Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за І квартал 2016 року |
1. СТАН ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Кошторисом на 2016 рік для фінансування заходів організаційного забезпечення діяльності місцевих судів за бюджетною програмою 501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» за загальним фондом затверджено суму 167.649,40 тис. грн.
Протягом І кварталу 2016 року територіальним управлінням отримано кошти у сумі 38.224,60 тис. грн., що становить 22,80% від затвердженої суми кошторису.
Касові видатки склали 38.177,50 тис. грн.
Залишок невикористаних коштів на кінець звітного періоду становить 47,60 тис. грн. (1,12%), з яких:
- КЕКВ 2111 – 3,40 тис. грн.;
- КЕКВ 2120 – 44,20 тис. грн.
Кредиторська заборгованість за загальним фондом на кінець звітного періоду становить 0,71 грн. (КЕКВ 2271).
Дебіторська заборгованість за загальним фондом на кінець звітного періоду становить 8,5 тис. грн. (КЕКВ 2111).
Згідно затвердженого кошторису розмір фінансування за спеціальним фондом на 2016 рік становить 76.716,70 тис. грн. з яких отримано 18.300,20 тис. грн., що становить 23,85% від затвердженої суми.
Касові видатки склали 17.221,90 тис. грн. Залишок невикористаних коштів становить 1.078,20 тис. грн. (5,89%), з яких:
- КЕКВ 2111 – 2,10 тис. грн.;
- КЕКВ 2120 – 537,3 тис. грн.;
- КЕКВ 2210 – 0,20 тис. грн.;
- КЕКВ 2240 – 114,30 тис. грн.;
- КЕКВ 2250 – 6,0 тис. грн.;
- КЕКВ 2271 – 97,90 тис. грн.;
- КЕКВ 2272 – 0,50 тис. грн.;
- КЕКВ 2273 – 80,60 тис. грн.;
- КЕКВ 2274 – 151,60 тис. грн.;
- КЕКВ 2800 – 87,70 тис. грн.
За спеціальним фондом у звітному періоді перераховано кошти на капітальні видатки в сумі 300,00 тис. грн.
Використано 300,00 тис. грн., що становить 100% від перерахованої суми.
Станом на 31.03.2016 року кредиторська заборгованість за спеціальним фондом не рахується.
Дебіторська заборгованість за спеціальним фондом на кінець звітного періоду становить 1,7 тис. грн. (КЕКВ – 2111).
2. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Протягом І кварталу 2016 року територіальним управлінням укладено 249 договорів щодо забезпечення діяльності судів необхідними послугами та матеріалами, з яких:
- 38 договорів щодо забезпечення матеріально-технічних потреб судів;
- 143 господарських договорів;
- 4 договори щодо забезпечення матеріально-технічних потреб ТУ ДСА
України в Дніпропетровській області;
- 64 договорів, укладено за результатами проведених процедур закупівель, відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель» (комунальні послуги та інші закупівлі);
Згідно річного плану закупівель, на підставі Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 року № 1197-VІI, за І квартал 2016 року територіальним управлінням оголошено та проведено 5 відповідних процедур закупівель (з урахуванням 75 лотів), у тому числі:
5 закупівель (75 лотів) - переговорна процедура закупівлі, а саме: закупівля комунальних послуг, як то, електрична енергія, теплопостачання та газопостачання, послуги зв’язку, марки поштові.
По 75 лотам укладено договори, які зареєстровані в органах Казначейства та яким проводиться оплату.
У звітному періоді територіальним управлінням розпочато процедуру закупівель (відкриті торги) комп’ютерної техніки та засобів фіксації, які відбулися 31.03.2016 року.
В другому кварталі 2016 року територіальним управлінням буде укладено договори та розпочато роботу щодо закупівлі комп’ютерної техніки.
Станом на 01.04.2016 року в судах Дніпропетровської області знаходяться:
- 76 одиниць серверного обладнання, з яких 16 одиниць серверного обладнання враховується на балансі судів, що становить 17,39% від одиниць сервесного обладнання, якими повинні бути забезпечені суди області (92 одиниці), а 60 одиниць враховуються на позабалансовому рахунку як орендовані;
- 748 одиниць комп’ютерів, з яких 627 одиниць комп’ютерної техніки враховується на балансі судів, це 33,44 % загальної кількості персональних комп’ютерів, а 121 одиниця враховуються на позабалансовому рахунку як орендовані;
- 182 одиниці технічних засобів фіксування судового процесу безпосередньо знаходиться на балансі судів, що становить 48,53% від необхідної кількості систем фіксування судового процесу. Потреба судів в засобах фіксування судового процесу становить 193 одиниці.
На цей час залишаються морально застарілими та підлягають списанню:
- 6 одиниць серверного обладнання, а це – 37,50% від загальної кількості, що знаходиться на балансі (16 одиниць);
- 28 засобів фіксування судового процесу (15,38%), із них 5 засобів фіксування на базі цифрового магнітофону типу «Тритон», 23 засоби фіксування на базі персонального комп’ютера типу «Оберіг».
Проект договору списання техніки узгоджується та буде укладений.
Станом на 01.04.2016 року потреба судів Дніпропетровської області в новій комп’ютерній техніці становить:
- 76 серверів;
- 1248 одиниць комп’ютерної техніки;
- 193 засоби фіксування судового процесу.
Станом на 01.04.2016 року в судах області встановлено 54 системи обладнання для відео- конференцзв’язку: у 35 судах області по 1 системі та у 9 судах по 2 системи. Потреба в системах відеоконференцзв’язку становить 38 одиниць (41,30%).
41 місцевий загальний суд обладнаний локальною мережею з підтвердженням її відповідності стандартам ANSI/EIA/TIA 568 B Cat. 5е.
В 5 судах локальна мережа створена за зазначеними стандартами, але без підтвердження її сертифікації. Таким чином, в судах існує 1967 точок для підключення до мережі, з них підключені до мережі Інтернет 1622 робочих місця, 345 точок тимчасово не задіяні.
За період з 01.01.2016 року по 01.04.2016 року 45 місцевими загальними судами Дніпропетровської області до Єдиного державного реєстру судових рішень направлено в електронному вигляді 118.544 копії судових рішень, що складає 122,71% від загальної кількості ухвалених судами рішень.
В Магдалинівському районному суді Дніпропетровської області не здійснюється правосуддя, у зв’язку з досягненням одного із суддів 65-ти річного віку та закінченням строку повноважень трьох інших суддів суду.
Тому, з початку 2016 року, Магдалинівським районним судом Дніпропетровської області судові рішення до Єдиного державного реєстру судових рішень не відправляються.
На посадах головного спеціаліста з інформаційних технологій в 46 судах області працює 41 особа, що становить 89,13 % від загальної кількості головних спеціалістів з інформаційних технологій.
Вакансії наявні у 5 судах області: в Петропавлівському районному суді Дніпропетровської області, в Довгінцевському районному суді м. Кривого Рогу (4,34%) вакансія існує більше ніж 1 рік; в Магдалинівському районному суді Дніпропетровської області, в Верхньодніпровському районному суді Дніпропетровської області, Ленінському районному суді м. Дніпропетровська (6,52%) вакантна посада існує більше 6 місяців.
3. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДІВ ПРИМІЩЕННЯМИ
В Дніпропетровській області здійснюють діяльність 46 місцевих загальних судів.
Станом на 01.04.2016 року 46 загальних місцевих судів Дніпропетровської області розміщуються у 54 приміщеннях. 40 судів області займають по одному приміщенню, у двох приміщеннях розташовано Томаківський, Дніпропетровський районні суди Дніпропетровської області, Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області та Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська, у трьох приміщеннях - Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу та Солонянський районний суд Дніпропетровської області.
Загальна площа 54 приміщень судів, в яких розміщені суди та які використовуються для здійснення правосуддя, складає 47.558,92 кв.м.
Площа приміщень, які займають суди, протягом 2015 року потерпала незначних змін у зв’язку з переукладанням договорів оренди. Ці зміни були враховані при переукладанні договорів оренди та становлять 99,76% показника на звітну дату минулого року - загальна площа 54 приміщень станом на 01.04.2015 року складала 47.672,25 кв.м.
Станом на 01.04.2016 року на одного суддю області припадає 126,82 кв.м. площі приміщень судів, що складає 81,81 % від площі (155 кв.м), передбаченої на одного суддю «Переліком вимог, що пред'являються до приміщень районних (міських) судів», погодженого Головою Ради суддів України 27 червня 2003 року та затвердженого Головою Державної судової адміністрації України 18 травня 2003 року (далі – Перелік).
Станом на 01.04.2015 року ці показники відповідно складали 127,13 кв.м. площі приміщень судів, що складало 82,02 % від площі, передбаченої Переліком вимог.
Зазначена площа приміщень судів, що припадає на одного суддю у розмірі 126,82 кв.м. становить 75,94% від середньої площі 167 кв.м. на одного суддю, передбаченої ДБН В.2.2-26:2010.
Станом на 01.04.2016 року відповідають Переліку приміщення 6 судів області, а саме: Індустріальний та Самарський районні суди м. Дніпропетровська, Жовтневий районний суд м. Кривого Рогу, Жовтоводський міський суд, П’ятихатський та Юр’ївський районні суди, що становить 13,04% судів області.
40 судів області мають приміщення, що знаходяться в нормальному або задовільному технічному стані. З цього числа 18 судів області для відповідності вимогам здійснення правосуддя мають недостатню кількість площі та потребують обладнання відповідною кількістю залів судових засідань та нарадчих кімнат, приміщеннями для конвою та камерами для підсудних, відселення сторонніх організацій, проведення ремонтних робіт тощо. До таких судів належать: Марганецький, Тернівський та Першотравенський міські суди; Нікопольський, Новомосковський та Павлоградський міськрайонні суди; Бабушкінський, Красногвардійський та Ленінський районні суди м. Дніпропетровська; Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська; Довгинцівський, Тернівський та Центрально-Міський районні суди м. Кривого Рогу; Апостолівський, Верхньодніпровський, Криворізький, Межевський та Софіївський районні суди Дніпропетровської області.
Для поліпшення умов функціонування судів необхідне проведення реконструкцій та капітальних ремонтів в судах.
Вже не перший рік стоїть питання реконструкції приміщення Синельниківського міськрайонного суду, розташованого за адресою: м. Синельникове, вул. 40 років Жовтня, 38. Для проведення реконструкції будівлі необхідно виділити 10.000.000 грн.
Потребують реконструкції та проведення капітальних ремонтів приміщення наступних судів (у тому числі тих, що отримані в оренду у період з 2007 року): приміщення Дніпропетровського районного суду по вул. Тепличній, 2 в смт. Ювілейне; приміщення Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу по пр. Дзержинського, 1; Новомосковського міськрайонного суду по вул. В.Ковалівка, 10-а у м. Новомосковську; Нікопольського міськрайонного суду м. Нікополь вул. Шевченка, 201; Тернівського міського суду по вул. Лермонтова, 15-а у м. Тернівка; Васильківського районного суду по вул. Спортивна, 23 в смт. Васильківка; Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська по вул. Новоселівська, 9 у м. Дніпропетровську; Томаківського районного суду по вул. Шосейна, 14 смт. Томаківка.
Також потребують капітальних ремонтних робіт будівлі судів, які перебувають на балансі територіального управління, а саме капітального ремонту покрівлі будівель судів: Павлоградського міськрайонного суду по вул. Дніпровська, 135 у м. Павлограді; загальнобудівельних робіт у Апостолівському районному суді по вул. Визволення, 66 у м. Апостолово; робіт з укріплення фасаду будівлі Петриківського районного суду вул. Леваневського,15 в смт. Петриківка.
Для забезпечення належними площами необхідно проведення реконструкції з добудовою приміщень Кіровського, Красногвардійського районних судів м. Дніпропетровська; Заводського районного суду м. Дніпродзержинська, Криворізького, Петриківського та Широківського районних судів області.
Лише за умови надання або побудови нових приміщень можливо забезпечити приміщеннями, що відповідають вимогам відправлення правосуддя 6 судів області: Амур-Нижньодніпровський, Бабушкінський та Жовтневий районні суди м. Дніпропетровська; Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу; Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області.
Територіальним управлінням продовжується робота щодо приймання-передачі з комунальної у державну власність приміщення в якому розміщується Тернівський міський суд Дніпропетровської області.
На цей час продовжується оформлення правоустановчих документів на приміщення та технічної документації на право постійного користування земельними ділянками Заводського районного суду м. Дніпродзержинська, Павлоградського міськрайонного суду, Криворізького, Верхньодніпровського та Межівського районних судів Дніпропетровської області.
Наприкінці 2015 року та на початку 2016 року проведено роботу по складанню проектно-кошторисної документації на рік для проведення поточних ремонтних робіт в судах області.
Так, станом на 01.04.2016 року, проведені поточні ремонти в 11 судах на загальну суму 1.863.410,19 грн.
Станом на 01.04.2016 проведено роботи з встановлення кнопки переговорного зв’язку для безперешкодного доступу мобільних груп населення до судів у 23 загальних місцевих судах Дніпропетровської області.
Також проведено закупівлю 2 кабін зі скла для підсудних (засуджених) в залах судових засідань, які були встановлені у Жовтневому районному суді м. Дніпропетровська та Павлоградського міськрайонному суді Дніпропетровської області, та 3 газових котлів для місцевих судів Дніпропетровської області.
4. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ СУДДІВ
В Дніпропетровській області функціонують 46 загальних місцевих судів, які займають 54 будівлі, та мають 213 залів судових засідань, у т.ч. 154 зали з розгляду кримінальних справ.
В 29 будівлях встановлено охоронну сигналізацію тільки в приміщеннях канцелярій та архівах судів та в 17 будівлях обладнані охоронною сигналізацією в цілому (все приміщення суду), які на підставі укладених договорів взяті під централізовану охорону ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д” за допомогою системи „автодозвон”, що становить 85,19% приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя.
Порівняно з 2015 роком, загальна кількість залів судового засідання зменшилася на 1 одиницю у зв’язку з облаштуванням у приміщені Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська кабінету для працівників суду із зала судового засідання.
На підставі Постанови КМУ від 09.11.2015 року № 906 «Про забезпечення охорони судів, інших органів та установ судової системи, а також установ судових експертиз» на період початку виконання в повному обсязі повноважень відомчою воєнізованою охороною Державної судової адміністрації, охорона судів, інших органів та установ судової системи, а також установ судових експертиз здійснюється підрозділами Національної гвардії та Національної поліції.
Таким чином, забезпечення безпеки суддів та працівників апарату судів, під час виконання судом функцій по відправленню правосуддя, підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорону приміщень суду, здійснюється підрозділами Національної гвардії та Національної поліції.
Ними охороняється 26 судів області, які займають 28 будівель, а саме: Красногвардійський, Бабушкінський, Кіровський, Ленінський, Індустріальний районні суди м. Дніпропетровська, Дніпровський, Заводський районні суди м. Дніпродзержинська, Саксаганський (займає три будівлі), Дзержинський, Довгинцівський, Жовтневий районні суди м. Кривого Рогу, Новомосковський, Нікопольський, Павлоградський міськрайонні суди Дніпропетровської області, Жовтоводський, Марганецький та Орджонікідзевський, Першотравенський міські суди Дніпропетровської області, Криворізький, Петриківський, П’ятихатський, Криничанський, Покровський, Апостолівський, Межівський, Софіївський районні суди Дніпропетровської області.
Крім того, 12 судів області протягом ночі охороняються сторожами: Кіровський, Самарський, Ленінський, Індустріальний районні суди м. Дніпропетровська, Орджонікідзевський міські суди Дніпропетровської області, Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська, Нікопольський, Синельниківський міськрайонні суди Дніпропетровської області, П’ятихатьський, Апостолівський, Солонянський та Томаківський районні суди Дніпропетровської області.
Станом на 01.04.2016 року приміщення 46 судів області забезпечені охороною:
- 26 охороняються підрозділами Національної гвардії та Національної поліції;
- 12 цивільними охоронними структурами (сторожами);
- 46 охороняються ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д” (охоронна сигналізація);
На виконання спільного наказу МВС України, МЮУ, Генпрокуратури України, Верховного суду України та СБУ від 16.10.1996 р. № 705, Інструкції про порядок конвоювання та тримання в судах підсудних (засуджених) за вимогою судових органів ” в 46 судах області встановлено та функціонують:
- 342 «тривожні кнопки»;
- 17 металодетектори МДС -1;
- 147 ручних металодетектори;
- 14 пунктів пропуску;
- 9 камер схову для речей відвідувачів;
- 1 система відео- спостереження;
- 3 загородження з оргскла для підсудних (засуджених);
- в 35 судах області систему переговорного зв’язку між конвойними кімнатами та залами судового засідання з розгляду кримінальних справ.
В 9 судах області, а саме: Індустріальному, Ленінському та Красногвардійському районних судах м. Дніпропетровська, Баглійському районному суді м. Дніпродзержинська, Дніпропетровському, Криничанському, Томаківському, Криворізькому районних судах Дніпропетровської області та Жовтоводському міському суді Дніпропетровської області пожежно–охоронна сигналізація встановлена та знаходиться у робочому стані, що становить 16,66% приміщень судів.
Протягом І кварталу 2016 року територіальним управлінням проведено заходи по забезпеченню безпеки та охорони приміщень судів області, а саме:
- в Вільногірському міському суді Дніпропетровської області проведено монтаж охоронної сигналізації (всього приміщення суду) на суму 62.258,80 грн.;
- проведено закупівлю обладнання охоронної сигналізації для встановлення в приміщенні Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу на суму 17.299,20 грн.;
- в приміщеннях канцелярії та архівах Межівського, Криничанського, Царичанського, Юріївського, Солонянського, Покровського, Томаківського та Магдалинівського районних судах Дніпропетровської області проведено заміну застарілого обладнання охоронної сигналізації, яке було встановлене в судах у 2003 році та не придатне для належного використання, на суму 36.094,38 грн.;
- проведено закупівлю 2 загороджень за скла та встановлено в зали судового засідання з розгляду кримінальних справ у приміщеннях Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська та Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області на суму 150.000,00 грн.;
- в Верхньодніпровському районному суді Дніпропетровської області при проведенні поточного ремонту облаштовано конвойне приміщення з окремим санвузлом;
- в Тернівському районному суді м. Кривого Рогу проведено поточний ремонт конвойного приміщення та окремого санвузлу для конвойної роти та підсудних (засуджених);
- проведено закупівлю аптечок першої медичної допомоги на суму 106.240,00 грн.;
- проведено закупівлю переносних опромінювачів для обеззараження залів судового засідання, конвойних приміщень та камер для підсудних (засуджених) на суму 199.999,50 грн.
Для забезпечення безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення необхідно встановити:
- відео- спостереження в будівлях (приміщеннях) 46 судів області та по периметру прилеглої території, що потребує виділення коштів у розмірі не менш ніж 2.026.469,76 грн.;
- охоронну сигналізацію в будівлях (приміщеннях) 29 судів області в цілому (зали судового засідання, коридори, кабінети суддів, канцелярії, архіви, та т.і.), що потребує виділення коштів у розмірі не менш ніж 1.450.000,00 грн.
Відповідно до Закону України «Про пожежну безпеку», Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1994 року № 508, та приписів СБП ГУ МНС України в Дніпропетровській області на усунення порушень вимог пожежної безпеки, територіальним управлінням проведено закупівлю обладнання пожежно-охоронної сигналізації для встановлення в приміщенні Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Демиденко, 3-А, на суму 25.680,00 грн.
Для встановлення в приміщеннях судів області автоматичної пожежно-охоронної сигналізації необхідно виділення коштів у розмірі не менш ніж 2.732.207,33 грн.
В 31 суді Дніпропетровської області існує потреба по встановленню 763 грат на вікна.
Порівняно з 2015 роком, загальна кількість вікон обладнаних гратами збільшилося на 20 одиниць та загальна кількість вікон, які необхідно обладнати гратами збільшилося на 16 одиниць, а саме:
- обладнано 4 вікна гратами а приміщенні Довгінцевського районного суду м. Кривого Рогу;
- укладено договір оренди, згідно якого перший поверх будівлі суду, розташованої за адресою: м. Дніпродзержиньск, вул.. Петровського, 166, віднесено до приміщення Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська де встановлено 16 вікон з гратами та 12 вікон які необхідно обладнати гратами;
- при проведенні поточного ремонту в приміщенні Широківського районного суду Дніпропетровської області, замінено 3 дерев’яних вікна на пластикові вікна, які необхідно обладнати гратами;
- в приміщенні конвою Покровського районного суду Дніпропетровської області необхідно обладнати 1 вікно гратами.
Враховуючи, що фінансування здійснюється за рахунок державного бюджету та на підставі кошторису, затвердженого Державною судовою адміністрацією України, вищезазначене питання можливо вирішити при надходженні відповідних цільових коштів по КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» у розмірі не менш ніж 763.000,00грн.
Взагалі для забезпечення безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення необхідно виділення коштів у розмірі не менш ніж 6.495.988,89 грн.
5. СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ
(ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ ЖИТЛОМ, САНАТОРНО-КУРОРТНЕ ЛІКУВАННЯ ТОЩО)
Протягом І кварталу 2016 року судді загальних місцевих судів Дніпропетровської області службового житла не отримували.
Станом на 01.04.2016 року на обліку щодо поліпшення житлових умов знаходиться 16 суддів.
6. СТАН КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Станом на 01.04.2016 року в територіальному управлінні фактично працює 38 державних службовців, що становить 122,58% від штатної чисельності (31 одиниця). 10 працівників управління знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку (1 з яких обіймав посаду згідно строкового трудового договору). Із 38 працівників управління 6 осіб обіймають посади на період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку основних працівників.
Штатна чисельність суддів та працівників апарату місцевих загальних судів Дніпропетровської області становить 1 879 одиниць. Фактична чисельність працівників апарату місцевих судів - 1 423 одиниці (з урахуванням осіб, що перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України, але з урахуванням тимчасово працюючих). Штатна чисельність суддів місцевих загальних судів області на звітну дату становить 375 одиниць, фактична чисельність 314 одиниць.
Наказом ДСА України від 05.09.2012 року № 104 у 2015 році було збільшено штатну чисельність суддів у Петропавлівському районному суді Дніпропетровської області з 4 до 5 одиниць та Наказом ДСА України від 14.06.2014 року № 88 збільшено штатну чисельність суддів в Бабушкінському районному суді м. Дніпропетровська з 12 до 13 одиниць.
Проте, на даний час, кількість працівників апарату збільшено лише у Бабушкінському районному суді м. Дніпропетровська.
З метою належного організаційного забезпечення діяльності судді та судового процесу необхідно провести повну укомплектованість штату апарату суду та збільшити число працівників з розрахунку один секретар та один помічник на суддю. Так як на даний час не є можливим зробити перерозподіл працівників з числа існуючих в інших судах області, оскільки структура та штатна чисельність окремо взятого суду розроблялася та затверджувалася з урахуванням навантаження на кожного суддю в судах Дніпропетровської області.
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.2016 року № 77 територіальним управлінням затверджено штатні розписи місцевих загальних судів станом на 01.12.2105 та 01.01.2016 року.
На виконання вимог постанови Кабінету міністрів України від 11.02.2016 року № 77, відділом кадрової роботи розроблений та направлений на затвердження до ДСА України штатний розпис територіального управління станом на 01.12.2015 та 01.01.2016 року.
На виконання наказу ДСА України від 28.01.2016 року № 23/к «Про проведення щорічної оцінки виконання керівниками апаратів апеляційних судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань у 2015 році», в лютому 2016 року територіальним управлінням організовано проведення щорічної оцінки виконання обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2015 році 69 керівників апаратів місцевих судів та їх заступників. З них, підсумкову оцінку «висока» отримали 2 особи; «добра» - 66 осіб та 1 особа отримала підсумкову оцінку «задовільно».
Територіальним управлінням надані рекомендації керівникам апаратів місцевих судів області щодо організації проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань на місцях відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань, затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 31.10.2003 року № 122.
Відповідно до наказу начальника територіального управління № 17-К від 05.02.2016 року «Про проведення щорічної оцінки», проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями - працівниками управління покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2015 році. Щорічній оцінці підлягало 16 працівників управління, які отримали підсумкову оцінку «добре».
На виконання вимог статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», в березні 2016 року проведено роботу по приєднанню до особових справ керівників апаратів місцевих судів та їх заступників, а також працівників територіального управління декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2015 рік, копії яких направлені до територіальних органів за податковими адресами суб’єктів декларування.
З метою реалізації Закону України «Про очищення влади» та на виконання наказу ТУ ДСА України в Дніпропетровській області від 29 квітня 2015 року № 50-К з 20 травня 2015 року розпочаті перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених Законом України «Про очищення влади», до посадових і службових осіб територіального управління ДСА України в Дніпропетровській області, з 16 червня 2015 року – керівників апаратів місцевих судів Дніпропетровської області.
Станом на 01.04.2016 року пройшли перевірку 35 державних службовців територіального управління ДСА України в Дніпропетровській області, 43 керівників апаратів та 37 заступників керівників апаратів місцевих судів області. Про результати зазначених перевірок складені відповідні довідки.
Відповідно до Порядку проведення Державною судовою адміністрацією України перевірки відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, який затверджено наказом ДСА України від 05.06.2015 № 74 за звітний період розглянуто 121 запит.
На виконання наказу ДСА України від 03.09.2015 року № 163, в інформаційно-аналітичній системі «Кадри-WEB» введений в дію штатний розпис управління та наповнений персональними даними працівників.
Спеціалістами відділу регулярно проводиться моніторинг стану роботи в інформаційно-аналітичній системі «Кадри-WEB» у місцевих загальних судах області.
Станом на 01.04.2016 року з 46 місцевих судів в 33 судах області Система наповнена повністю, в 8 судах – на завершальному етапі наповнення, а 5 судах області ця робота на начальному етапі, а саме:
- Софіївський районний суд Дніпропетровської області після зміни відповідальної особи тільки отримує сертифікати електронних цифрових підписів;
- у Заводському районному суді м. Дніпродзержинська із-за неодноразового неналежного оформлення документів для отримання сертифікатів, тільки 05.04.2016 року розпочата робота по наповненню програми, яку планують завершити найближчими днями;
- Апостолівським районним судом Дніпропетровської області створений штатний розпис, але із-за введення реальної дати затвердження штатного розпису, а не дати, коли був призначений найстаріший працівник суду, штатний розпис потребує доопрацювання. На теперішній час відповідальна особа знаходиться на лікарняному, після її виходу наповнення системи буде закінчено в найкоротші терміни;
- у Баглійському та Дніпровському районних судах м. Дніпродзержинська внаслідок крадіжки телефонних кабелів відсутній доступ до мережі Інтернет, відновлювальні роботи ПАТ «Укрателеком»планує закінчити у середині квітня 2016 року. Спеціалістами територіального управління ДСА України в Дніпропетровській області встановлені 3-G модеми, але їх швидкості недостатньо для роботи у системі.
Спеціалістом відділу кадрової роботи, відповідальним за ведення військового обліку військовозобов’язаних та призовників, проведено оперативну нараду з відповідальними особами місцевих судів Дніпропетровської області, на якій обговорено питання щодо порядку бронювання на період мобілізації та на воєнний час осіб, які працюють в місцевих судах. Також, на нараді всі відповідальні особи отримали примірник витягу з Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2015 № 45.
На виконання наказу Державної судової адміністрації України від 25.11.2016 року № 204 спеціалістами відділу забезпечено передачу 441 суддівського досьє, з них: 368 – суддів місцевих загальних судів Дніпропетровської області, 39 – суддів господарського суду Дніпропетровської області та 34 суддівських досьє суддів Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Протягом звітного періоду спеціалістами відділу забезпечено складання та подачу наступних звітів:
- КСДС – до Державної судової адміністрації України;
- статистичний звіт за формою № 9-ДС – до Головного управління статистик у Дніпропетровській області;
- звіт про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню – до Державної служби зайнятості;
- звіт про заброньованих працюючих військовозобов’язаних – до військового комісаріату;
- звіт за формою № 1-ПДО – до національного агентства з питань державної служби.
На виконання листа ДСА України від 17.02.2016 року № 1/15-12/112, спеціалістами відділу підготовлені пропозиції щодо формування державного замовлення на підготовку працівників у Національній академії державного управління при Президентові України.
Спеціалістами відділу кадрової роботи постійно надаються консультації працівникам судів з кадрових питань.
За звітний період проведено перевірки стану організації роботи в цілому і зокрема ведення кадрового діловодства у 5 судах області: Дніпровському та Заводському районних судах м. Дніпродзержинська, Довгінцевському районному суді м. Кривого Рогу, Новомосковському міськрайонному суді Дніпропетровської області та Апостолівському районному суді Дніпропетровської області.
Незначні недоліки з питань ведення кадрового діловодства виявлено у Дніпровському районному суді м. Дніпродзержинська, але всі вони усунуті під час проведення перевірки.
Територіальним управлінням постійно ведеться робота по направленню на адресу ДСА України карток обліку на виготовлення посвідчень суддям, а також направлення посвідчень для знищення.
За направленням ДСА України територіальним управлінням забезпечено проходження практики у судах області 1 студента вищого навчального закладу.
Управління постійно проводить роботу щодо направлення на курси підвищення кваліфікації працівників апарату судів та суддів.
Протягом звітного періоду відповідно Графіку підготовки суддів та працівників апарату судів, затвердженого Національною школою суддів України пройшли навчання з підвищення кваліфікації в Дніпропетровському регіональному відділенні Національної школи суддів України 147 суддів місцевих загальних судів, з яких 1 суддя пройшов підготовку у Харківському регіональному відділенні Національної школи суддів України, що становить 282,69% від запланованої кількості у 52 особи. З цього числа пройшли відповідну підготовку 46 суддів місцевих загальних судів, періодичне навчання з метою підвищення рівня кваліфікації на семінарах - 127 суддів.
Також, протягом звітного періоду у Дніпропетровському РВ НШСУ пройшли підвищення кваліфікації 50 працівників апаратів місцевих загальних судів області, що становить 106,38 % від запланованої кількості у 47 осіб.
7. ВЗАЄМОДІЯ ІЗ ЗАСОБАМИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Територіальним управлінням пролонговано на 2016 рік договори по співробітництву з газетами «Наше місто», «Урядовий кур’єр» та «Вісті Придніпров'я».
За І квартал 2016 року надруковано в газетах «Наше місто», «Урядовий кур’єр», «Вісті Придніпров'я» та в інформаційно-правовій газеті «Правник» усього 9 інформацій.
Усі 9 оголошень про виклик до суду сторони по справі.
Територіальним управлінням постійно проводиться робота по розміщенню інформації на веб-сайті «Судова Влада» по всім напрямкам роботи.
Таким чином за І квартал 2016 року на веб-сайті «Судова Влада» опубліковано інформаційний матеріал в кількості 5 статей, а саме:
1. Інформаційно-аналітична довідка щодо рзультатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за 2015 рік;
2. Узагальнення роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом ІV кварталу 2015 року;
3. Додаток до річного плану закупівель на 2016 рік зі змінами від 21.03.2016 року;
4. Узагальнення обліково-статистичної роботи територіалнього управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за 2015 рік.
5. Аналітичний огляд стану здійснення правосуддя загальними місцевими судами Дніпропетровської області у 2015 році.
8. СТАН ДОТРИМАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Протягом І кварталу 2016 року до територіального управління надійшло на виконання 15 контрольних документів від ДСА України. Всі контрольні завдання виконано у встановлений термін.
Виконуються усі рішення колегій ДСА України. Інформацію про стан виконання територіальним управлінням рішень колегій з позначкою «виконання постійно» направляється у встановленні терміни. Остання інформація щодо стану виконання рішень з позначкою «виконання постійно» за І квартал 2016 року надано до ДСА України за вих. № 1146/16 від 13.04.2016 року.
9. ІНШЕ
Начальником територіального управління у співпраці з головою апеляційного суду Дніпропетровської області та головами місцевих загальних судів проводиться активна робота щодо забезпечення належної організації діяльності місцевих судів.
Розгляд звернень громадян та запитів про надання інформації, що надходять на адресу територіального управління знаходиться на контролі та ведеться з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян» та Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Протягом І кварталу 2016 року до територіального управління надійшло 37 звернень громадян, в тому числі скарг – 16 (43,24%), заяв – 21 (56,76%).
З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом звітного періоду надійшло 1 дублетне звернення (2,70%) та 1 повторне (2,70%).
У строк до 5 днів розглянуто 4 звернення (10,81%), до 15 днів – 11 (29,73%), до 30 днів – 19 (51,35%) та до 45 днів – 3 звернення (8,11%).
Протягом звітного періоду до територіального управління надійшло 12 запитів на отримання публічної інформації, на які надано відповіді у встановлені законодавством строки.
Протягом І кварталу 2016 року територіальному управлінню пред’явлено 2 претензії, на які невідкладно надано обґрунтовані відповіді.
Територіальним управлінням претензії не пред’являлися.
У звітному періоді територіальним управлінням прийнято участь у якості позивача, відповідача та 3-ої особи, а також представника відповідача – ДСА України у розгляді 29 судовим справам, а саме:
у якості відповідача:
- про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити певні дії (вихідна допомога судді 10 з/п) – 9 справ;
- зарахування стажу судді та надання довічного грошового утримання – 1 справа;
- господарські справи (про стягнення заборгованості за газ) – 7 справ;
- про визнання дій неправомірними та зобов’язання вчинити певні дії (нарахування та виплата з/п відповідно до положень ст. 147 Закону України «Про судоустрій та статус суддів», починаючі з 29.03.2015 року), (Закону України «Про прокуратуру») – 5 справ;
- про відшкодування моральної шкоди внаслідок незаконного взяття і тримання під вартою – 1 справа;
- про визнання протиправними і скасування рішення (наказу) – 1 справа;
- про стягнення надміру отриманих коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям – 1 справа;
- про стягнення заборгованості по заробітній платі – 4 справи.
Представником територіального управління прийнято участь в 1 засіданні Методичної ради по правовій роботі при Головному територіальному управлінні юстиції у Дніпропетровській області.
На виконання вимог Закону України «Про очищення влади» спеціалісти територіального управління продовжують здійснювати перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою та четвертою статті 1 цього Закону.
За звітний період на адресу територіального управління надійшло 6 запитів, які, на підставі постанови КМУ від 25 березня 2015 року № 167, повернуті без перевірки.
ВИСНОВОК
За І квартал 2016 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області забезпечено проведення діяльності за всіма напрямками роботи.
Так, за ініціативою начальника територіального управління організована нарада в Дніпропетровській міській Раді за участю Голови Філатова Б.А., Голів місцевих загальних судів м. Дніпропетровська, Голів апеляційного суду Дніпропетровської області та Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду по сприянню у вирішенні питання забезпечення суддів м. Дніпропетровська приміщеннями для здійснення правосуддя та для поліпшення житлових умов суддів , виділення квартир у м. Дніпропетровські.
Також начальник територіального управління прийняла участь у Дніпропетровському регіональному судовому форумі щодо регіональних проблем правосуддя, на якому виступила з доповіддю за тематикою «Забезпечення судової влади в Дніпропетровській області» та прийняла участь у проведенні круглого столу для представників суддівської спільноти Дніпропетровського регіону спільно з представниками судової системи Литовської республіки щодо конфлікту інтересів в діяльності суддів та інших представників судової системи та його врегулювання.
Незважаючи на низку заходів щодо поліпшення умов діяльності судів та суддів Дніпропетровської області, актуальними залишаються питання:
- отримання капітальних видатків для повного забезпечення судів комп’ютерною та оргтехнікою, а також придбання меблів для судів та камер схову для речей відвідувачів;
- виділення додаткових капітальних видатків для закінчення проведення ремонтних робіт у 2016 році «під ключ» в Апостолівському, Томаківському, Васильківському районних судах Дніпропетровської області та початку реконструкції будівлі для розміщення Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області – 6.500.000 грн.;
- проведення капітальних ремонтних робіт та реконструкцій приміщень судів, у тому числі для створення, обладнання конвойних приміщень та окремих приміщень для затриманих за вчинення протиправних дій до прибуття чергового автомобіля;
- технічне оснащення приміщень судів, а саме: залів судових засідань та конвойних приміщень камерами утримання підсудних та кімнатою для конвою, обладнанням окремого входу для конвоювання підсудних, відсутністю спеціально огородженого в’їзду для конвойного автотранспорту та загородження із скла або оргскла, вентиляція, тощо.
- встановлення в приміщеннях судів області автоматичної пожежно-охоронної сигналізації.
У зв’язку з підвищенням рівня доступності до приміщень судів осіб з обмеженими фізичними можливостями, актуальним на цей момент є продовження роботи по обладнанню судів області пандусами чи кнопками виклику (переговорного пристрою) для людей з обмеженими фізичними можливостями.
Так, станом на кінець звітного періоду в 7 будівлях судів встановлені пандуси та в 25 будівлях кнопки виклику. Роботи по встановленню тривають.
На підставі наказу ДСА України від 05.09.2012 року № 104 у 2015 році було збільшено штатну чисельність суддів у Петропавлівському районному суді Дніпропетровської області з 4 до 5 одиниць та Наказом ДСА України від 14.06.2014 року № 88 збільшено штатну чисельність суддів в Бабушкінському районному суді м. Дніпропетровська з 12 до 13 одиниць.
Проте, на даний час, кількість працівників апарату збільшено лише у Бабушкінському районному суді м. Дніпропетровська.
З метою належного організаційного забезпечення діяльності судді та судового процесу залишається проблема повної укомплектованості штату апарату суду та збільшення числа працівників з розрахунку один секретар та один помічник на суддю в Петропавлівському районному суді Дніпропетровської області.
З моменту ліквідації СБСМ «Грифон» з 7 листопада 2015 року та на підставі проведеної 31.12.2015 року наради з Головою Національної поліції, заступником Голови Адміністрації Президента України та заступником Голови ДСА України, продовжено здійснення охорони судів, інших органів та установ судової системи, а також установ судових експертиз підрозділами Національної поліції та Національної гвардії України.
Нагальною потребою сьогодні є забезпечення судів охороною. Після введення в дію Закону України «Про національну поліцію» та забезпечення охорони в судах представниками національної поліції, рівень охорони не відповідає бажаному.
Ця проблема є штучною у зв’язку з тим, що до теперішнього часу не пройшов державну реєстрацію в Мінюсті наказ МВС України «Про затвердження Тимчасового порядку охорони судів, інших органів та установ судової системи, а також установ судових експертиз» у територіального управління відсутній механізм контролю роботи працівників Національної поліції в суді.
Також, на початку року, керівництвом Національної поліції в Дніпропетровській області була висунута неправомірна вимога, щодо здійснення охорони на договірних засадах, що суперечить постанові Кабінету Міністрів України від 09.11.2015 року № 905 «Про забезпечення охорони судів, інших органів та установ судової системи, а також установ судових експертиз»
Для вирішення питання постійної охорони судів необхідно найближчим часом розпочати роботу Служби судової охорони.
Начальник управління А. Ігнатьєва