flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Крітерії оцінки роботи ТУ ДСА України в Дніпропетровській області за І квартал 2015 року

 

 

 

ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області

за  І квартал  2015 року

 

 

 

 

1. СТАН ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

Кошторисом на 2015 рік для фінансування заходів організаційного забезпечення діяльності місцевих судів за бюджетною програмою 501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» за загальним фондом затверджено суму 118.564,5 тис. грн.

Протягом І кварталу 2015 року територіальним управлінням отримано кошти у сумі 29.752,90 тис. грн., що становить 25,09% від затвердженої суми кошторису.

Касові видатки склали 25.650,85 тис. грн., залишок невикористаних коштів за відповідними КЕКВ на кінець звітного періоду становить 4.102,05 тис. грн., з яких:

-                            КЕКВ 2111 – 2.432,60 тис. грн., у т.ч. 19,76 тис. грн. (перераховано компенсацію за невикористану відпустку за ТУ ДСА України в Донецькій області);

-                            КЕКВ 2120 – 1.622,85 тис. грн.;

-                            КЕКВ 2271 – 46,60 тис. грн.

Станом на 01.04.2015 року дебіторська заборгованість становить 23,68 тис. грн. (КЕКВ 2111). Кредиторська заборгованість за загальним фондом відсутня.

Фінансування капітальних видатків за загальним фондом не передбачалось.

Згідно затвердженого кошторису розмір фінансування за спеціальним фондом на 2015 рік становить 43.251,4 тис. грн., з яких отримано 9.918,4 тис. грн., що становить 22,93% від затвердженої суми.

Касові видатки склали 7.164,36 тис. грн., залишок невикористаних коштів становить 2.754,04 тис. грн. (38,44%), з яких:

-         КЕКВ 2111 – 1.023,24 тис. грн., у т.ч. 3,51 тис. грн. (повернення заробітної плати працівників суду Дніпропетровської області);

-         КЕКВ 2120 – 370,87 тис. грн.;

-         КЕКВ 2210 – 3,18 тис. грн., в т.ч. 1,02 грн. (залишок після оплати рахунку);

-         КЕКВ 2240 –  617,87 тис. грн.;

-         КЕКВ 2250 – 1,48 тис. грн., в т.ч. 8,00 грн. (повернення коштів по відрядженню);

-         КЕКВ 2271 – 441,09 тис. грн.;

-         КЕКВ 2272 – 139,38 тис. грн.;

-         КЕКВ 2273 – 212,57 тис. грн.;

-         КЕКВ 2274 – 85,05 тис. грн.;

-         КЕКВ 2800 – 0,01 коп.

Станом на 01.04.2015 року кредиторська заборгованість становить 7.212,80 тис. грн.:

-         КЕКВ 2210 (предмети, матеріали, обладнання та інвентар) – 2.227,88 тис. грн.;

-         КЕКВ 2240 (оплата послуг, крім комунальних) – 2,15 тис. грн.;

-         КЕКВ 2250 (видатки на відрядження) – 10,59 тис. грн.;

-         КЕКВ 3110 (придбання обладнання і предметів довгострокового користування) – 4.072,4 тис. грн. за комп’ютерну техніку (326 комплектів);

-         КЕКВ 3122 (придбання інших об’єктів) – 535,7 тис. грн. за придбання будівлі для Апостолівського районного суду Дніпропетровської області;

-         КЕКВ 3132 (капітальний ремонт інших об’єктів) – 364,2 тис. грн. за виконані експертні, погоджувальні та проведені капітальні ремонтні роботи у 4 судах області.

Дебіторська заборгованість за спеціальним фондом на кінець звітного періоду становить 298,26 грн. (КЕКВ 2111 – відпускні за невідпрацьований час).

 

 

2.  МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

Протягом І кварталу 2015 року територіальним управлінням укладено 152 договори  щодо забезпечення діяльності судів необхідними послугами та матеріалами, з яких:

-         1 договір щодо забезпечення матеріально-технічних потреб судів;

-         86 господарських договорів;

-         2 договори щодо забезпечення матеріально-технічних потреб ТУ ДСА

  України в Дніпропетровській області;

-  63 договори, укладено за результатами проведених процедур закупівель відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель» (комунальні послуги);

Згідно річного плану закупівель, на підставі Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 року №2289-VI,  за І квартал 2015 року територіальним управлінням оголошено та проведено 27 відповідних процедур закупівель (з урахуванням 130 лотів), у тому числі:

2 закупівлі (2 лоти) за процедурою відкритих торгів щодо:

- послуги у сфері інформаційних технологій і стосовно комп'ютерної техніки, інші, н.в.і.у (код 62.09.2) - (послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки місцевих загальних судів Дніпропетровської області) - торги відмінено;

- послуги щодо консультування стосовно систем і програмного забезпечення (код 62.02.2) - (послуги із забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду у місцевих загальних судах Дніпропетровської області) – торги відмінено;

25 закупівель (128 лотів) – переговорна процедура закупівлі, а саме: закупівля комунальних послуг, як то: електрична енергія, теплопостачання та газопостачання, послуги зв'язку. По 86 лотам укладено договори, які станом на 01.04.2015 року зареєстровані в органах Казначейства.

У звітному періоді закупівля технічних засобів для потреб судів області територіальним управлінням не здійснювалась.

Станом на 01.04.2015 рік рахується кредиторська заборгованість за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування», яка виникла в 2013 році через обмеження видатків казначейською службою за 326 комплектів комп’ютерної техніки (програмно-апаратний комплекс у складі системного блоку, монітору, операційної системи, блоку безперебійного живлення та принтеру), що експлуатуються судами.

В зв’язку з затриманням ГУ ДКСУ в Дніпропетровській області платежів в звітному періоді розірвано 2 договори та повернуто постачальнику 25 одиниць серверів на загальну суму 797.700,00 грн. та 155 одиниць технічних засобів фіксування судового процесу на загальну суму 2.006.010,00 грн.

Станом на 01.01.2015 рік в судах Дніпропетровської області знаходяться:

- 80  одиниць серверного обладнання, з яких 21 одиниця серверного обладнання враховується на балансі судів, що становить 22,82%, а 59 одиниць враховуються на позабалансовому рахунку як орендовані;

- 955 одиниць комп’ютерів, з яких 845 одиниць комп’ютерної техніки враховується на балансі судів, це 45,06 % загальної кількості персональних комп’ютерів, а 110 одиниць враховуються на позабалансовому рахунку як орендовані;

- 240 одиниць технічних засобів фіксування судового процесу безпосередньо знаходиться на балансі судів, що становить 64% від необхідної кількості систем фіксування судового процесу. Потреба судів в засобах фіксування судового процесу становить 90 одиниць.

На цей час залишаються морально застарілими та підлягають списанню:

- 12 одиниць серверного обладнання, а це – 57,14% від загальної кількості, що знаходиться на балансі;

- 125 одиниць комп’ютерної техніки (14,79% загальної кількості техніки);

- 66 засобів фіксування судового процесу (27,5%.), із них 19 засобів фіксування на базі цифрового магнітофону типу «Тритон», 47 засобів фіксування на базі персонального комп’ютера типу «Оберіг».

Потреба судів в новій комп’ютерній техніці становить:

-         71 сервер;

-         1030 одиниць комп’ютерної техніки.

Станом на 01.01.2015 року в судах області встановлено 56 систем обладнання для відеоконференцзв’язку: у 36 судах області по 1 системі та у 10 судах по 2 системи. Потреба в системах відеоконференцзв’язку становить 36 одиниць (39,13%).

41 місцевий загальний суд обладнаний  локальною мережею з підтвердженням її відповідності стандартам ANSI/EIA/TIA 568 B Cat. 5е, в 5 судах локальна мережа створена за зазначеними стандартами, але без підтвердження її сертифікації. Таким чином, в судах існує 1809 точок для підключення до мережі, з них підключені до мережі Інтернет 1463 робочих місця, 346 точок тимчасово не задіяні.

За 12 місяців 2014 року 46 місцевими загальними судами Дніпропетровської області до Єдиного державного реєстру судових рішень направлено в електронному вигляді 373.041 копія судових рішень, що складає 88,34 % від загальної кількості ухвалених судами рішень.

На посадах головного спеціаліста з інформаційних технологій в 46 судах області працює 41 особа, що становить 89,13 % від загальної кількості головних спеціалістів з інформаційних технологій. Вакансії наявні у 5 судах області, в Тернівському міському суді Дніпропетровської області вакансія існує більше ніж 1 рік (2,17%), а в Софіївському районному суді Дніпропетровської області вакансія існує більше ніж три місяці (2,17%).

 

 

3.   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДІВ ПРИМІЩЕННЯМИ

 

В Дніпропетровській області здійснюють діяльність 46 місцевих загальних судів.

Станом на 01.01.2015 року 46 загальних місцевих судів Дніпропетровської області розміщуються у 54 приміщеннях.  40 судів області займають по одному приміщенню, у двох приміщеннях розташовано Томаківський, Дніпропетровський районні суди, Новомосковський міськрайонний суд та Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська, у трьох приміщеннях - Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу, Солонянський районний суд Дніпропетровської області.

Загальна площа 54 приміщень судів, в яких розміщені суди та які використовуються для здійснення правосуддя, складає 47.679,25 кв.м. та становить 100,41 % показника на звітну дату минулого року - загальна площа 54 приміщення станом на 01.01.2014 року складала 47.483,43 кв.м.

Станом на 01.01.2015 року на одного суддю області припадає 127,14 кв.м. площі приміщень судів, що складає 82,03 % від площі, передбаченої на одного суддю «Переліком вимог, що пред'являються до приміщень районних (міських) судів»,  погодженого Головою Ради суддів України 27 червня 2003 року та затвердженого Головою Державної судової адміністрації України 18 травня 2003 року (далі – Перелік). Станом на 01.01.2014 року ці показники відповідно складали 144,33 кв.м. площі приміщень судів, що складало 93,12% від площі, передбаченої Переліком вимог.

Зазначена площа приміщень судів, що припадає на одного суддю у розмірі 127,14 кв.м. становить 76,13% від середньої площі 167 кв.м. на одного суддю, передбаченої ДБН В.2.2-26:2010.

Зміна площ приміщень судів у звітному періоді відбулася із різних підстав. Так, показники площі збільшились в зв’язку з укладанням додаткової угоди від 07.04.2014 року (до основного договору № 1 від 14.02.2013 року) на оренду приміщення Вільгірського міського суду, і тепер суд займає всю будівлю площею 897,3 кв.м., без сторонніх організацій. Також, необхідно зазначити, що площу орендованого приміщення для розміщення Васильківського районного суду було зменшено, згідно додаткової угоди від 23.06.2014 року (до основного договору № 6 від 04.01.2013 року),  за вимогами Васильківського військового комісаріату, на 85,5 кв.м.

Із загальної кількості площ судів, що використовуються для відправлення правосуддя виключено площу 144,28 кв.м., яка отримана в оренду для розміщення Інгулецького районного суду м. Кривого Рогу за адресою: м. Кривий Ріг вул. Панаса Мирного, 20, оскільки фактично не використовується через необхідність проведення в цьому приміщенні поточних ремонтних робіт та здійснення монтажних робіт з підключення мережі комп’ютерної програми «Діловодство-3».

Також збільшено на 55,19 кв.м. площу, що використовує Дніпропетровський районний суд за рахунок передачі додаткових площ під час переукладання договору оренди на новий термін.

За результатами звірки технічної документації на приміщення Магдалинівського районного суду площа суду збільшена на 3,4 кв.м.

Станом на 01.01.2015 року відповідають Переліку приміщення 6 судів області, а саме: Індустріальний та Самарський районні суди м. Дніпропетровська, Жовтневий районний суд м. Кривого Рогу, Жовтоводський міський суд, П’ятихатський та  Юр’ївський районні суди, що становить 13,04%  судів області. Змін цього показника з 01.10.2012 року не відбувалось.

40 судів області мають приміщення, що знаходяться в нормальному або задовільному технічному стані. З цього числа 18 судів області для відповідності вимогам здійснення правосуддя мають недостатню кількість площі та потребують обладнання відповідною кількістю залів судових засідань та нарадчих кімнат, приміщеннями для конвою та камерами для підсудних, відселення сторонніх організацій, проведення ремонтних робіт тощо. До таких судів належать: Марганецький, Тернівський та Першотравенський міські суди; Нікопольський, Новомосковський та Павлоградський міськрайонні суди; Бабушкінський, Красногвардійський та Ленінський районні суди м. Дніпропетровська; Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська; Довгинцівський, Тернівський та Центрально-Міський районні суди м. Кривого Рогу; Апостолівський, Верхньодніпровський, Криворізький, Межевський та Софіївський районні суди Дніпропетровської області.

Для поліпшення умов функціонування судів необхідне проведення реконструкцій та капітальних ремонтів в судах. Вже не перший рік стоїть питання реконструкції приміщення Синельниківського міськрайонного суду, розташованого за адресою: м. Синельникове, вул. 40 років Жовтня, 38. Згідно розробленого кошторису на проведення реконструкції покрівлі цього приміщення потрібна сума 136.833,00 грн., без урахування вартості проекту. Загальна вартість робіт по приведенню будівлі суду до стану здійснення правосуддя, разом з проектом складає 1.500.000 грн. (згідно розрахунку за цінами 2011 року).  

Потребують реконструкції та проведення капітальних ремонтів приміщення наступних судів (у тому числі тих, що отримані в оренду у період з 2007 року): приміщення Дніпропетровського районного суду по вул. Тепличній, 2 в смт. Ювілейне; приміщення Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу по пр. Дзержинського, 1; Новомосковського міськрайонного суду по вул. В.Ковалівка, 10-а у м. Новомосковську; Магдалинівського районного суду по вул. 50-років Жовтня, 1 у смт. Магдалинівка; Нікопольського міськрайонного суду м. Нікополь вул. Шевченка, 201; Тернівського міського суду по вул. Лермонтова, 15-а у м. Тернівка, Васильківського районного суду по вул. Комсомольській, 23 в смт. Васильківка, Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська по вул. Новоселівська, 9 у м. Дніпропетровську, Першотравенського міського суду по вул. Карла Маркса, 35, м. Першотравенська, Томаківського районного суду по вул. Шосейна, 14 смт. Томаківка 

Також потребують капітальних ремонтних робіт будівлі судів, які перебувають на балансі територіального управління, а саме капітального ремонту покрівлі будівель судів: Межівського районного суду по вул. Московській, 21 у смт. Межова; Павлоградського міськрайонного суду по вул. Дніпровська, 135 у м. Павлограді; загальнобудівельних робіт у Апостолівському районному суді по вул. Визволення, 66 у м. Апостолово та робіт з укріплення фасаду будівлі Петриківського районного суду вул. Леваневського,15 в смт. Петриківка.

Для забезпечення належними площами необхідно проведення реконструкції з добудовою приміщень Кіровського, Красногвардійського районних судів м. Дніпропетровська; Заводського районного суду м. Дніпродзержинська, Криворізького, Петриківського та Широківського районних судів області.

Лише за умови надання або побудови нових приміщень можливо забезпечити приміщеннями, що відповідають вимогам відправлення правосуддя 6 судів області: Амур-Нижньодніпровський, Бабушкінський та Жовтневий районні суди м. Дніпропетровська; Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу; Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області.

Територіальним управлінням продовжується робота щодо приймання-передачі з комунальної у державну власність приміщення в якому розміщується Тернівський міський суд Дніпропетровської області.

За період 12 місяців 2014 року  було укладено договори  оренди на приміщення:

-                    Кіровського районного суду м. Дніпропетровська загальною площею 471,2 кв.м. по пр. Пушкіна, 29,  м. Дніпропетровська;

-                    Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська загальною площею 630,8 кв.м. по вул. Паторжинського, 18а, м. Дніпропетровська;

-                    Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області загальною площею 2472,0 кв.м. по вул. Шевченко, 201,  м. Нікополь;

-                    Томаківського районного суду  Дніпропетровської області загальною площею 1043,5 кв.м. по вул. Шосейна, 14, смт. Томаківка, в якому необхідно проведення капітальних будівельних робіт на суму 200.000 грн.

На цей час кредиторська заборгованість, яка виникла в 2013 році попередньому році за рахунок проведених ремонтних робіт на суму 99.991,2 грн. -  погашена.

Станом на 01.01.2015 рік за територіальним управлінням рахується кредиторська заборгованість щодо проведення поточних ремонтних робіт у 2014 році в сумі 1.198.560,50 грн. та  частина непогашеної заборгованості за 2013 рік за капітальні ремонтні роботи в сумі 365.479,02 грн., а всього заборгованість за проведення ремонтних робіт в приміщеннях судів Дніпропетровської області складає 1.564.039,52 грн.

На цей час продовжується оформлення правоустановчих документів на приміщення та технічної документації на право постійного користування земельними ділянками Заводського районного суду м. Дніпродзержинська, Павлоградського міськрайонного суду, Криворізького та Верхньодніпровського районних судів Дніпропетровської області.

Станом на звітну дату проведено роботу, щодо складання технічної документації на приміщення Межівського районного суду Дніпропетровської області, та продовжується оформлення акту на постійне користування земельною ділянкою.

Також, протягом 2014 року, управлінням проведено роботу, щодо встановлення лічильників обліку теплової енергії у 6 судах, а саме: Самарському районному суді м. Дніпропетровська, Жовтоводському міському суді, Павлоградському міськрайонному суді, Криворізькому районному суді Дніпропетровської області, Баглійському та Заводському районних судах м. Дніпродзержинська.

 

4.  ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ СУДДІВ

ТА ОХОРОНИ ПРИМІЩЕНЬ СУДІВ

 

Із 46 судів області в 33 будівлях встановлено охоронну сигналізацію тільки в приміщеннях канцелярій та архівів судів та 13 будівель обладнані охоронною сигналізацією в цілому (все приміщення суду), які на підставі укладених договорів взяті під централізовану охорону ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д” за допомогою системи „автодозвон”, що становить 85,19% приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя.

З 212 залів судового засідання загальних місцевих судів Дніпропетровської області у 200 (94,34%)  встановлено системи бездротової тривожної сигналізації (кнопки). В 35 судах між залами судового засідання з розгляду кримінальних справ та конвойним приміщенням встановлено 142 стаціонарні  тривожні кнопки та переговорний зв’язок.

СБСМ «Грифон» охороняються 25 судів Дніпропетровської області, які займають 27 приміщень, таким чином, судовою міліцією охороняється  50% приміщень судів, які задіяні для забезпечення безпеки суддів та працівників судів під час виконання судом функцій по відправленню правосуддя, підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорони приміщень суду. Охорона 6 із зазначених приміщень здійснюється СБСМ «Грифон» цілодобово. Відповідно до Закону України «Про державний захист працівників судів та правоохоронних органів», протягом звітного періоду підрозділом СБСМ «Грифон» вжито 59 заходів підтримання громадського порядку в судовому засіданні. Заходи по особистій охороні та охороні таємниці в судових органах не застосовувались.

У зв’язку з посиленням охорони громадського порядку в приміщеннях Дніпропетровської обласної державної  адміністрації та Дніпропетровської обласної ради, з 19.02.2014 року по 24.02.2014 року, було тимчасово припинено забезпечення охорони 24 судів області співробітниками СБСМ «Грифон».

З 25.02.2014 року охорона СБСМ «Грифон» 24 судів Дніпропетровської області була повністю відновлена.

Протягом 2014 року, 13 судів області протягом ночі охоронялися сторожами: Красногвардійський, Кіровський, Самарський, Ленінський, Індустріальний районні суди м. Дніпропетровська, Орджонікідзевський міський суд, Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська, Нікопольський, Синельниківський міськрайонні суди, П’ятихатський, Апостолівський, Солонянський та Томаківський районні суди Дніпропетровської області.

В Дзержинському районному суді м. Кривого Рогу на першому поверсі розміщено пункт пропуску громадян. 

У зв’язку з переїздом у нову будівлю Васильківського районного суду Дніпропетровської області за адресою: смт. Васильківка, вул. Комсомольська, 23, управлінням встановлено охоронну сигналізацію у всьому приміщенні суду та на першому поверсі, який займає Військовий комісаріат, влаштовано також пункт пропуску громадян.

В Дніпропетровському районному суді Дніпропетровської області за адресою: смт. Ювілейне, вул. Теплична, 7, при проведенні поточного ремонту встановлено охоронну сигналізацію у всьому приміщенні суду.

З 21.08.2013 року по теперішній час у Тернівському міському суді Дніпропетровської області не здійснюється охорона та підтримання громадського порядку силами СБСМ «Грифон» у зв’язку з незначною чисельністю підрозділу та великою завантаженістю батальйону. На цей час управлінням забезпечено повну охорону суду - все приміщення Тернівського міського суду обладнане охоронною сигналізацією (зали судового засідання, архів, канцелярії, кабінети суддів та працівників суду, коридори), що виведена на пульт охорони ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д”.

Таким чином, на виконання спільного Наказу Міністерства Внутрішніх Справ України, Міністерства юстиції України, Генеральної прокуратури України, Верховного суду України та Служби безпеки України від 16.10.1996 року № 705 «Про затвердження  «Інструкції про порядок конвоювання та тримання в судах підсудних (засуджених) за вимогою судових органів»,  в 46 судах області встановлено та забезпечено:

- 342 «тривожні кнопки»;

- 17 металодетекторів МДС – 1;

- 147 ручних металодетекторів;

- 14 пунктів пропуску;

- 9 камер схову для речей відвідувачів;

- 1 система відео спостереження;

- 1 загородження з оргскла для підсудних (засуджених);

- 35 судів забезпечено системою переговорного зв’язку між конвойними кімнатами та залами судового засідання по розгляду кримінальних справ;

- 25 судів охороною СБСМ «Грифон»;

- 13 судів цивільними охоронними структурами (сторожами);

- 46 судів охороною ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д” (охоронна сигналізація).

В період 2014 року територіальним управлінням проведено наступні заходи по забезпеченню безпеки та охорони приміщень судів області, а саме:

- в Центрально-Міському районному суді м. Кривого Рогу за адресою: м. Кривий Ріг, вул.. Першотравнева, 12, проведено монтаж охоронної сигналізації у всьому приміщенні суду на суму 50039,25 грн.;

- в Апостолівському районному суді Дніпропетровської області за адресою: м. Апостолове, вул. Визволення, 66, встановлено охоронну сигналізацію у всьому приміщенні суду на суму 40620,35 грн.;

- в Амур-Нижньодніпровському та Самарському районних судах м. Дніпропетровська, для встановлення охоронної сигналізації, проведено закупівлю обладнання та витрат матеріалів на суму 94872,75 грн.;

-  взагалі для безперебійної роботи охоронної та пожежної сигналізації в судах Дніпропетровської області проведено закупівлю акумуляторів на суму 99800,00 грн.;

- для належної роботи охоронної сигналізації в судах Дніпропетровської області проведено закупівлю обладнання на суму 15978.15 грн.

На цей час приміщення лише 9 судів (Індустріальний, Красногвардійський, Ленінський, Самарський районні суди м. Дніпропетровська;  Жовтоводський міський; Павлоградський міськрайонний; П’ятихатський районний суд Дніпропетровської області, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу, Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області) частково відповідають вимогам технічного оснащення та можуть прийняти підсудних за кримінальними справами про злочини, за вчинення яких передбачено довічне позбавлення волі.

Відповідно до Закону України «Про пожежну безпеку», Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1994 року № 508 та приписів СБП ГУ МНС України в Дніпропетровській області на усунення порушень вимог пожежної безпеки необхідно виділення коштів у розмірі не менш ніж 2.732.207,33 грн. для встановлення в приміщеннях судів області автоматичної пожежно-охоронної сигналізації.

У 8 судах: Індустріальному, Ленінському та Красногвардійському районних судах м. Дніпропетровська, Баглійському районному суді м. Дніпродзержинська, Дніпропетровському, Криничанському та Томаківському районних судах,  Жовтоводському міському суді встановлена пожежно-охоронна сигналізація, яка знаходиться у робочому стані, що становить 14,81% приміщень судів.

На усунення порушень вимог пожежної безпеки, територіальним управлінням проведено закупівлю вогнегасників на суму 99998,40 грн.

Для забезпечення належної безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення необхідно встановити:

- відеоспостереження в будівлях (приміщеннях) 46 судів області та по периметру прилеглої території, що потребує виділення коштів у розмірі не менш ніж 2.026.469,76 грн.;

- охоронну сигналізацію в будівлях (приміщеннях) 33 судів області в цілому (зали судового засідання, коридори, кабінети суддів, канцелярії, архіви та інше), що потребує виділення коштів у розмірі не менш ніж 1.082.111,80 грн.;

- грати на вікна у кількості 747 одиниць в 30 судах області  на суму не менш 655.200,00  грн.

 

 

5.  СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ

(ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ ЖИТЛОМ, САНАТОРНО-КУРОРТНЕ ЛІКУВАННЯ ТОЩО)

 

У 2014 році Голова Вільногірського міського суду Дніпропетровської області Борцова А.А. отримала службове житло, а саме 1-но кімнатну квартиру житловою площею 17 кв. м.

Станом на 01.01.2014 рік на обліку щодо поліпшення житлових умов знаходиться 12 суддів.

 

6.  СТАН КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

Станом на 01.04.2015 рік в територіальному управлінні фактично працює 34 державних службовців, що становить 109,6% від штатної чисельності (31 одиниця). 6 працівників управління знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3 річного віку, 2 працівника знаходиться у відпустці по вагітності та пологам. Із 35 працівників управління 5 осіб обіймають посади на період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку основних працівників, одна особа з яких знаходиться у відпустці по вагітності та пологам. Посада начальника відділу планово-фінансової діяльності, обліку та звітності є вакантною. Також в управлінні існує 3 вакантні посади, з яких 2 тимчасові.

Штатна чисельність суддів  та працівників апарату місцевих загальних судів Дніпропетровської області становить 1884 одиниць. Фактична чисельність  працівників апарату місцевих судів - 1354 одиниці (без урахування осіб, що перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України, але з урахуванням тимчасово праціюючих). Штатна чисельність суддів місцевих загальних судів області на звітну дату становить 375 одиниць, фактична чисельність 314 одиниць (з них – 11 осіб знаходяться у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України).

Наказом ДСА України від 05.09.2012 року № 104 збільшено штатну чисельність суддів у Петропавлівському районному суді Дніпропетровської області з 4 до 5 одиниць та Наказом ДСА України від 14.06.2014 року № 88 збільшено штатну чисельність суддів в Бабушкінському районному суді м. Дніпропетровська з 12 до 13 одиниць. Проте кількість працівників апарату збільшено лише у Бабушкінському районному суді м. Дніпропетровська. З метою належного організаційного забезпечення діяльності судді та судового процесу необхідно провести повну укомплектованість штату апарату суду та збільшити число працівників з розрахунку один секретар та один помічник на суддю. Так як на даний час не є можливим зробити перерозподіл працівників…..

 

 

Територіальним управлінням проведено роботу щодо затвердження структури та штатної чисельності апаратів місцевих судів області, а також  штатних розписів місцевих судів Дніпропетровської області, передбачену наказами Державної судової адміністрації України від 15.10.2014 року № 133 «Про визначення кількості суддів у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, міст Києва та Севастополя, Апеляційного суду Автономної Республіки Крим» та від 20.10.2014 року № 135 «Про внесення змін до наказу Державної судової адміністрації України від 8 серпня 2011 року № 124».

Згідно наказу Державної судової адміністрації України № 19 від 31.01.2014 року «Про проведення щорічної оцінки виконання керівниками апаратів місцевих і апеляційних судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань», в лютому 2014 року територіальним управлінням проведено щорічну оцінку виконання 63 керівниками апаратів місцевих судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2013 році. З них підсумкову оцінку «висока» отримали 4 особи; «добра» - 58 осіб та 1 особа отримала підсумкову оцінку «задовільно».

Територіальним управлінням надані рекомендації керівникам апаратів місцевих судів області щодо організації проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань на місцях відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань, затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 31.10.2003 року № 122. За результатами щорічної оцінки спеціалістами відділу зроблено узагальнення та відповідний звіт надіслано до ДСА України.

Відповідно до наказу начальника територіального управління №20-К від 04.02.2014 року «Про проведення щорічної оцінки», проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями - працівниками управління покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2013 році. Щорічній оцінці  підлягало 18 працівників управління, які отримали  підсумкову оцінку «добре».

На виконання вимог статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», в березні  2014 року проведено роботу по приєднанню  до особових справ керівників апаратів місцевих судів та їх заступників, а також працівників територіального управління декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2013 рік.

Територіальним управлінням надавались роз’яснення судам області з наступних питань: щодо перенесення робочих днів; про порядок оформлення наказів про відпустки; щодо обчислення стажу роботи; щодо видання наказів про направлення на збори військовозобов’язаних; щодо суміщення та сумісництва; щодо присвоєння чергового рангу державного службовця у період перебування у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею три річного віку; щодо порядку виготовлення посвідчень суддів, призначених на адміністративні посади; щодо внесених змін до Закону України «Про судоустрій та статус суддів» (припинення виплати вихідної допомоги судді у зв’язку з відставкою), про виконання рішення суду про поновлення на роботі незаконно звільненого працівника; щодо введення до штатного розпису посади головного спеціаліста із забезпечення зв’язків із засобами масової інформації тощо. Працівниками відділу кадрової роботи постійно надаються консультації працівникам судів з кадрових питань.

За звітний період проведено перевірки стану організації роботи в цілому і зокрема ведення кадрового діловодства у 16 судах області: Амур-Нижньодніпровському, Красногвардійському, Індустріальному, Самарському, Кіровському та Жовтневому районних судах  м. Дніпропетровська, Апостолівському, Солонянському, Магдалинівському, Петриківському, Царичанському, Юр’ївському і Дніпропетровському районних судах Дніпропетровської області, Жовтневому районному суді м. Кривого Рогу, Нікопольському міськрайонному суді та Вільногірському міському суді Дніпропетровської області - комплексні; у Апостолівському і Дніпропетровському районних судах Дніпропетровської області - повторні за результатами попередніх перевірок. Незначні недоліки з питань ведення кадрового діловодства виявлено в Амур-Нижньодніпровському районному суді м. Дніпропетровська, Магдалинівському та Юр’ївському районних судах Дніпропетровської області, але всі недоліки усунуто під час проведення перевірки.

Територіальним управлінням постійно ведеться робота по направленню на адресу ДСА України карток обліку на виготовлення посвідчень суддям, а також направлення посвідчень для знищення.

На виконання листа Державної судової адміністрації України від 14.02.2014 р. №8-852/14 сформовано та надіслано до ДСА України заявку на 2015 рік про підвищення кваліфікації у сфері фінансового моніторингу суддів та помічників суддів  місцевих судів Дніпропетровської області.

Територіальним управлінням підготовлено та направлено місцевим судам Дніпропетровської області повідомлення про оголошення прийому в магістратуру на факультет підготовки професійних суддів при Національному університеті «Юридична академія України ім. Я. Мудрого» на денну та  заочну форму  навчання.

Протягом звітного періоду територіальним управлінням підготовлено та направлено до ДСА України пакет документів відносно 4 осіб для отримання направлення на навчання до Національного юридичного університету ім. Я. Мудрого, Національного університету «Одеська юридична академія», а також до Інституту підготовки професійних суддів при Національному університеті «Одеська юридична академія». Всі особи, рекомендовані територіальним управлінням, отримали направлення ДСА України на навчання до вищезазначених вищих навчальних закладів.

Також за направленням ДСА України територіальним управлінням  забезпечено проходження практики у судах області 40 студентів вищих навчальних закладів.

Управління постійно проводить роботу щодо направлення на курси підвищення кваліфікації працівників апарату судів та суддів.

Протягом звітного періоду відповідно Графіку підготовки суддів та працівників апарату судів, затвердженого Національною школою суддів України пройшли навчання з підвищення кваліфікації в Дніпропетровському регіональному відділенні Національної школи суддів України 169 суддів місцевих загальних судів, що становить 95,48% від запланованої  кількості у 177 осіб. У семінарах з метою підвищення рівня кваліфікації прийняли участь 175 суддів.

Також протягом звітного періоду у Дніпропетровському РВ НШСУ пройшли підвищення кваліфікації 123 працівника апаратів місцевих загальних судів області, що становить 91,79 % від запланованої кількості у 134 особи.

Пройшли навчання з підвищення кваліфікації за курсом «Боротьба з легалізацією (відмиванням доходів), одержаних злочинним шляхом і фінансуванням тероризму»,  що проводились Регіональними відділами ДНЗПО Навчально-методичного центру ДКФМУ у Львівській та Харківський областях 3 судді (3,45% від запланованої кількості суддів (5 осіб), що потребують підвищення кваліфікації).

У звітному періоді працівниками територіального управління під час навчань з підвищення кваліфікації працівників місцевих загальних судів, що проводиться Дніпропетровським регіональним відділенням Національної школи суддів України прочитані лекції у загальній кількості 90 академічних годин.

 

 

7.  ВЗАЄМОДІЯ ІЗ ЗАСОБАМИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

 

Територіальним управлінням пролонговано на 2014 рік договори по співробітництву з газетами "Наше місто" та "Вісті Придніпров'я".

За 12 місяців  2014 року надруковано в інформаційно-правовій газеті "Правник", в газетах «Наше місто» та «Вісті Придніпров’я 8 одиниць інформації, а саме:

-         4 оголошення про заміщення вакантних посад;

-         4 оголошення про виклик до суду по справі.

Територіальним управлінням постійно проводиться робота по розміщенню інформації на веб-сайті «Судова влада» по всім напрямкам роботи.

Таким чином за 12 місяців 2014 року на веб-сайті «Судова влада» опубліковано 12 статей, серед яких:

- Узагальнення обліково-статистичної роботи територіального управління Державної судової адміністрації в Дніпропетровський області за 2013 рік;  

- Аналітичний огляд стану здійснення правосуддя загальними місцевими судами Дніпропетровської облаті у 2013 році;  

- Інформаційно-аналітична довідка щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за 2013 рік;

-  Узагальнення роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом 2013 року;

- Інформаційно-аналітична довідка щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за І квартал 2014 року;

-  Узагальнення роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли пртягом І кварталу 2014 року;

- Інформаційно-аналітична довідка щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за І півріччя 2014 року;

-  Узагальнення роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом ІІ кварталу 2014 року;

- Інформація щодо перерахування зарабітної плати суддям, працівникам судів та працівникам ТУ ДСА України в Донецькій області;

- Інформаційно-аналітична довідка щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за 9 місяців 2014 року;

-  Узагальнення  роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом ІІІ кварталу 2014 року;

-    Аналітична довідка щодо використання бюджетних коштів в частині нарахування та виплати зробітної плати працівникам апаратів місцевих загальних судів Дніпропетровської області.

 

 

8.  СТАН ДОТРИМАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Протягом 2014 року до територіального управління надійшло на виконання 76 контрольних документів від ДСА України. Всі контрольні завдання виконано у встановлений термін.

Вчасно виконуються усі рішення колегій ДСА України. Інформацію про стан виконання територіальним управлінням рішень колегій з позначкою «виконання постійно» направляється у встановленні терміни. Остання інформація щодо стану виконання рішень з позначкою «виконання постійно» за 12 місяців 2014 року надано до ДСА України за вих. № 127/15 від 14.01.2015 року.

 

9.  ІНШЕ

 

Начальником територіального управління у співпраці з головою апеляційного суду Дніпропетровської області та головами місцевих загальних судів проводиться активна робота щодо забезпечення належної організації діяльності місцевих судів.

Розгляд звернень громадян та запитів про надання інформації, що надходять на адресу територіального управління знаходиться на контролі та ведеться з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян» та Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Протягом 12 місяців 2014 року до територіального управління надійшло 196 звернень громадян, в тому числі скарг – 105 (53,57%), заяв – 89 (45,41%), 1 адвокатський запит (0,51%) та 1 анонімна анкета (0,51%).

З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом звітного періоду надійшло 4 повторних звернення, що становить  (2,04%) та 9 дублетних звернень (4,59%).

У строк до 5 днів розглянуто 30 звернення (15,31%), до 15 днів –38 (19,39%), до 30 днів – 109 (55,61%) та до 45 днів – 19 звернень (9,7%).

За 2014 рік збільшилася кількість звернень, період надання відповіді на які було подовжено до 45 діб (на 12 звернень більше ніж в попередньому році). Це зумовлено тим, що значна кількість цих звернень стосується роботи Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська. При  перевірці фактів, викладених в зверненнях, а це – ненадання копії рішень, виконавчих листів, виправлення помилок в виконавчому листі, ускладнення перевірки фактів виникали, у зв’язку з тим, що тривалий час готуються рішення по справам, що значно уповільнює перебіг настання строку на право отримати виконавчого листа по справі. Також справи не передаються у визначений строк суддями до канцелярії суду.

Слід зазначити, що до територіального управління протягом 12 місяців 2014 року надійшло на 18 звернень менше ніж за аналогічний період 2013 року.

Протягом звітного періоду до територіального управління надійшов 21 запит на отримання публічної інформації, на які надано відповіді у встановлені законодавством строки.

Територіальним управлінням за 12 місяців 2014 року здійснено низку заходів, щодо дотримання вимог інструкцій та нормативно-правових документів, які застосовуються у роботі апаратів судів області для  покращення їх діяльності:

-  31.03.2014 року проведено виробничу нараду в режимі відеоконференцзв’язку з керівниками апаратів судів області, на яких обговорені питання дотримання працівниками апарату судів вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міста Києва та Севастополя, апеляційному суді АР Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних та кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 року №173 та подання статистичних звітів, отримання ЕПЦ;

- 17.06.2014 року спільно з працівниками ІСС проведено семінарські заняття з секретарями судових засідань в режимі відеоконференції, на тему: «Фіксація судового процесу» та «Використання системи відеоконференцзв’язку під час здійснення судочинства»;

- 23.06.2014 року відбулась виробнича нарада з керівниками апаратів судів, на якій обговорювались питання складання статистичних звітів за І півріччя 2014 року, отримання ЕПЦ, ведення та дотримання вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АР Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ та здача статистичних звітів, а також ведення кадрового діловодства;

- 24.12.2014 року відбулась виробнича нарада з керівниками апаратів судів, на якій надано методичні рекомендації щодо правильності заповнення та складання статистичних звітів за 2014 рік судами області з обговоренням найчастіше поширених помилок, які виявленні при складанні звіту за попередній період, обговорення порядку оформлення документів на видання ЕПЦ, кадрових, фінансових та організаційних питаннь, що виникли в роботі у 2014 році.

З метою підвищення прозорості в діяльності судових органів, ознайомлення з роботою суду, у звітному періоді в Верхньодніпровському та  Солонянському районних судах Дніпропетровської області проведено захід - «День відкритих дверей».

Протягом І кварталу 2015 року територіальному управлінню пред’явлено 14  претензій, на які невідкладно надано обґрунтовані відповіді.

Територіальним управлінням претензії не пред’являлися.

У звітному періоді територіальним управлінням прийнято участь у  якості відповідача та представника відповідача – ДСА України у розгляді 16 судових справ, а саме:

- поновлення на роботі, компенсація, стягнення коштів за газ тощо - 11 справ;

- заява про прийняття додаткової постанови і заміни сторони виконавчого провадження – 1 справа;

- господарські справи (про стягнення заборгованості за газ) – 4 справи.

Станом на 01.04.2015 року розглянуто заяву про прийняття додаткової постанови і заміни сторони виконавчого провадження. За результатами розгляду заяву частково задоволено, але відносно вимог, що стосується ДСА України та ТУ ДСА України в Дніпропетровській області, відмовлено  у повному обсязі.

На виконання листа ДСА України  від 15.03.2012 року № 10-1343/12   територіальним управлінням проведено роботу щодо розгляду поданих заяв за нововиявленими обставинами (по Одинаку, по Горєлій та додатково подачі таких заяв до суду апеляційної інстанції, як такої, що винесла остаточне рішення).

Протягом звітного періоду за результатами поданої представником ДСА України Савчук О.М. касаційної скарги по справі № 2-а-8377/08 за позовом суддів Жовтоводського міського суду, Вищім адміністративним судом України зазначену скаргу частково задоволено, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Також Дніпропетровським окружним адміністративним судом призначено до розгляду заяву представника ДСА України за нововиявленими обставинами по справі № 10н-11/2а/10915/10/0470 за позовом Поплавського В.Ю.

Представником територіального управління прийнято участь у 1  засіданні Методичної ради по правовій роботі при Головному територіальному управлінні юстиції у Дніпропетровській області.

Крім цього, на прохання Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області, вищезгаданий представник територіального управління прийняв участь у семінарі на тему «Загальні умови проведення процедур у сфері державних закупівель» в якості лектора.

На підставі Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою та четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 16 жовтня 2014 року № 563 та Порядку проведення Державною судової адміністрацією України перевірки достовірності відомостей відповідно до Закону України «Про ощирення влади»,  затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 05 грудня 2014 року № 162, спеціалістами територіального управління здійснюється перевірка достовірності відомостей стосовно застосування вищевказаних заборон.

Згідно з наказом ТУ ДСА України в Дніпропетровській області від 21.11.2014 року № 50-з, в територіальному управлінні призначено двох відповідальних осіб на здійснення перевірок, передбачених Законом України «Про очищення влади». 

Станом на 01.04.2015 року надано відповіді на 1005 запит, 44 запити надіслано за належністю до інших територіальних управлінь.

 

 

ВИСНОВОК

 

За 2014 рік територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області проведено діяльність за всіма напрямками роботи.

Найбільшою перепоною у роботі управління є обмеження видатків казначейською службою, внаслідок чого на кінець звітного періоду рахується кредиторська заборгованість за спеціальним фондом в сумі 12.843,9 тис. грн., яка зменшилася на 3.084,9 тис. грн., порівняно з початком 2014 року.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду, яке набрало законної чинності, дії ГУДКСУ визнано незаконними та зобов’язано провести видатки на утримання судів Дніпропетровської області.

Незважаючи на низку заходів щодо поліпшення умов діяльності судів та суддів Дніпропетровської області, актуальними залишаються питання:

- проведення видатків Державною казначейською службою України в Дніпропетровській області, за зареєстрованими територіальним управлінням договорами, в межах виділених бюджетних  асигнувань;

- здійснення капітальних видатків для повного забезпечення судів комп’ютерною та оргтехнікою, а також придбання меблів для судів та камер схову для речей відвідувачів;

- проведення капітальних ремонтних робіт та реконструкцій приміщень судів, у тому числі для створення, обладнання конвойних приміщень та окремих приміщень для затриманих за вчинення протиправних дій до прибуття чергового автомобіля;

-  технічне оснащення приміщень судів, а саме: залів судових засідань та конвойних приміщень з камерами утримання підсудних та кімнатою для конвою, обладнанням окремого входу для конвоювання підсудних, відсутністю спеціально огородженого в’їзду для конвойного автотранспорту та загородження із скла або оргскла, вентиляція, тощо.

- встановлення в приміщеннях судів області автоматичної пожежно-охоронної сигналізації.

У зв’язку з підвищенням рівня доступності до приміщень судів осіб з  обмеженими фізичними можливостями, актуальним на цей момент є обладнання судів області пандусами чи кнопками виклику (переговорного пристрою) для людей з обмеженими фізичними можливостями, які встановлені лише в 7 будівлях судів. На даний час в бюджетному запиті на 2015 рік враховано потребу в облаштуванні такими майданчиками або кнопками виклику.

В зв’язку з надзвичайними подіями із нападу на працівників суду та учасників судового процесу існує нагальна необхідність прийняття відповідних нормативно-правових документів щодо використання ручних металодетекторів судовими розпорядниками судів та співробітниками СБСМ «Грифон», а також забезпечення охорони усіх судів області співробітниками СБСМ «Грифон».

 

 

 

 

 

Заступник

начальника  управління                                                                      І. Базіна