flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Крітерії оцінки роботи ТУ ДСА України в Дніпропетровській області за 2013 рік

 ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

щодо результатів роботи територіального управління Державної судової

адміністрації України в Дніпропетровській області

за  2013 рік

 

1. СТАН ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

Кошторисом на 2013 рік для фінансування заходів організаційного забезпечення діяльності місцевих судів за бюджетною програмою 501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» за загальним фондом затверджено суму 122.471,6 тис. грн.

Протягом 2013 року територіальним управлінням отримано кошти у сумі 122.471,6 тис. грн., що становить 100% від затвердженої суми кошторису.

Оскільки касові видатки склали 122.471,6 тис. грн., залишок коштів на кінець звітного періоду відсутній.

За загальним фондом рахується дебіторська заборгованість 4,8 тис.грн. за КЕКВ 2111 (1111) (заборгованість за використану відпустку працівниками судів). Кредиторська заборгованість відсутня.

Фінансування капітальних видатків за загальним фондом не передбачалось.

Згідно затвердженого кошторису розмір фінансування за спеціальним фондом на 2013 рік становить 42.109,5 тис. грн., з яких отримано 35.677,5 тис. грн., що становить 84,7% від затвердженої суми.

Касові видатки склали 19.578,1 тис. грн., залишок невикористаних коштів становить 16.099,4 тис. грн. (45,12%), з них кредиторська заборгованість 15.928,8 тис. грн., оскільки платіжні доручення залишились невиконаними внаслідок обмеження видатків казначейською службою, у тому числі поточні видатки:

КЕКВ 2210 – 4.330,4 тис. грн. 

КЕКВ 2240 – 3.693,8 тис. грн. 

КЕКВ 2250 – 56,1 тис. грн. 

КЕКВ 2800 – 57,0 тис. грн.

КЕКВ 2282 – 14,2 тис. грн. 

За спеціальним фондом на капітальні видатки отримано 9.403,3 тис. грн., з яких використано 1.572,3 тис. грн. (16,72%) та включено до кредиторської заборгованості за платіжнимим дорученнями, що залишаються невиконаними через обмеження видатків:

КЕКВ 3110 – 6.876,1 тис. грн. за комп’ютерну техніку (326 комплектів), технічні засоби фіксування судового процесу (155 комплектів), сервери (25 одиниць);

КЕКВ 3122 – 535,7 тис. грн. за придбання будівлі для Апостолівського районного суду;

КЕКВ 3132 – 365,5 тис. грн. за виконані експертні, погоджувальні та проведені капітальні ремонтні роботи у 4 судах області.

Кошти за спеціальним фондом у сумі 170,6 тис. грн., що отримало територіальне управління залишились невикористаними через відсутність платіжних документів на суми, що відповідають залишкам сум за КЕКВ.

Дебіторська заборгованість за спеціальним фондом на кінець звітного періоду відсутня.

Територіальним управлінням складено та 20.06.2013 року направлено до ДСА України проект бюджетного запиту на 2014 рік за КПКВ 0501010, КПКВ 0501040.

 

 

2.  МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

Протягом 2013 року територіальним управлінням укладено 454 договори щодо забезпечення діяльності судів необхідними послугами та матеріалами, з яких:

-   65 договорів щодо забезпечення матеріально-технічних потреб судів;

-   280 господарських договорів;

-   8 договорів щодо забезпечення матеріально-технічних потреб ТУ ДСА України в Дніпропетровській області;

-   101 договір укладено за результатами проведених процедур закупівель відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель».

Згідно річного плану закупівель на підставі Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 року №2289-VI  у 2013 році територіальним управлінням оголошено та проведено всього 128 відповідних процедур закупівлі (з урахуванням лотів), у тому числі:

21 закупівля (28 лотів) за процедурою відкритих торгів щодо:

- ремонтування та технічне обслуговування електронного й оптичного устатковання  (код 33.13.1) Заправка картриджів – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- ремонтування комп'ютерів і периферійного устаткування (код 95.11.1) (ремонт ПК та оргтехніки) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- носії інформації магнітні й оптичні (код 26.80.1) - (диски CD-R в упаковці - паперовому конверті - 252525 од.)  – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- послуги у сфері інформаційних технологій і стосовно комп'ютерної техніки, інші, н.в.і.у (код 62.09.2) - (послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки місцевих загальних судів Дніпропетровської області)  – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- послуги щодо консультування стосовно систем і програмного забезпечення (код 62.02.2) - (послуги із забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду у місцевих загальних судах Дніпропетровської області) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- машини обчислювальні, частини та приладдя до них (сканери, ксерокси (БФП))(код 26.20.1) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- машини обчислювальні, частини та приладдя до них (комп’ютерна техніка у комплекті (код 26.20.1) – 166 комплектів – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- машини обчислювальні, частини та приладдя до них (комп’ютерна техніка у комплекті (код 26.20.1) – 160 комплектів – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- машини обчислювальні, частини та приладдя до них (сервери) (код 26.20.1) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- двічі оголошено та відмінено торги по предмету «Апаратура для записування та відтворювання звуку й зображення» код 26.40.3 (Технічний засіб фіксування судового процесу) та оголошено нові торги;

- «Апаратура для записування та відтворювання звуку й зображення» код 26.40.3 (Технічний засіб фіксування судового процесу) -52 комплекти – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- «Апаратура для записування та відтворювання звуку й зображення» код 26.40.3 (Технічний засіб фіксування судового процесу) – 155  комплектів – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

 - паливо рідинне та газ; оливи мастильні (код 19.20.2) - (бензин А-92) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;

- вироби канцелярські, паперові (журнали, конверти): (код 17.23.1), 2 лоти: лот 1 - журнали, посвідчення про відрядження; лот 2 - конверти паперові– торги відбулися, за їх результатами укладено договори;

- «Журнали та періодичні видання друковані» код 58.14.1 (передплата періодики) – торги відбулися, за їх результатами укладено договори;

- «Апаратура для записування та відтворювання звуку й зображення» код 26.40.3 (Технічний засіб фіксування судового процесу) - торги відмінено в зв’язку з відхиленням всіх пропозицій конкурсних торгів. Протягом звітного періоду відкриті торги по даному предмету закупівлі оголошено повторно;

- двічі оголошено та відмінено в зв’язку з поданням до участі в торгах менше двох пропозицій конкурсних торгів «Послуги щодо оренди й експлуатування власної чи взятої у лізинг нерухомості, код 68.20.1»  4 лоти (оренда приміщень для розміщення служб Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська, Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська та ТУ ДСАУ в Дніпропетровській області, Апостолівського районного суду Дніпропетровської області, Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська) – та оголошено повторні торги;

- двічі оголошено та відмінено в зв’язку з поданням до участі в торгах менше двох пропозицій конкурсних торгів «Продаж і купівля нерухомості (код 68.10.1) - (купівля будівлі для Апостолівського районного суду Дніпропетровської області);

- папір газетний, папір ручного виготовляння та інший некрейдований папір, або картон для графічних цілей (код 17.12.1) (папір для ксероксу) – торги відмінено.

100 закупівель (лотів) – процедура закупівлі в одного учасника, а саме:

-                      3- закупівля марок поштових на суму 5 000 000,00 грн. – процедура відбулася, договір укладено;

-                      97 - закупівля комунальних послуг, як то: електрична енергія, тепло- та водо- постачання, газопостачання та послуги зв'язку.

Документообіг в усіх загальних місцевих судах області здійснюється за допомогою автоматизованої системи документообігу суду комп’ютерної програми «Діловодство – 3».

За 2013 рік 46 місцевими загальними судами Дніпропетровської області до Єдиного державного реєстру судових рішень направлено в електронному вигляді 299 612 копій судових рішень, що складає 122,45 % від загальної кількості ухвалених судами рішень.

В 2013 році в межах передбачених бюджетних асигнувань за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» за результатами проведених торгів укладено договори для забезпечення судів області:

- 326 комплектами комп’ютерної техніки (програмно-апаратний комплекс у складі системного блоку, монітору, операційної системи, блоку безперебійного живлення та принтеру), які вже експлуатуються судами, але не оплачені в зв’язку з обмеженням видатків казначейською службою;

- 47 сканерів та 47 ксероксів, що отримані судами та розрахунки за які проведені у повному обсязі;

- 25 одиницями серверного обладнання, які знаходяться на складі постачальника відповідно до договору зберігання та складають кредиторську заборгованість;

- 207 технічними засобами фіксування судового процесу, з яких за 52 одиниці проведено оплату та поставлено в суди, а 155 одиниць знаходяться на складі постачальника відповідно до договору зберігання та складають кредиторську заборгованість.

Станом на 01.01.2014 року на балансі судів Дніпропетровської області знаходяться:

- 94 одиниць серверного обладнання, що складає 67,14 % загальної кількості, з яких 49 одиниць серверів враховуються в судах на позабалансовому рахунку  відповідно акту-прийому передачі майна від ДП «ІСС»;

- 845 одиниць комп’ютерів, це 51,36 % загальної кількості персональних комп’ютерів, необхідних для забезпечення  належного рівня роботи судів;

- 403 технічних засоби фіксування судового процесу, що становить 122,49 % від необхідної кількості систем фіксування судового процесу.

На підставі укладеного договору з ПП «УКРЕКОГРУПП» на суму 99 955,00 грн. щодо послуг з технічного обстеження обладанання та роботи з первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів від списаної електронної техніки, обладнання територіальним управлінням проведено роботу по списанню техніки, яка морально застаріла та не підлягала ремонту.

Так, станом на 01.01.2014 року територіальним управлінням списано:

- 31 одиниця серверного обладнання;

- 122 одиниці комп’ютерної техніки;

- 131 засіб фіксування судового процесу (59 засобів фіксування на базі цифрового магнітофону типу «Тритон», 66 засобів фіксування на базі персонального комп’ютера типу «Оберіг» та 6 засобів фіксування на базі персонального комп’ютера типу «Камертон»).

На цей час залишаються морально застарілими та підлягають списанню:

- 14 одиниць серверного обладнання, а це – 14,89% від загальної кількості, що експлуатується в судах області;

- 125 одиниць комп’ютерної техніки (14,79% загальної кількості техніки);

- 66 засоби фіксування судового процесу (16,38%.), із них 19 засобів фіксування на базі цифрового магнітофону типу «Тритон», 47 засобів фіксування на базі персонального комп’ютера типу «Оберіг».

Потреба судів в новій компютерній техніці становить:

-          46 серверів;

-          800 одиниць комп’ютерної техніки.

Станом на 01.01.2014 року в судах області встановлено 56 систем обладнання для відеоконференцзв’язку: у 36 судах області по 1 системі та у 10 судах по 2 системи. Потреба в системах відеоконференцзв’язку становить 36 одиниць (39,13%).

41 місцевий загальний суд обладнаний  локальною мережею з підтвердженням її відповідності стандартам ANSI/EIA/TIA 568 B Cat. 5е, в 5 судах локальна мережа створена за зазначеними стандартами, але без підтвердження її сертифікації. Таким чином, в судах існує 1809 точок для підключення до мережі, з них підключені до мережі Інтернет 1463 робочих місця, 346 точки тимчасово не задіяні.

На посадах головного спеціаліста з інформаційних технологій в 46 судах області працює 42 особи, що становить 91,3 % від загальної кількості головних спеціалістів з інформаційних технологій. Вакансія головного спеціаліста з інформаційних технологій в Індустріальному суді відкрита з травня 2013 року, що становить 2,17%. Три вакансії відкриті з ІV кварталу 2013 року.

 

3.   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДІВ ПРИМІЩЕННЯМИ

 

В Дніпропетровській області здійснюють діяльність 46 місцевих загальних судів.

Станом на 01.01.2014 року 46 загальних місцевих судів Дніпропетровської області розміщуються у 54 приміщеннях.  40 судів області займають по одному приміщенню, у двох приміщеннях розташовано Томаківський, Дніпропетровський районні суди, Новомосковський міськрайонний суд та Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська, у трьох приміщеннях - Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу, Солонянський районний суд Дніпропетровської області.

Загальна площа 54 приміщень судів, в яких розміщені суди та які використовуються для здійснення правосуддя, складає 47 483,43 кв.м. та становить 105,97 % показника на звітну дату минулого року - загальна площа 54 приміщення станом на 01.01.2013 року складала 44 806,95 кв.м.

Збільшення площ приміщень судів у звітному періоді відбулось із різних підстав.

Так, в зв’язку з прогнозованим збільшенням штатної чисельності суддів територіальним управлінням проводилась робота по укладенню договорів оренди на додаткові або нові приміщення, у тому числі після укрупнення військових комісаріатів для розміщення Вільногірського та Орджонікідзевського міських судів; Інгулецького, Тернівського та Центрально-Міського районних судів м.Кривого Рогу, Томаківського та Солонянського районних судів, Першотравенського міського суду, Амур-Нижньодніпровського районного суду м.Дніпропетровська.

За результатами зазначеної роботи у звітному періоді укладено нові договори оренди на приміщення для Васильківського районного суду площею 981,5 кв.м. за адресою: смт. Васильківка, вул. Комсомольська, 23;  для Покровського районного суду по вул.. Карла Маркса, 134 площею 405 кв.м.; на додаткові площі в будівлі, де розміщюється Жовтневий районний суд м.Кривого Рогу площею 352,4 кв.м. за адресою: м. Кривий Ріг вул. Невська, 3;  Інгулецький районний суд м. Кривого Рогу площею 144,28 кв.м. за адресою: м. Кривий Ріг вул. Панаса Мирного, 20; також Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська 81,30 кв.м. по вул. Паторжинського, 18 (літ. Б-2) для розміщення архіву; Солонянського районного суду по вул.Гагаріна, 5 смт. Солоне площею 123,5 кв.м. для розміщення кабінету судді та залу судового засідання та на додаткове приміщення площею 43,1 кв.м. по вул. Строменка, 2а, у смт.Солоне, в якому вже розміщується суд.

Територіальним управлінням проведено закупівлю будівлі для Апостолівського районного суду на загальну суму 650 тис. грн., яку частково займав суд на умовах оренди. Після купівлі всієї будівлі площа суду збільшилась на 126,5 кв.м. Оплата за договором купівлі-продажу проведена лише частково і кредиторська заборгованість на кінець звітного періоду становить 535 708,89 грн.

Рішенням Дніпропетровської обласної ради від 21.06.2013 року №455-19/VI «Про деякі питання управління майном, що належать до спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Дніпропетровської області» на баланс територіального управління для розміщення Томаківського районного суду передано приміщення за адресою: вул.Шосейна, 14-а в смт. Томаківка. Оскільки рішення обласної ради не відповідає вимогам положення п.2 ст.4 Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності» від 03.03.1998 року №147/98 територіальним управлінням проводиться робота щодо внесення змін до зазначеного рішення для подальшого підписання акту прийому-передачі приміщення та договору оренди.

Внаслідок виявлення неточності у технічній документації Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області та проведеного перерахунку збільшилась площа будівлі суду, яка тепер становить 2 557,7 кв.м., у тому числі підвал 433,8 кв.м.

Станом на 01.01.2014 року на одного суддю області припадає 144,33 кв.м. площі приміщень судів, що складає 93,12 % від площі, передбаченої на одного суддю «Переліком вимог, що пред'являються до приміщень районних (міських) судів»,  погодженого Головою Ради суддів України 27 червня 2003 року та затвердженого Головою Державної судової адміністрації України 18 травня 2003 року (далі – Перелік). Станом на 01.01.2013 року ці показники відповідно складали 136,2 кв.м. площі приміщень судів, що складає 87,9% від площі, передбаченої Переліком вимог.

Зазначена площа приміщень судів, що припадає на одного суддю у розмірі 144,33 кв.м. становить 86,43% від середньої площі 167 кв.м. на одного суддю, передбаченої ДБН В.2.2-26:2010.

Станом на 01.01.2014 року відповідають Переліку приміщення 6 судів області, а саме: Індустріальний та Самарський районні суди м.Дніпропетровська, Жовтневий районний суд м. Кривого Рогу, Жовтоводський міський суд, П’ятихатський та  Юр’ївський районні суди, що становить 13,04%  судів області. Змін цього показника з 01.10.2012 року не відбувалось.

40 судів області мають приміщення, що знаходяться в нормальному або задовільному технічному стані. З цього числа 18 судів області для відповідності вимогам здійснення правосуддя мають недостатню кількість площі та потребують обладнання відповідною кількістю залів судових засідань та нарадчих кімнат, приміщеннями для конвою та камерами для підсудних, відселення сторонніх організацій, проведення ремонтних робіт тощо. До таких судів належать: Марганецький, Тернівський та Першотравенський міські суди; Нікопольський, Новомосковський та Павлоградський міськрайонні суди; Бабушкінський, Красногвардійський та Ленінський районні суди м. Дніпропетровська; Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська; Довгинцівський, Тернівський та Центрально-Міський районні суди м. Кривого Рогу; Апостолівський, Верхньодніпровський, Криворізький, Межевський та Софіївський районні суди Дніпропетровської області.

Для поліпшення умов функціонування судів необхідно проведення реконструкцій та капітальних ремонтів в судах. Вже не перший рік стоїть питання реконструкції приміщення Синельниківського міськрайонного суду, розташованого за адресою: м. Синельникове, вул. 40 років Жовтня, 38. Згідно розробленого кошторису на проведення реконструкції покрівлі цього приміщення потрібна сума 136 833,00 грн., без урахування вартості проекту. Загальна вартість робіт по приведенню будівлі суду до стану здійснення правосуддя, разом з проектом складає 1.500.000 грн. (згідно розрахунку за цінами 2011 року).  

Потребують реконструкції та проведення капітальних ремонтів приміщення наступних судів, у тому числі тих, що отримані в оренду у період з 2007 року: приміщення Дніпропетровського районного суду по вул.Тепличній, 2 в смт. Ювілейне; приміщення Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу по пр. Дзержинського, 1; приміщення Новомосковського міськрайонного суду по вул. В.Ковалівка, 10-а у м.Новомосковську; приміщення Магдалинівського районного суду по вул. 50-років Жовтня, 1 у смт. Магдалинівка; приміщення Нікопольського міськрайонного суду м. Нікополь вул. Шевченка, 201; приміщення Тернівського міського суду по вул. Лермонтова, 15-а у м. Тернівка, Васильківського районного суду по вул. Комсомольській, 23 в смт.Васильківка, Петриківського районного суду вул. Леваневського,15 в смт.Петриківка, Амур-Нижньодніпровського районного суду м Дніпропетровська по вул.. Новоселівська, 9 у м. Дніпропетровську.

Також потребують капітальних ремонтних робіт будівлі судів, які перебувають на балансі територіального управління, а саме капітального ремонту покрівлі будівель судів Межівського районного суду по вул. Московській, 21 у смт. Межова; Павлоградського міськрайонного суду по вул. Дніпровська, 135 у м. Павлограді; Софіївського районного суду по вул. Карпенко, 3  у смт. Софіївка; загальнобудівельних робіт у Апостолівському районному суді по вул. Визволення, 66 у м. Апостолово; та робіт з укріплення фасаду будівлі Петриківського районного суду вул. Леваневського,15 в смт. Петриківка.

Протягом звітного періоду виконано проектно-кошторисну документацію на загальну суму 13 861,2 грн., проведено експертизу кошторисної частини проекту на загальну суму 1 320,00грн., виконано роботи з капітального ремонту шатрової покрівлі Солонянського районного суду на суму 131 662,00 грн. та проведено технічний нагляд на суму 2258,14грн.  Частково проведено оплату на суму 15 181,2грн., а оплату у сумі 131 662,00 грн. за виконані роботи з капітального ремонту та технагляду у сумі 2258,14 не здійснено в зв’язку з невиконанням платіжних документів казначейською службою.

Також виконано проектно-кошторисну документацію на суму                11 384,6грн., проведено експертизу проекту на суму 1 320,00грн., виконано роботи з капітального ремонту шатрової покрівлі Покровського районного суду на суму 198 022,00 грн. та проведено технагляд на суму 3 399,17 грн. Оплату здійснено лише частково на суму 1 320,00грн. в зв’язку з невиконанням платіжних документів.

Виконано проектно-кошторисну документацію щодо капітального ремонту покрівлі Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу на суму 7,9 тис. грн. та щодо капітального ремонту відмостків будівлі Криворізького районного суду на суму 9,5 тис. грн., але кошти також не сплачені через обмеження видатків.

Кредиторська заборованість за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів» станом на 01.01.2014 року складає 365.479,02 грн.

Для забезпечення належними площами необхідно проведення реконструкції з добудовою приміщень Кіровського, Красногвардійського районних судів м. Дніпропетровська; Заводського районного суду м.Дніпродзержинська, Криворізького, Петриківського та Широківського районних судів області.

Ведеться робота щодо приймання-передачі з комунальної у державну власність приміщень, в яких розміщуються Вільногірський, Першотравенський та Тернівський міські суди Дніпропетровської області.

Лише за умови надання або побудови нових приміщень можливо забезпечити приміщеннями, що відповідають вимогам відправлення правосуддя 6 судів області: Амур-Нижньодніпровський, Бабушкінський та Жовтневий районні суди м. Дніпропетровська; Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу; Дніпропетровський районні суди.

Протягом 2013 року проведено поточні ремонтні роботи у приміщеннях 33 судів на загальну суму 3.230.552,2 грн, кредиторська заборгованість на кінець звітного періоду становить 2.130.686,9 грн. внаслідок відсутності фактичних коштів. Слід зазначити, що у 2013 році погашено невиконану казначейською службою кредиторську заборгованість за проведені у 2012 році роботи на загальну суму 746.407 грн.

Проведено грошову оцінку землі для 8 судів Дніпропетровської області, а саме: Баглійського районного суду м.Дніпродзержинська, Павлоградського та Синельниківського міськрайонних судів, Петриківського, П’ятихатського, Солонянського, Юр’ївського, Петропавлівського районних судів Дніпропетровської області.

Оформлено правоустановчі документи на земельні ділянки Петропавлівського Софіївського районних судів та Синельниківського міськрайонного суду (за адресою: вул. Чехова, 1 у м.Синельникове).

На цей час продовжується оформлення правоустановчих документів на приміщення та технічної документації на право постійного користування земельними ділянками Заводського районного суду м. Дніпродзержинська, Криворізького, Верхньодніпровського районних судів Дніпропетровської області.

 

 

4.  ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ СУДДІВ

ТА ОХОРОНИ ПРИМІЩЕНЬ СУДІВ

 

Із 46 судів області в 36 будівлях встановлено охоронну сигналізацію в приміщеннях канцелярій та архівів судів та 9 будівель обладнані охоронною сигналізацією в цілому (приміщення суду в цілому), які на підставі укладених договорів, взяті під централізовану охорону Державною службою охорони, ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д” , ТОВ „Служба Безпеки „Альянс – Гарант” та МВС України в Дніпропетровській області за допомогою „автодозвон”, що становить 83,33% приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя.

З 206 залів судового засідання загальних місцевих судів Дніпропетровської області у 200 (97,1%)  встановлено системи бездротової тривожної сигналізації та стаціонарні бездротові кнопки (тривожні кнопки).

СБСМ «Грифон» охороняються 25 судів Дніпропетровської області, які займають 27 приміщень, таким чином, судовою міліцією охороняється  50% приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя. Охорона шести із зазначених приміщень здійснюється цілодобово.

З 21серпня 2013 року у Тернівському міському суді Дніпропетровської області забезпечення громадського порядку силами СБСМ «Грифон» вимушено призупинено у зв’язку зі звільненням за власним бажанням співробітника міліції, який здійснював охорону приміщення суду. Керівництвом підрозділу терміново здійснюються всі можливі заходи щодо укомплектування вакантної посади міліціонера по забезпеченню громадського порядку в приміщенні Тернівського міського суду Дніпропетровської області.

Також з 46 судів області охороняються:

- 12 судів цивільними охоронними структурами (сторожами);

- 45 судів ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д”.

В зв’язку з введенням з 19.11.2012 року нового Кримінального процесуального кодексу України проблемним питанням залишається технічне оснащення приміщень судів, а саме залів судових засідань та конвойних приміщень з камерами утримання підсудних та кімнатою для конвою, обладнанням окремого входу для конвоювання підсудних, відсутність спеціально огородженого в’їзду для конвойного автотранспорту; загородження із скла або оргскла, вентиляції, телефонного зв’язку. Виділення та обладнання приміщень для режимно-секретних органів стало найбільш актуальним.

На цей час приміщення лише 9 судів (Індустріальний, Красногвардійський, Ленінський, Самарський районні суди м. Дніпропетровська;  Жовтоводський міський; Павлоградський міськрайонний; П’ятихатський районний суд Дніпропетровської області, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу, Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області) частково відповідають вимогам технічного оснащення та можуть прийняти підсудних за кримінальними справами про злочини, за вчинення яких передбачено довічне позбавлення волі.

Станом на 01.10.2013 року конвоювання підсудних до чотирьох судів області: Красногвардійського, Бабушкінського, Ленінського районних судів м. Дніпропетровська та Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу здійснюють військові частини ВВ МВС України. 

У звітному періоді управлінням проведено наступні заходи по забезпеченню безпеки та охорони приміщень судів області:

- у Кіровському районному суді м. Дніпропетровська проведено монтаж охоронної сигналізації всього приміщення суду та встановлено відео спостереження на загальну суму 35 332,60грн.;

- для безперебійної роботи охоронної сигналізації судів області проведено закупівлю обладнання на загальну суму 19 951,75грн.;

- у 26 судах області встановлено міський телефонний зв'язок в приміщеннях конвою;

- проведено закупівлю 147 ручних металошукачів на суму                    99 999,69грн.;

- проведено встановлення 142 стаціонарних пристроїв сповіщення «тривожна кнопка» в залах судового засідання з розгляду кримінальних справ з виводом на  приміщення конвою на суму 48 775,00грн..

- проведено закупівлю 163 ламп бактерицидних на загальну суму         34 492,43грн.

Відповідно до Закону України „Про пожежну безпеку”, Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1994 року № 508, та приписів СБП ГУ МНС України в Дніпропетровській області на усунення порушень вимог пожежної безпеки, управлінням у звітному періоді проведено:

- монтаж протипожежної сигналізації в приміщенні Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області на суму 94 875,24грн.

- закупівлю обладнання для монтажу автоматичної пожежної сигналізації та системи оповіщення людей при пожежі у приміщенні Баглійського районного суду м. Дніпродзержинська на загальну суму 82467,95 грн.;

- закупівлю 133 вогнегасників «САМ-6» на загальну суму 99998,71грн.;

- монтаж 201 вогнегасників «САМ-6» у приміщеннях архіву судів м.Дніпропетровська на загальну суму 30150,00грн.

Для вирішення питання встановлення протипожежної системи в інших судах області, необхідно виділення  коштів за Програмою забезпечення безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення на 2011-2013 роки  у розмірі не менш ніж 3 035 600,00грн.

В судах Дніпропетровської області встановлено 12 пунктів пропуску,  9 камер схову для речей відвідувачів та 17 металодетекторів МДС -1, що складає 31,48% приміщень судів;  в 35 судах встановлено переговорний зв’язок між конвойними кімнатами та залами судового засідання по розгляду кримінальних справ, 342 «тривожні кнопки» в залах судового засідання, 147 ручні металодетектори, 1 система відеоспостереження.

В Індустріальному, Ленінському та Красногвардійському районних судах м. Дніпропетровська, Дніпропетровському, Криничанському та Томаківському районних, Жовтоводському міському судах встановлена пожежно-охорона сигналізація, яка знаходиться у робочому стані, що становить 12,96% приміщень судів.

В судах області існує потреба по встановленню 692 грат на вікна, зазначене питання буде вирішуватися у 2014 році при надходженні коштів по КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» на суму близько 1 000,0 тис. грн.

 

5.  СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ

(ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ ЖИТЛОМ, САНАТОРНО-КУРОРТНЕ ЛІКУВАННЯ ТОЩО)

 

Протягом 2013 року судді  місцевих судів Дніпропетровської області житла не отримували.

Станом на 01.01.2014 року на обліку щодо поліпшення житлових умов знаходиться 7 суддів.

 

6.  СТАН КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

Відповідно штатного розпису територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області штатна чисельність працівників становить 31 одиницю.

Станом на 01.01.2014 року в територіальному управлінні фактично працює 33 державних службовця, що становить 106,45% від штатної чисельності. 1 працівник управління  знаходиться у відпустці по вагітності та пологам, 5 працівників управління знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3 річного віку. Із 33 працівників управління 3 особи обіймають посади на період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку основних працівників.

За звітний період 5 державним службовцям - спеціалістам територіального управління виплачено грошову винагороду за сумлінну безперервну працю в органах державної влади у розмірі однієї середньомісячної заробітної плати.

Штатна чисельність суддів  та працівників апарату місцевих загальних судів Дніпропетровської області становить 1 700 одиниць, фактична чисельність  1 718 одиниці (з урахуванням осіб, що перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України). Штатна чисельність суддів місцевих загальних судів області на звітну дату становить 329 одиниць, фактична чисельність 291 одиниці.

Територіальним управлінням підготовлено та затверджено структуру апаратів місцевих загальних судів Дніпропетровської області станом на 01.01.2014 року, а також затверджені штатні розписи судів місцевих області станом на  01.01.2014 року.

На виконання наказу Державної судової адміністрації України № 42/к від 31.01.2013 року «Про проведення щорічної оцінки виконання керівниками апаратів місцевих і апеляційних судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань», в лютому 2013 року територіальним управлінням проведено щорічну оцінку виконання 67 керівниками апаратів місцевих судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2012 році. З них підсумкову оцінку «висока» отримали 7 осіб; «добра» - 59 осіб та 1 особа отримала підсумкову оцінку «задовільно».

Відповідно до наказу начальника територіального управління №2-о від 05.03.2013 року «Про проведення щорічної оцінки», проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями - працівниками ТУ покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2012 році. У зв’язку з тим, що в лютому 2012 року  здійснено реорганізацію в управлінні, щорічній оцінці  підлягало 6 працівників управління, які отримали  підсумкову оцінку «добре».

У грудні  місяці 2013 року  проведено  атестацію державних службовців – працівників територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області. Відповідно до наказу  начальника територіального управління № 13-О від 23.12.2013 року «Про затвердження  результатів атестації  державних службовців» всі 17 працівників управління, які підлягали атестації  відповідають займаній посаді.

На виконання вимог статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», в березні  2013 року проведено роботу по приєднанню  до особових справ керівників апаратів місцевих судів та їх заступників, а також працівників територіального управління декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2012 рік.

Територіальним управлінням надані рекомендації керівникам апаратів місцевих судів області щодо організації проведення атестації державних службовців на місцях відповідно до Положення про проведення атестації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 28.12.2000 року № 1922. За результатами атестації спеціалістами відділу зроблено узагальнення та відповідний звіт надіслано до ДСА України.

Територіальним управлінням надавались роз’яснення судам області з наступних питань: щодо декларування доходів державних службовців, отриманих у 2012 році; щодо порядку виготовлення посвідчень суддів, призначених на посаду вперше (обраних безстроково) та суддів, призначених на адміністративні посади; щодо строків та порядку видачі заробітної плати; щодо складання звітів за формами №3-ПН, №4-ПН, №5-ПН, про порядок притягнення державних службовців до дисциплінарної відповідальності; про порядок присвоєння державним службовцям чергового рангу достроково у межах відповідної категорії посад, про порядок оформлення наказів про відпустки.

За звітний період проведено перевірки стану організації роботи в цілому і зокрема ведення кадрового діловодства у 14 судах області: Ленінському районному суді  м. Дніпропетровська; Дзержинському, Довгинцівському та Тернівському районних судах м. Кривого Рогу; Верхньодніпровському, Криничанському, Апостолівському, Дніпропетровському районних судах Дніпропетровської області; Жовтоводському, Тернівському та Марганецькому міських судах Дніпропетровської області, Павлоградському та Новомосковському міськрайонних судах Дніпропетровської області. Незначні недоліки з питань ведення кадрового діловодства виявлено в Криничанському районому суді, Марганецькому міському суді, Новомосковському міськрайонному суді, але всі недоліки усунуто під час проведення перевірки. Термін для усунення недоліків надано Дзержинському районному суду             м. Кривого Рогу. Із зазначеного числа судів повторна перевірка за результатами попередньої, проведена у Ленінському  районному суді м. Дніпропетровська та Дзержинському районному суді м. Кривого Рогу.

Територіальним управлінням постійно ведеться робота по направленню на адресу ДСА України карток обліку на виготовлення посвідчень суддям, а також направлення посвідчень для знищення.

На виконання листа Державної судової адміністрації України від 11.03.2013 р. №8-1304/13 сформовано та надіслано до ДСАУ заявку на 2014 рік про підвищення кваліфікації у сфері фінансового моніторингу суддів та помічників суддів  місцевих судів Дніпропетровської області.

За звітний період перевірено 32 пакети документів щодо виплати грошової винагороди за сумлінну безперервну працю в органах державної влади працівникам апаратів місцевих загальних судів. За результатами перевірки виплачено 29 грошових винагород.

Територіальним управлінням підготовлені та направлені до Державної судової адміністрації України пакети документів відносно 3 осіб для отримання направлення ДСАУ на навчання до Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого».  Всі особи,  рекомендовані територіальним управлінням, отримали направлення Державної судової адміністрації України на навчання до зазначених  вищих навчальних закладів.

Протягом звітного періоду територіальним управлінням забезпечено проходження практики у судах області  9 студентів Національного університету «Одеська юридична академія», 17 студентів Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого» та 1 студентки Київського Національного університету імені Тараса Шевченка.

Управління постійно проводить роботу щодо направлення на курси підвищення кваліфікації працівників апарату судів та суддів.

Протягом звітного періоду відповідно Графіку підготовки суддів та працівників апарату судів, затвердженого Національною школою суддів України пройшли навчання з підвищення кваліфікації в Дніпропетровському регіональному відділенні Національної школи суддів України 390 суддів, що становить 278,57% від запланованої  кількості у 140 осіб. З цього числа пройшли відповідну підготовку 95 суддів місцевих загальних судів, періодичне навчання з метою підвищення рівня кваліфікації на семінарах - 295 суддів.

Також протягом звітного періоду у Дніпропетровському РВ НШСУ пройшли підвищення кваліфікації 214 працівників апаратів місцевих загальних судів області, що становить 113,23 % від запланованої кількості у 189 особи.

Пройшли навчання з підвищення кваліфікації за курсом «Боротьба з легалізацією (відмиванням доходів), одержаних злочинним шляхом і фінансуванням тероризму»,  що проводились Регіональними відділами ДНЗПО Навчально-методичного центру ДКФМУ у Львівській та Харківський областях 7 суддів (5% від запланованої кількості) та 5 помічників судді (2,65% від запланованої кількості).

У звітному періоді працівниками територіального управління під час навчань з підвищення кваліфікації працівників місцевих загальних судів, що проводиться Дніпропетровським регіональним відділенням Національної школи суддів України прочитані лекції у загальній кількості 130 академічних годин.

Крім того, двома працівниками територіального управління підвищено кваліфікацію в Дніпропетровському регіональному інституті державного управління на тему «Актуальні проблеми державного управління та місцевого самоврядування», про що отримано відповідні свідоцтва. Вказані особи у 2013 році успішно склали іспити та навчаються у магістратурі зазначеного закладу.

17.12.2013 року територіальним управління спільно з РВ ДП «ІСС» в Дніпропетровській області проведено у режимі відеоконференцзв'язку - семінарське заняття з секретарями судових засідань на тему «Фіксація судового процесу» та «Використання системи відеоконференцзв’язку під час здійснення судочинства».

                                                                                                                                                   

 

7.  ВЗАЄМОДІЯ ІЗ ЗАСОБАМИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

 

Протягом 2013 року надруковано в газетах "Наше місто", "Вісті Придніпров'я" та в інформаційно-правовій газеті "Правник"  21 оголошення, у тому числі оголошення про заміщення вакантних посад та виклик до суду сторони по справі.

На веб-сайті "Судова Влада" опубліковано 14 статей щодо результатів роботи територіального управління: аналітичну та статистичну інформацію щодо стану здійснення правосуддя загальними місцевими судами Дніпропетровської області; узагальнення щодо роботи зі зверненнями громадян; узагальнення надсилання суддями місцевих загальних судів Дніпропетровської області копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень; статті щодо повернення коштів, помилково сплачених та зарахованих до державного бюджету, що перераховані на рахунки судового збору; стосовно оформлення наказів щодо надання відпусток суддям, роботи у вихідні та святкові дні; здійснення виплат грошової винагороди за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов’язків.

За результатами проведеної процедури відкритих торгів укладено договір щодо закупівлі для 46 судів області юридичних газет та журналів.

 

8.  СТАН ДОТРИМАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Протягом 2013 року до територіального управління надійшло на виконання 124 контрольних документи, у тому числі від ДСА України – 120. Всі контрольні завдання виконуються у встановлений термін.

Також, вчасно територіальним управлінням виконувалися усі рішення колегій ДСА України.

Інформацію про стан виконання територіальним управлінням рішень колегій з позначкою «виконання постійно» за І, ІІ, IІІ та IV квартали 2013 року надано до ДСА України 12.04.2013 року за вих№819/13, 12.07.2013 року за вих№1535/13, 14.10.2013 року за вих№2240/13 та 15.01.2014 року за вих№35/14.

 

9.  ІНШЕ

 

Начальником територіального управління у співпраці з головою апеляційного суду Дніпропетровської області та головами місцевих загальних судів проводиться активна робота щодо забезпечення належної організації діяльності місцевих судів.

Розгляд звернень громадян та запитів про надання інформації, що надходять на адресу територіального управління ведеться з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян» та Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Протягом 2013 року до територіального управління надійшло 179 звернень громадян, в тому числі скарг – 83 (46,4%), заяв – 96 (53,6%).

З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом звітного періоду надійшло 8 дублетних звернень, що становить (4,5%).

Більшість звернень розглянуто у строк до 5 днів – 31 звернення (17,3%), до 15 днів – 60 (33,5%), до 30 днів – 81 (45,3%) та до 45 днів – 7 звернень (3,9%).

Слід зазначити, що до територіального управління протягом 2013 року надійшло на 93 звернення меньше ніж в 2012 році.

Протягом звітного періоду до територіального управління надійшло 24 запити на інформацію, на які надано відповіді у встановлені законодавством строки.

Територіальним управлінням 01.03.2013 року, 19.06.2013 року та 10.12.2013 року  проведено виробничі наради з керівниками апаратів судів області, на яких обговорені питання дотримання працівниками апарату судів вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, ведення кадрового діловодства, результати подання статистичних звітів, отримання ЕПЦ, встановлення відеоконференцзв’язку.

З метою підвищення прозорості в діяльності судових органів, ознайомлення з роботою суду, у звітному періоді проведено 25 заходів «День відкритих дверей».

Протягом 2013 року територіальному управлінню пред’явлено 7 претензій, на які невідкладно надано обґрунтовані відповіді.

ТУ ДСА України в Дніпропетровській області всього пред’явлено 6 претензій, 4 з яких - до постачальників послуг надання водяної пари і гарячої води (теплопостачання), виставлені на підставі результатів перевірки територіальним управлінням Рахункової палати по Дніпропетровській та Запорізькій областях та на які отримано відповіді, 1 претензія до постачальника товару, ТОВ «Український папір», результат розгляду – позитивний, а також 1 претензія до ГУ ДКСУ в Дніпропетровській області щодо затримання оплат за пред’явленними платіжним дорученнями.

У звітному періоді територіальним управлінням прийнято участь у  якості відповідача та представника відповідача – ДСА України у розгляді 37 судових справ, а саме:

- про стягнення недоотриманої заробітної плати ( у т.ч. 865 Постанова) - 10 справ;

- щодо поновлення на роботі, компенсацію тощо -26 справи.

- щодо виселення адвоката Бабія В.В., який незаконно займав кімнату зазначеного суду загальною площею 15,5 м.кв. за позовом територіального управління. Позов задоволено у повному обсязі рішенням суду, залишеним без змін після розгляду в апеляційній інстанції.

Крім того, за результатами проведеної претензійно-позовної роботи, задоволено позов ТУ ДСА України в Дніпропетровській області щодо примусового виселення з приміщення Баглійського районного суду м.Дніпродзержинська приватного адвоката Бабія В.В.,

На виконання листа ДСА України  від 15.03.2012 № 10-1343/12   територіальним управлінням проводиться робота щодо розгляду поданих заяв за нововиявленими обставинами (по Одинаку, по Горєлій та додатково подачі таких заяв до суду апеляційної інстанції, як такої, що винесла остаточне рішення).

Так, протягом звітного періоду Дніпропетровським окружним адміністративним судом та Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом за результатами розгляду поданих заяв за нововиявленими обставинами винесено постанови про відмову в задоволенні позовних вимог судді Кочкової Н.О., Кіктенко Л.М., Дудіної Л.П. та Семопядного В.О. (Постанова №865 КМУ) на загальну суму позовних вимог у розмірі  878 706 ,48 грн.

Представником територіального управління прийнято участь у 3 засіданнях Методичної ради по правовій роботі при Головному управлінні юстиції у Дніпропетровській області, членом якої вона є.

 

ВИСНОВОК

 

Протягом 2013 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області забезпечено ведення діяльності по всім напрямкам роботи.

Найбільшою перепоною у діяльності управління є обмеження видатків казначейською службою, внаслідок чого на кінець звітного періоду рахується кредиторська заборгованість за спеціальним фондом 15.928,8 тис. грн.. В зв’язку з невиконанням платіжних доручень управління на зазначену суму територіальним управлінням направлено претензію до казначейської служби та подано до суду позов щодо визнання бездіяльності казначейства незаконною, який станом на 01.01.2014 року не прийнято до розгляду.

Погашення кредиторської заборгованості за капітальними видатками спеціального фонду у сумі 7 777,3 тис. грн. стане значною проблемою у роботі управління у 2014 році, оскільки в проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» відсутні витрати на капітальні видатки.

Зокрема, необхідно буде погасити кредиторську заборгованість, яку складають:

– 6.876,1 тис. грн. вартості придбаної комп’ютерної оргтехніки у кількості 326 комплектів, які вже експлуатуються судами області, а також 155 комплектів технічних засобів фіксування судового процесу та 25 одиниць серверів, що знаходяться на складі постачальників відповідно до укладених договорів зберігання;

– 535,7 тис. грн. за придбання будівлі для Апостолівського районного суду;

– 365,5 тис. грн. за виконані експертні, погоджувальні та проведені капітальні ремонтні роботи у 4 судах області.

Для ефективного забезпечення виконання вимог спільних наказів МВС та ДСА України від 06.09.2004 року за №1003дск/149/04дск, від 12.09.2005 року за №102/765 щодо оснащення приміщень судів охоронною та протипожежною сигналізацією, встановлення відеоспостереження в приміщеннях судових установ та на прилеглій території, встановлення пунктів пропуску, огорожі, грат на вікна та заміни метелевих грат на огорожі зі скла для підсудних (засуджених) в залах судових засідань для розгляду кримінальних справ, стаціонарних металодетекторів та турнікетів необхідно не лише затвердження «Програми забезпечення безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення на 2014-2015 роки» а й забезпечення належного фінансування капітальних видатків окремим призначенням на зазначені цілі.

Також актуальною залишається необхідність проведення капітальних ремонтних робіт та реконструкцій приміщень судів, у тому числі для створення, обладнення конвойних приміщень та окремих приміщень для затриманих за вчинення протиправних дій до прибуття чергового автомобіля, виділення капітальних коштів для повного забезпечення судів комп’ютерною та оргтехнікою.

Проблемним питанням у діяльності також є те, що територіальне управління не має можливості здійснити придбання меблів для судів, у тому числі камер схову для речей відвідувачів, які заборонено проносити до приміщення судів через заборону їх придбання Постановою КМУ «Про економію бюджетних коштів» від 22.10.2008 року №943.

В зв’язку з відомими надзвичайними подіями із нападу на працівників суду та учасників судового процесу існує нагальна необхідність прийняття відповідних нормативно-правових документів щодо використання ручних металодетекторів судовими розпорядниками судів та співробітниками СБСМ «Грифон».