Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
щодо результатів роботи територіального управління Державної судової
адміністрації України в Дніпропетровській області
за 9 місяців 2013 року
1. СТАН ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Кошторисом на 2013 рік для фінансування заходів організаційного забезпечення діяльності місцевих судів за бюджетною програмою 501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» за загальним фондом затверджено суму 122.471,6 тис. грн.
Протягом 9 місяців 2013 року територіальним управлінням отримано кошти у сумі 101.972,5 тис. грн., що становить 83,3% від затвердженої суми кошторису.
Касові видатки склали 89.571,4 тис. грн., залишок невикористаних коштів за відповідними КЕКВ становить 12.401,1 тис. грн. (12,16%), а саме:
КЕКВ 2111 (1111) - 8.006,2 тис. грн., які будуть використані для виплати працівникам судів заробітної плати протягом ІV кварталу 2013 року;
КЕКВ 2120 (1120) – 4.394,9 тис. грн., які будуть використані для проведення нарахувань на заробітну плату працівників судів протягом ІV кварталу 2013 року.
На кінець звітного періоду за загальним фондом рахується дебіторська заборгованість 13,0 тис.грн. за КЕКВ 2111 (1111) (заборгованість за використану відпустку працівниками судів). Кредиторська заборгованість відсутня.
Фінансування капітальних видатків за загальним фондом кошторисом не передбачено.
Згідно затвердженого кошторису розмір фінансування за спеціальним фондом на 2013 рік становить 42.109,5 тис. грн., з яких отримано 25.260,6 тис. грн., що становить 59,9% від затвердженої суми.
Касові видатки склали 16.294,9 тис. грн., залишок невикористаних коштів становить 8.977,9 тис. грн. (35,54%), з них кредиторська заборгованість 8.233,3 тис. грн., оскільки платіжні доручення залишились невиконаними внаслідок обмеження видатків казначейською службою, у тому числі поточні видатки:
КЕКВ 2210 (1131) – 1.822,5 тис. грн.
КЕКВ 2240 (1134) – 1.543,1 тис. грн.
КЕКВ 2250 (1140) – 15,6 тис. грн.
КЕКВ 2271 (1161) – 6,2 тис. грн.
КЕКВ 2272 (1162) – 7,3 тис. грн.
КЕКВ 2273 (1163) – 109,2 тис. грн.
КЕКВ 2275 (1165) – 7,8 тис. грн.
КЕКВ 2282 (1172) – 14,2 тис. грн.
За спеціальним фондом на капітальні видатки отримано 5.732,2 тис. грн., з яких використано 783,7 тис. грн. (13,67%) та включено до кредиторської заборгованості за платіжнимим дорученнями, що залишаються невиконаними через обмеження видатків:
КЕКВ 3110 (2110) – 4.072,4 тис. грн. за комп’ютерну техніку у комплекті;
КЕКВ 3122 (2122) – 482,7 тис. грн. за придбання будівлі для Апостолівського районного суду;
КЕКВ 3132 (2132) – 152,3 тис. грн. за виконані експертні та погоджувальні роботи для проведення капітальних ремонтних робіт у 4 судах області.
Залишок коштів за спеціальним фондом у сумі 744,6 тис. грн., що отримало територіальне управління розподілено під відповідні зобов’язання за договорами, за якими оформлюються документи для здійснення платежів. На отримані капітальні кошти за КЕКВ 3132 у сумі 236,2 тис. грн. неможливо взяти ні юридичні ні фінансові зобов’язання через невиконання платіжних доручень на оплату експертних та погоджувальних робіт.
Дебіторська заборгованість за спеціальним фондом на кінець звітного періоду за КЕКВ 2250 (відрядження, проїздні квитки) становить 0,52 тис. грн.
Територіальним управлінням складено та 20.06.2013 року направлено до ДСА України проект бюджетного запиту на 2014 рік за КПКВ 0501010, КПКВ 0501040.
2. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Протягом 9 місяців 2013 року територіальним управлінням укладено 388 договорів щодо забезпечення діяльності судів необхідними послугами та матеріалами, з яких:
- 54 договори щодо забезпечення матеріально-технічних потреб судів;
- 230 господарських договорів;
- 5 договори щодо забезпечення матеріально-технічних потреб ТУ ДСА України в Дніпропетровській області;
- 79 господарських договорів щодо надання комунальних послуг;
- 20 договорів щодо забезпечення матеріально-технічних потреб, інформаційних послуг та послуг щодо обслуговування комп’ютерної та оргтехніки,
З метою запобігання виникнення заборгованості, а також для своєчасного матеріально-технічного забезпечення судів області,у січні 2013 року проведено роботу щодо пролонгації та реєстрації в казначейській службі тендерних договорів на суму коштів, що не перевищує 20% від загальної вартості попередньо укладеного договору.
Згідно річного плану закупівель на підставі Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 року №2289-VI за 9 місяців 2013 року територіальним управлінням оголошено та проведено всього 124 відповідних процедур закупівлі (з урахуванням лотів), у тому числі:
21 закупівля (28 лотів) за процедурою відкритих торгів щодо:
- паливо рідинне та газ; оливи мастильні (код 19.20.2) - (бензин А-92) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, який виконано сторонами у повному обсязі;
- вироби канцелярські, паперові (журнали, конверти), (код 17.23.1), 2 лоти: лот 1 - журнали, посвідчення про відрядження; лот 2 - конверти паперові– торги відбулися, за їх результатами укладено договори, які по лот 1- виконуються; по лот 2- виконано сторонами у повному обсязі;
- журнали та періодичні видання друковані, код 58.14.1 (передплата періодики) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, який виконано сторонами у повному обсязі;
- двічі оголошено та відмінено в зв’язку з поданням до участі в торгах менше двох пропозицій конкурсних торгів «Послуги щодо оренди й експлуатування власної чи взятої у лізинг нерухомості, код 68.20.1» 4 лоти (оренда приміщень для розміщення служб Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська, Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська та ТУ ДСАУ в Дніпропетровській області, Апостолівського районного суду Дніпропетровської області, Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська);
- двічі оголошено та відмінено в зв’язку з поданням до участі в торгах менше двох пропозицій конкурсних торгів «Продаж і купівля нерухомості (код 68.10.1) - (купівля будівлі для Апостолівського районного суду Дніпропетровської області).
- двічі оголошено та відмінено в зв’язку з відхиленням всіх пропозицій конкурсних торгів торги по предмету «Апаратура для записування та відтворювання звуку й зображення» код 26.40.3 (Технічний засіб фіксування судового процесу). Протягом звітного періоду відкриті торги по даному предмету закупівлі оголошено повторно (див.далі);
- ремонтування та технічне обслуговування електронного й оптичного устатковання (код 33.13.1) Заправка картриджів – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, який виконано у повному обсязі;
- ремонтування комп'ютерів і периферійного устаткування (код 95.11.1) (ремонт ПК та оргтехніки) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, який виконано у повному обсязі;
- носії інформації магнітні й оптичні (код 26.80.1) - (диски CD-R в упаковці - паперовому конверті - 252525 од.) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, товар доставлено у повному обсязі, чекаємо на оплату;
- послуги у сфері інформаційних технологій і стосовно комп'ютерної техніки, інші, н.в.і.у (код 62.09.2) - (послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки місцевих загальних судів Дніпропетровської області) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, який виконується;
- послуги щодо консультування стосовно систем і програмного забезпечення (код 62.02.2) - (послуги із забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду у місцевих загальних судах Дніпропетровської області) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, який виконується;
- машини обчислювальні, частини та приладдя до них (сканери, ксерокси (БФП))(код 26.20.1) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, який виконано сторонами у повному обсязі;
- машини обчислювальні, частини та приладдя до них (комп’ютерна техніка у комплекті (код 26.20.1) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір на закупівлю комп’ютерної техніки у комплекті (системний блок, монітор, операційна система, блок безперебійного живлення та принтер) в кількості 160 комплектів на суму 1 998 720, 00 грн. – товар поставлено у повному обсязі, чекаємо на оплату;
- машини обчислювальні, частини та приладдя до них (комп’ютерна техніка у комплекті (код 26.20.1) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір на закупівлю комп’ютерної техніки у комплекті (системний блок, монітор, операційна система, блок безперебійного живлення та принтер) в кількості 166 комплектів на суму 2 073 672,00 грн. – товар поставлено у повному обсязі, чекаємо на оплату;
- апаратура для записування та відтворювання звуку й зображення» код 26.40.3 (Технічний засіб фіксування судового процесу) – 52 засоби – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, який зареєстровано в ГУДКСУ в Дніпропетровській області;
- апаратура для записування та відтворювання звуку й зображення» код 26.40.3 (Технічний засіб фіксування судового процесу) – 155 засобів – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, який зареєстровано в ГУДКСУ в Дніпропетровській області;
- машини обчислювальні, частини та приладдя до них (сервери -25 штук) (код 26.20.1) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір, який зареєстровано в ГУДКСУ в Дніпропетровській області;
96 лотів – процедура закупівлі в одного учасника, а саме:
- 3- закупівля марок поштових на суму 5 000 000,00 грн. , з яких 1– процедура відбулася, договір укладено на суму 2 000 000,00 грн. та виконано у повному обсязі; 2 - процедура відбулася, готуємо до укладення 2 договори відповідно на суму 2 000 000,00 грн. та 1 000 000,00 грн.
- 93 - закупівля комунальних послуг, як то: електрична енергія, тепло- та водо- постачання, газопостачання та послуги зв'язку.
Документообіг в усіх загальних місцевих судах області здійснюється за допомогою автоматизованої системи документообігу суду комп’ютерної програми «Діловодство – 3».
За 9 місяців 2013 року 46 місцевими загальними судами Дніпропетровської області до Єдиного державного реєстру судових рішень направлено в електронному вигляді 245 867 копій судових рішень, що складає 115,85 % від загальної кількості ухвалених судами рішень.
В 2013 році в межах передбачених бюджетних асигнувань за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» станом на 01.10.2013 року за результатами проведених торгів укладено договори для забезпечення судів області:
- 326 комплектів комп’ютерної техніки (програмно-апаратний комплекс у складі системного блоку, монітору, операційної системи, блоку безперебійного живлення та принтеру);
- 47 сканерів та 47 ксероксів;
- 25 одиниць серверного обладнання;
- 207 технічних засобів фіксування судового процесу.
Станом на 01.10.2013 року на балансі судів Дніпропетровської області знаходяться:
- 100 одиниць серверного обладнання, що складає 72,46% загальної кількості, з яких 49 одиниць серверів враховуються в судах на позабалансовому рахунку відповідно акту-прийому передачі майна від ДП «ІСС»;
- 797 одиниць комп’ютерів, це 67,49 % загальної кількості персональних комп’ютерів, необхідних для забезпечення належного рівня роботи судів;
- 327 технічних засобів фіксування судового процесу, що становить 99,39 % від необхідної кількості систем фіксування судового процесу.
Територіальним управлінням проводиться робота по укладанню договору з ПП «УКРЕКОГРУПП» на суму 99 955,00 грн. щодо послуг з технічного обстеження обладанання та роботи з первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів від списаної електронної техніки, обладнання.
Так, на цей час є морально застарілими та підлягають списанню:
- 43 одиниці серверного обладнання, а це – 43% від загальної кількості, що експлуатується в судах області;
- 247 одиниць комп’ютерної техніки (30,99 % загальної кількості техніки), з яких морально застарілі 193 комп’ютери (24,21%), 54 (6,78 %) комп’ютера знаходяться в неробочому стані та потребують заміни;
- 191 засіб фіксування судового процесу (58,66%.) (78 засобів фіксування на базі цифрового магнітофону типу «Тритон», 113 засобів фіксування на базі персонального комп’ютера типу «Оберіг») через моральну застарілість.
Потреба судів в новій комп’ютерній техніці становить:
- 38 серверів;
- 1 181 одиниця комп’ютерної техніки;
- 193 технічні засоби фіксування судового процесу.
Станом на 01.10.2013 року в судах області встановлено 56 систем обладнання для відеоконференцзв’язку: у 36 судах області по 1 системі та у 10 судах по 2 системи. Потреба в системах відеоконференцзв’язку становить 36 одиниць (39,13%).
41 місцевий загальний суд обладнаний локальною мережею з підтвердженням її відповідності стандартам ANSI/EIA/TIA 568 B Cat. 5е, в 5 судах локальна мережа створена за зазначеними стандартами, але без підтвердження її сертифікації. Таким чином, в судах існує 1809 точок для підключення до мережі, з них підключені до мережі Інтернет 1463 робочих місця, 346 точки тимчасово не задіяні.
На посадах головного спеціаліста з інформаційних технологій в 46 судах області працює 43 особи, що становить 93,47 % від загальної кількості головних спеціалістів з інформаційних технологій. Всі 3 вакансії відкриті з ІІ кварталу 2013 року.
3. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДІВ ПРИМІЩЕННЯМИ
В Дніпропетровській області здійснюють діяльність 46 місцевих загальних судів.
Станом на 01.10.2013 року 46 загальних місцевих судів Дніпропетровської області розміщуються у 54 приміщеннях. 40 судів області займають по одному приміщенню, у двох приміщеннях розташовано Томаківський, Дніпропетровський районні суди, Новомосковський міськрайонний суд та Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська, у трьох приміщеннях - Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу, Солонянський районний суд Дніпропетровської області. В зв’язку з переїздом Васильківського районного суду до однієї будівлі за адресою: вул. Комсомольська, 23 смт. Васильківка, кількість приміщень зменшено на одиницю у порівняні з ІІ кварталом 2013 року.
Загальна площа 54 приміщень судів, в яких розміщені суди та які використовуються для здійснення правосуддя, складає 47 645,53 кв.м. та становить 106,39 % показника на звітну дату минулого року - загальна площа 51 приміщення станом на 01.10.2012 року складала 44 783,73 кв.м.
Збільшення загальної площі приміщень судів у порівнянні з попереднім кварталом відбулося за рахунок таких підстав: у звітному періоді територіальним управлінням укладено новий договір оренди на додаткове приміщення площею 43,1 кв.м. по вул. Строменка, 2а, у смт.Солоне, в якому вже розміщується суд; також у технічній документації Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області виявлено неточність площі будівлі, у зв’язку з чим площа була перерахована та складає 2557,7 кв.м., у тому числі підвал 433,8 кв.м.
Станом на 01.10.2013 року на одного суддю області припадає 144,81 кв.м. площі приміщень судів, що складає 93,43 % від площі, передбаченої на одного суддю «Переліком вимог, що пред'являються до приміщень районних (міських) судів», погодженого Головою Ради суддів України 27 червня 2003 року та затвердженого Головою Державної судової адміністрації України 18 травня 2003 року (далі – Перелік). Станом на 01.10.2012 року ці показники відповідно складали 136,53 кв.м. площі приміщень судів, що складає 88,08% від площі, передбаченої Переліком вимог.
Зазначена площа приміщень судів, що припадає на одного суддю у розмірі 144,81 кв.м. становить 86,71% від середньої площі 167 кв.м. на одного суддю, передбаченої ДБН В.2.2-26:2010.
Станом на 01.10.2013 року відповідають Переліку приміщення 6 судів області, а саме: Індустріальний та Самарський районні суди м.Дніпропетровська, Жовтневий районний суд м. Кривого Рогу, Жовтоводський міський суд, П’ятихатський та Юр’ївський районні суди, що становить 13,04% судів області. Змін цього показника з 01.10.2012 року не відбувалось.
40 судів області мають приміщення, що знаходяться в нормальному або задовільному технічному стані. З цього числа 18 судів області для відповідності вимогам здійснення правосуддя мають недостатню кількість площі та потребують обладнання відповідною кількістю залів судових засідань та нарадчих кімнат, приміщеннями для конвою та камерами для підсудних, відселення сторонніх організацій, проведення ремонтних робіт тощо. До таких судів належать: Марганецький, Тернівський та Першотравенський міські суди; Нікопольський, Новомосковський та Павлоградський міськрайонні суди; Бабушкінський, Красногвардійський та Ленінський районні суди м. Дніпропетровська; Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська; Довгинцівський, Тернівський та Центрально-Міський районні суди м. Кривого Рогу; Апостолівський, Верхньодніпровський, Криворізький, Межевський та Софіївський районні суди Дніпропетровської області.
Для поліпшення умов функціонування судів необхідно проведення реконструкцій та капітальних ремонтів в судах. Вже не перший рік стоїть питання реконструкції приміщення Синельниківського міськрайонного суду, розташованого за адресою: м. Синельникове, вул. 40 років Жовтня, 38. Згідно розробленого кошторису на проведення реконструкції покрівлі цього приміщення потрібна сума 136 833,00 грн., без урахування вартості проекту. Загальна вартість робіт по приведенню будівлі суду до стану здійснення правосуддя, разом з проектом складає 1.500.000 грн. (згідно розрахунку за цінами 2011 року).
Потребують реконструкції та проведення капітальних ремонтів приміщення наступних судів, у тому числі тих, що отримані в оренду у період з 2007 року: приміщення Дніпропетровського районного суду по вул.Тепличній, 2 в смт. Ювілейне; приміщення Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу по пр. Дзержинського, 1; приміщення Новомосковського міськрайонного суду по вул. В.Ковалівка, 10-а у м.Новомосковську; нове приміщення Магдалинівського районного суду по вул. 50-років Жовтня, 1 у смт. Магдалинівка; приміщення Нікопольського міськрайонного суду м. Нікополь вул. Шевченка, 201; приміщення Тернівського міського суду по вул. Лермонтова, 15-а у м. Тернівка.
Також потребують капітальних ремонтних робіт суди, які перебувають на балансі ТУ ДСАУ в Дніпропетровській області, а саме: Межівського районного суду по вул. Московській, 21 у смт. Межова; Павлоградського міськрайонного суду по вул. Дніпровська, 135 у м. Павлограді; Софіївського районного суду по вул. Карпенко, 3 у смт. Софіївка.
Заплановано у 2013 році проведення капітальних ремонтних робіт за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів»: дахів Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу, Покровського та Солонянського районних судів Дніпропетровської області, а також ремонт відмостків Криворізького районного суду Дніпропетровської області на загальну суму 740 000,00 грн.
Протягом звітного періоду виконано проектно-кошторисну документацію на загальну суму 13 861,2 грн., проведено експертизу кошторисної частини проекту на загальну суму 1 320,00грн. та виконано роботи з капітального ремонту шатрової покрівлі Солонянського районного суду на суму 131 662,00 грн. Частково проведено оплату на суму 15 181,2грн., а оплату у сумі 131 662,00 грн. за виконані роботи з капітального ремонту не здійснено в зв’язку з невиконанням платіжних документів казначейською службою.
Також виконано проектно-кошторисну документацію на суму 11 384,6грн. та проведено експертизу на суму 1 320,00грн. щодо капітального ремонту шатрової покрівлі Покровського районного суду. Оплату здійснено частково на суму 1 320,00грн. в зв’язку з невиконанням платіжних документів.
Виконано проектно-кошторисну документацію щодо капітального ремонту покрівлі Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу на суму 7,9 тис. грн. та щодо капітального ремонту відмостків будівлі Криворізького районного суду на суму 9,5 тис. грн., але кошти також не сплачені через обмеження видатків.
Також для забезпечення належними площами необхідно проведення реконструкції з добудовою приміщень Кіровського, Красногвардійського районних судів м. Дніпропетровська; Заводського районного суду м.Дніпродзержинська, Криворізького, Петриківського та Широківського районних судів області.
В зв’язку з прогнозованим збільшенням штатної чисельності суддів з 01.01.2014 року територіальним управлінням продовжується робота по укладенню договорів оренди на додаткові або нові приміщення для Вільногірського та Орджонікідзевського міських судів; Покровського районного суду; Інгулецького, Тернівського та Центрально-Міського районних судів м.Кривого Рогу, Томаківського районного суду, Першотравенського міського суду, Солонянського районного суду, Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська.
Також проводиться робота щодо пошуку та отримання в оренду приміщень, які вивільняються після укрупнення військових комісаріатів та станцій переливання крові в районах Дніпропетровської області.
Територіальним управлінням у звітному періоді укладено нові договори оренди на приміщення для Васильківського районного суду площею 981,5 кв.м. за адресою: смт. Васильківка, вул. Комсомольська, 23; на додаткові площі в будівлі, де розміщюється Жовтневий районний суд м.Кривого Рогу площею 352,4 кв.м. за адресою: м. Кривий Ріг вул. Невська, 3; Інгулецький районний суд м. Кривого Рогу площею 144,28 кв.м. за адресою: м. Кривий Ріг вул. Панаса Мирного, 20; Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська 81,30 кв.м. по вул. Паторжинського, 18 (літ. Б-2) для розміщення архіву; Солонянського районного суду по вул. Гагаріна, 5 смт. Солоне площею 123,5 кв.м. для розміщення кабінету судді та залу судового засідання та на додаткове приміщення площею 43,1 кв.м. по вул. Строменка, 2а, у смт.Солоне, в якому вже розміщується суд.
Крім того, за результатами проведеної претензійно-позовної роботи, задоволено позов ТУ ДСА України в Дніпропетровській області щодо примусового виселення з приміщення Баглійського районного суду м.Дніпродзержинська приватного адвоката Бабія В.В., який незаконно займав кімнату зазначеного суду загальною площею
Ведеться робота щодо приймання-передачі з комунальної у державну власність приміщень, в яких розміщуються Вільногірський, Першотравенський та Тернівський міські суди Дніпропетровської області.
Лише за умови надання або побудови нових приміщень можливо забезпечити приміщеннями, що відповідають вимогам відправлення правосуддя 7 судів області: Амур-Нижньодніпровський, Бабушкінський та Жовтневий районні суди м. Дніпропетровська; Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу; Томаківський, Дніпропетровський районні суди.
Протягом 9 місяців проведено поточні ремонтні роботи у приміщеннях 27 судів на загальну суму 2.677.197,06 грн, кредиторська заборгованість на кінець звітного періоду становить 1.577.331,74 грн. внаслідок відсутності фактичних коштів. Також протягом І кварталу 2013 року погашено невиконану казначейською службою кредиторську заборгованість за проведені у 2012 році роботи на загальну суму 746.407 грн.
Проведено грошову оцінку землі для 6 судів Дніпропетровської області, а саме: Баглійського районного суду м.Дніпродзержинська, Павлоградського міськрайонного суду, Петриківського, П’ятихатського, Солонянського, Юр’ївського районних судів Дніпропетровської області.
Оформлено правоустановчі документи на земельні ділянки Петропавлівського районного суду та Синельниківського міськрайонного суду.
На цей час продовжується оформлення правоустановчих документів на приміщення та технічної документації на право постійного користування земельними ділянками Заводського районного суду м.Дніпродзержинська, Синельниківського міськрайонного суду, Криворізького, Петропавлівського, Софіївського, Верхньодніпровського районних судів Дніпропетровської області.
4. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ СУДДІВ
ТА ОХОРОНИ ПРИМІЩЕНЬ СУДІВ
Із 46 судів області в 36 будівлях встановлено охоронну сигналізацію в приміщеннях канцелярій та архівів судів та 9 будівель обладнані охоронною сигналізацією в цілому (приміщення суду в цілому), які на підставі укладених договорів, взяті під централізовану охорону Державною службою охорони, ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д” , ТОВ „Служба Безпеки „Альянс – Гарант” та МВС України в Дніпропетровській області за допомогою „автодозвон”, що становить 83,33% приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя.
З 206 залів судового засідання загальних місцевих судів Дніпропетровської області у 200 (97,1%) встановлено системи бездротової тривожної сигналізації та стаціонарні бездротові кнопки (тривожні кнопки).
СБСМ «Грифон» охороняються 26 судів Дніпропетровської області, які займають 28 приміщень, таким чином, судовою міліцією охороняється 51,85% приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя. Охорона шести із зазначених приміщень здійснюється цілодобово.
З 21серпня 2013 року у Тернівському міському суді Дніпропетровської області забезпечення громадського порядку силами СБСМ «Грифон» вимушено призупинено у зв’язку зі звільненням за власним бажанням співробітника міліції який здійснював охорону приміщення суду. Керівництвом підрозділу терміново здійснюються всі можливі заходи щодо укомплектування вакантної посади міліціонера по забезпеченню громадського порядку в приміщенні Тернівського міського суду Дніпропетровської області.
Також з 46 судів області охороняються:
- 12 судів цивільними охоронними структурами (сторожами);
- 45 судів ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д”.
В зв’язку з введенням з 19.11.2012 року нового Кримінального процесуального кодексу України проблемним питанням залишається технічне оснащення приміщень судів, а саме залів судових засідань та конвойних приміщень з камерами утримання підсудних та кімнатою для конвою, обладнанням окремого входу для конвоювання підсудних, відсутність спеціально огородженого в’їзду для конвойного автотранспорту; загородження із скла або оргскла, вентиляції, телефонного зв’язку. Виділення та обладнання приміщень для режимно-секретних органів стало найбільш актуальним.
На цей час приміщення лише 9 судів (Індустріальний, Красногвардійський, Ленінський, Самарський районні суди м. Дніпропетровська; Жовтоводський міський; Павлоградський міськрайонний; П’ятихатський районний суд Дніпропетровської області, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу, Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області) частково відповідають вимогам технічного оснащення та можуть прийняти підсудних за кримінальними справами про злочини, за вчинення яких передбачено довічне позбавлення волі.
Станом на 01.10.2013 року конвоювання підсудних до чотирьох судів області: Красногвардійського, Бабушкінського, Ленінського районних судів м. Дніпропетровська та Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу здійснюють військові частини ВВ МВС України.
У звітному періоді управлінням проведено наступні заходи по забезпеченню безпеки та охорони приміщень судів області:
- у Кіровському районному суді м. Дніпропетровська проведено монтаж охоронної сигналізації всього приміщення суду та встановлено відео спостереження на загальну суму 35 332,60грн.;
- для безперебійної роботи охоронної сигналізації судів області проведено закупівлю обладнання на загальну суму 19 951,75грн.;
- у 26 судах області встановлено міський телефонний зв'язок в приміщеннях конвою;
- проведено закупівлю 147 ручних металошукачів на суму 99 999,69грн.;
- проведено встановлення 142 стаціонарних пристроїв сповіщення «тривожна кнопка» в залах судового засідання з розгляду кримінальних справ з виводом на приміщення конвою на суму 48 775,00грн..
- проведено закупівлю 163 ламп бактерицидних на загальну суму 34 492,43грн.
Відповідно до Закону України „Про пожежну безпеку”, Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1994 року № 508, та приписів СБП ГУ МНС України в Дніпропетровській області на усунення порушень вимог пожежної безпеки, управлінням у звітному періоді проведено:
- монтаж протипожежної сигналізації в приміщенні Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області на суму 94 875,24грн.
- закупівлю обладнання для монтажу автоматичної пожежної сигналізації та системи оповіщення людей при пожежі у приміщенні Баглійського районного суду м. Дніпродзержинська на загальну суму 12970,76грн.;
- закупівлю 133 вогнегасників «САМ-6» на загальну суму 99998,71грн.;
- монтаж 201 вогнегасників «САМ-6» у приміщеннях архіву судів м.Дніпропетровська на загальну суму 30150,00грн.
Для вирішення питання встановлення протипожежної системи в інших судах області, необхідно виділення коштів за Програмою забезпечення безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення на 2011-2013 роки у розмірі не менш ніж 3 035 600,00грн.
В судах Дніпропетровської області встановлено 12 пунктів пропуску, 9 камер схову для речей відвідувачів та 17 металодетекторів МДС -1, що складає 31,48% приміщень судів; в 35 судах встановлено переговорний зв’язок між конвойними кімнатами та залами судового засідання по розгляду кримінальних справ, 342 «тривожні кнопки» в залах судового засідання, 147 ручні металодетектори, 1 система відеоспостереження.
В Індустріальному, Ленінському та Красногвардійському районних судах м. Дніпропетровська, Дніпропетровському, Криничанському та Томаківському районних, Жовтоводському міському судах встановлена пожежно-охорона сигналізація, яка знаходиться у робочому стані, що становить 12,96% приміщень судів.
В судах області існує потреба по встановленню 692 грат на вікна, зазначене питання буде вирішуватися у 2014 році при надходженні коштів по КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» на суму близько 1 000,0 тис. грн.
5. СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ
(ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ ЖИТЛОМ, САНАТОРНО-КУРОРТНЕ ЛІКУВАННЯ ТОЩО)
Протягом 9 місяців 2013 року судді місцевих судів Дніпропетровської області житла не отримували.
Станом на 01.10.2013 року на обліку щодо поліпшення житлових умов знаходиться 7 суддів.
6. СТАН КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Відповідно штатного розпису територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області штатна чисельність працівників становить 31 одиницю.
Станом на 01.10.2013 року в територіальному управлінні фактично працює 34 державних службовця, що становить 109,68% від штатної чисельності. 5 працівників управління знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3 річного віку. Із 34 працівників управління 3 особи обіймають посади на період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку основних працівників.
За звітний період 5 державним службовцям - спеціалістам територіального управління виплачено грошову винагороду за сумлінну безперервну працю в органах державної влади у розмірі однієї середньомісячної заробітної плати.
Штатна чисельність суддів та працівників апарату місцевих загальних судів Дніпропетровської області становить 1 700 одиниць, фактична чисельність 1 684 одиниці, з яких штатна чисельність суддів місцевих загальних судів області на звітну дату становить 329 одиниць, фактична чисельність 282 одиниці.
На виконання наказу Державної судової адміністрації України № 42/к від 31.01.2013 року «Про проведення щорічної оцінки виконання керівниками апаратів місцевих і апеляційних судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань», в лютому 2013 року територіальним управлінням проведено щорічну оцінку виконання 67 керівниками апаратів місцевих судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2012 році. З них підсумкову оцінку «висока» отримали 7 осіб; «добра» - 59 осіб та 1 особа отримала підсумкову оцінку «задовільно».
Відповідно до наказу начальника територіального управління №2-о від 05.03.2013 року «Про проведення щорічної оцінки», проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями - працівниками ТУ покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2012 році. У зв’язку з тим, що в лютому 2012 року здійснено реорганізацію в управлінні, щорічній оцінці підлягало 6 працівників управління, які отримали підсумкову оцінку «добре».
На виконання вимог статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», в березні 2013 року проведено роботу по приєднанню до особових справ керівників апаратів місцевих судів та їх заступників, а також працівників територіального управління декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2012 рік.
Територіальним управлінням надавались роз’яснення судам області з наступних питань: щодо декларування доходів державних службовців, отриманих у 2012 році; щодо порядку виготовлення посвідчень суддів, призначених на посаду вперше (обраних безстроково) та суддів, призначених на адміністративні посади; щодо строків та порядку видачі заробітної плати; щодо складання звітів за формами №3-ПН, №4-ПН, №5-ПН, про порядок притягнення державних службовців до дисциплінарної відповідальності; про порядок присвоєння державним службовцям чергового рангу достроково у межах відповідної категорії посад, про порядок оформлення наказів про відпустки.
За звітний період проведено перевірки стану організації роботи в цілому і зокрема ведення кадрового діловодства у 10 судах області: Ленінському районному суді м. Дніпропетровська; Дзержинському, Довгинцівському та Тернівському районних судах м. Кривого Рогу; Верхньодніпровському, Криничанському районних судах Дніпропетровської області; Жовтоводському та Марганецькому міських судах Дніпропетровської області, Павлоградському та Новомосковському міськрайонних судах Дніпропетровської області. Незначні недоліки з питань ведення кадрового діловодства виявлено в Криничанському районому суді, Марганецькому міському суді, Новомосковському міськрайонному суді, але всі недоліки усунуто під час проведення перевірки. Термін для усунення недоліків надано Дзержинському районному суду м.Кривого Рогу. Із зазначеного числа судів повторна перевірка за результатами попередньої, проведена у Ленінському районному суді м.Дніпропетровська.
Територіальним управлінням постійно ведеться робота по направленню на адресу ДСА України карток обліку на виготовлення посвідчень суддям, а також направлення посвідчень для знищення.
На виконання листа Державної судової адміністрації України від 11.03.2013 р. №8-1304/13 сформовано та надіслано до ДСАУ заявку на 2014 рік про підвищення кваліфікації у сфері фінансового моніторингу суддів та помічників суддів місцевих судів Дніпропетровської області.
Територіальним управлінням підготовлені та направлені до Державної судової адміністрації України пакети документів відносно 3 осіб для отримання направлення ДСАУ на навчання до Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого». Всі особи, рекомендовані територіальним управлінням, отримали направлення Державної судової адміністрації України на навчання до зазначених вищих навчальних закладів.
Протягом звітного періоду територіальним управлінням забезпечено проходження практики у судах області 9 студентів Національного університету «Одеська юридична академія», 17 студентів Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого» та 1 студентки Київського Національного університету імені Тараса Шевченка.
Управління постійно проводить роботу щодо направлення на курси підвищення кваліфікації працівників апарату судів та суддів.
Протягом звітного періоду відповідно Графіку підготовки суддів та працівників апарату судів, затвердженого Національною школою суддів України пройшли навчання з підвищення кваліфікації в Дніпропетровському регіональному відділенні Національної школи суддів України 215 судді, що становить 217,17% від запланованої кількості у 99 осіб. З цього числа пройшли відповідну підготовку 65 суддів місцевих загальних судів, періодичне навчання з метою підвищення рівня кваліфікації на семінарах - 150 судді.
Також протягом звітного періоду у Дніпропетровському РВ НШСУ пройшли підвищення кваліфікації 180 працівників апаратів місцевих загальних судів області, що становить 111,11 % від запланованої кількості у 162 особи.
Пройшли навчання з підвищення кваліфікації за курсом «Боротьба з легалізацією (відмиванням доходів), одержаних злочинним шляхом і фінансуванням тероризму», що проводились Регіональними відділами ДНЗПО Навчально-методичного центру ДКФМУ у Львівській та Харківський областях 7 суддів (7,07% від запланованої кількості) та 5 помічників судді (3,09% від запланованої кількості).
У звітному періоді працівниками територіального управління під час навчань з підвищення кваліфікації працівників місцевих загальних судів, що проводиться Дніпропетровським регіональним відділенням Національної школи суддів України прочитані лекції у загальній кількості 98 академічних годин.
Крім того, двома працівниками територіального управління підвищено кваліфікацію в Дніпропетровському регіональному інституті державного управління на тему «Актуальні проблеми державного управління та місцевого самоврядування», про що отримано відповідні свідоцтва. Вказані особи у 2013 році успішно склали іспити та навчаються у магістратурі зазначеного закладу.
7. ВЗАЄМОДІЯ ІЗ ЗАСОБАМИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Протягом 9 місяців 2013 року надруковано в газетах "Наше місто", "Вісті Придніпров'я" та в інформаційно-правовій газеті "Правник" 16 оголошень, у тому числі оголошення про заміщення вакантних посад та виклик до суду сторони по справі.
На веб-сайті "Судова Влада" опубліковано 12 статей щодо результатів роботи територіального управління: аналітичну та статистичну інформацію щодо стану здійснення правосуддя загальними місцевими судами Дніпропетровської області; узагальнення щодо роботи зі зверненнями громадян; узагальнення надсилання суддями місцевих загальних судів Дніпропетровської області копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень; статті щодо повернення коштів, помилково сплачених та зарахованих до державного бюджету, що перераховані на рахунки судового збору; стосовно оформлення наказів щодо надання відпусток суддям, роботи у вихідні та святкові дні; здійснення виплат грошової винагороди за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов’язків.
За результатами проведеної процедури відкритих торгів укладено договір щодо закупівлі для 46 судів області юридичних газет та журналів.
8. СТАН ДОТРИМАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Протягом 9 місяців 2013 року до територіального управління надійшло на виконання 94 контрольних документів, у тому числі від ДСА України – 90. Всі контрольні завдання виконуються у встановлений термін.
Інформацію про стан виконання територіальним управлінням рішень колегій з позначкою «виконання постійно» за І, ІІ та IІІ квартали 2013 року надано до ДСА України 12.04.2013 року за вих№819/13, 12.07.2013 року за вих№1535/13 та 14.10.2013 року за вих№2240/13.
9. ІНШЕ
Начальником територіального управління у співпраці з головою апеляційного суду Дніпропетровської області та головами місцевих загальних судів проводиться активна робота щодо забезпечення належної організації діяльності місцевих судів.
Розгляд звернень громадян та запитів про надання інформації, що надходять на адресу територіального управління ведеться з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян» та Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Протягом 9 місяців 2013 року до територіального управління надійшло 140 звернень громадян, в тому числі скарг –69 (49,3%), заяв – 71 (50,7%).
З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом звітного періоду надійшло 7 дублетних звернень що становить 5%.
Розглянуті у строк до 5 днів – 28 звернень (20%), до 15 днів – 39 звернень (27,8%), до 30 днів – 68 звернення (48,6%) та до 45 днів – 5 звернень (3,6%).
Слід зазначити, що до територіального управління протягом 9 місяців 2013 року надійшло на 98 звернень менше ніж протягом 9 місяців 2012 року, що складає 41,2 %.
Значна кількість звернень отримано територіальним управлінням від громадянина Руденка А.П.. Так, від зазначеного громадянина надійшло 16 звернень, з них 3 дублетні, що скеровані Державною судовою адміністрацією України для надання інформації з поставлених питань. У своїх зверненнях Руденко А.П. піднімає питання щодо порушень вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді під час розгляду кримінальної справи за обвинуваченням Руденка А.П. та на неправомірні дії керівника та працівників апарату Дзержинського районного суду м Кривого Рогу. За результатами їх розгляду територіальне управління звернуло увагу керівника апарату суду на забезпечення дотримання працівниками апарату суду положень Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді.
Протягом звітного періоду до територіального управління надійшло 16 запитів на інформацію, на які надано відповіді у встановлені законодавством строки.
Територіальним управлінням 01.03.2013 року та 19.06.2013 року проведено виробничі наради з керівниками апаратів судів області, на яких обговорені питання дотримання працівниками апарату судів вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, ведення кадрового діловодства, результати подання статистичних звітів, отримання ЕПЦ, встановлення відеоконференцзв’язку.
З метою підвищення прозорості в діяльності судових органів, ознайомлення з роботою суду, у звітному періоді проведено 16 заходів «День відкритих дверей» у 14 судах області.
Протягом 9 місяців 2013 року територіальному управлінню пред’явлено 7 претензій, на які невідкладно надано обґрунтовані відповіді.
ТУ ДСА України в Дніпропетровській області всього пред’явлено 5 претензій, 4 з яких - до постачальників послуг надання водяної пари і гарячої води (теплопостачання), виставлені на підставі результатів перевірки територіальним управлінням Рахункової палати по Дніпропетровській та Запорізькій областях та на які отримано відповіді, а також 1 претензія - до постачальника товару, ТОВ «Український папір», результат розгляду – позитивний.
У звітному періоді територіальним управлінням прийнято участь у якості відповідача та представника відповідача – ДСА України у 36 судових справах , а саме:
- про стягнення недоотриманої заробітної плати ( у т.ч. 865 Постанова) - 10 справ;
- поновлення на роботі, компенсація тощо - 26 справ.
На виконання листа ДСА України від 15.03.2012 № 10-1343/12 територіальним управлінням проводиться робота щодо розгляду поданих заяв за нововиявленими обставинами (по Одинаку, по Горєлій та додатково подачі таких заяв до суду апел.інстанції, як такої, що винесла остаточне рішення).
Так, протягом звітного періоду Дніпропетровським окружним адміністративним судом та Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом за результатами розгляду поданих заяв за нововиявленими обставинами винесено постанови про відмову в задоволенні позовних вимог судді Кочкової Н.О., Кіктенко Л.М., Дудіної Л.П. та Семопядного В.О. (Постанова №865 КМУ) на загальну суму позовних вимог у розмірі 878 706 ,48 грн.
Представником територіального управління прийнято участь у 3 засіданнях Методичної ради по правовій роботі при Головному управлінні юстиції у Дніпропетровській області, членом якої вона є.
ВИСНОВОК
Протягом 9 місяців 2013 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області забезпечено ведення діяльності по всім напрямкам роботи.
Найбільшою перепоною у діяльності управління є обмеження видатків казначейською службою, внаслідок чого на кінець звітного періоду рахується кредиторська заборгованість за спеціальним фондом 8.233,3 тис. грн.
Також залишаються актуальними питання проведення заходів по забезпеченню діяльності судів області: необхідність проведення капітальних ремонтних робіт та реконструкцій; технічного укріплення та охорони приміщень; обладнання охоронно-пожежної сигналізації та конвойних приміщень; придбання комп’ютерної та оргтехніки.