданні Методичної ради по правовій роботі при Головному територіальному управлінні юстиції у Дніпропетровській області.
Крім цього, на прохання Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області, представником територіального управління прийнято участь у семінарі на тему «Загальні умови проведення процедур у сфері державних закупівель» в якості лектора.
На підставі Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою та четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 563 та Порядку проведення Державною судової адміністрацією України перевірки достовірності відомостей відповідно до Закону України «Про очищення влади», затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 05 грудня 2014 року № 162, спеціалістами територіального управління здійснюється перевірка достовірності відомостей стосовно застосування вищевказаних заборон.
Згідно з наказом ТУ ДСА України в Дніпропетровській області від 21.11.2014 року № 50-з, в територіальному управлінні призначено двох відповідальних осіб на здійснення перевірок, передбачених Законом України «Про очищення влади».
Станом на 01.04.2015 року надано відповіді на 3608 запит, 44 запити надіслано за належністю до інших територіальних управлінь.
ВИСНОВОК
За І півріччя 2015 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області проведено діяльність за всіма напрямками роботи.
Незважаючи на низку заходів щодо поліпшення умов діяльності судів та суддів Дніпропетровської області, актуальними залишаються питання:
- отримання капітальних видатків для повного забезпечення судів комп’ютерною та оргтехнікою, а також придбання меблів для судів та камер схову для речей відвідувачів;
- проведення капітальних ремонтних робіт та реконструкцій приміщень судів, у тому числі для створення, обладнання конвойних приміщень та окремих приміщень для затриманих за вчинення протиправних дій до прибуття чергового автомобіля;
- технічне оснащення приміщень судів, а саме: залів судових засідань та конвойних приміщень камерами утримання підсудних та кімнатою для конвою, обладнанням окремого входу для конвоювання підсудних, відсутністю спеціально огородженого в’їзду для конвойного автотранспорту та загородження із скла або оргскла, вентиляція, тощо.
- встановлення в приміщеннях судів області автоматичної пожежно-охоронної сигналізації.
У зв’язку з підвищенням рівня доступності до приміщень судів осіб з обмеженими фізичними можливостями, актуальним на цей момент є обладнання судів області пандусами чи кнопками виклику (переговорного пристрою) для людей з обмеженими фізичними можливостями, які встановлені лише в 7 будівлях судів. На даний час в бюджетному запиті на 2015 рік враховано потребу в облаштуванні такими майданчиками або кнопками виклику.
В зв’язку з надзвичайними подіями із нападу на працівників суду та учасників судового процесу існує нагальна необхідність прийняття відповідних нормативно-правових документів щодо використання ручних металодетекторів судовими розпорядниками судів та співробітниками СБСМ «Грифон», а також забезпечення охорони усіх судів області співробітниками СБСМ «Грифон».
Начальник управління А. Ігнатьєва