Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в
Дніпропетровській області
за І півріччя 2013 року
1. СТАН ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Кошторисом на 2013 рік для фінансування заходів організаційного забезпечення діяльності місцевих судів за бюджетною програмою 501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» за загальним фондом затверджено суму 122.471,6 тис. грн.
Протягом І півріччя 2013 року територіальним управлінням отримано кошти у сумі 64.473,1 тис. грн., що становить 52,6% від затвердженої суми кошторису.
Касові видатки склали 61.180,2 тис. грн., залишок невикористаних коштів за відповідними КЕКВ становить 3 292,9 тис. грн. (5,11%), а саме:
КЕКВ 2111 (1111) - 1.876,1 тис. грн., які будуть використані для виплати працівникам судів заробітної плати протягом ІІІ кварталу 2013 року;
КЕКВ 2120 (1120) – 1.416,8 тис. грн., які будуть використані для проведення нарахувань на заробітну плату працівників судів протягом ІІІ кварталу 2013 року.
На кінець звітного періоду за загальним фондом рахується дебіторська заборгованість 19,1 тис.грн. за КЕКВ 2111 (1111) (заборгованість за використану відпустку працівниками судів). Кредиторська заборгованість відсутня.
Фінансування капітальних видатків за загальним фондом у звітному періоді не здійснювалось.
Згідно затвердженого кошторису розмір фінансування за спеціальним фондом на 2013 рік становить 42.109,5 тис. грн., з яких отримано 13.820,5 тис. грн., що становить 32,8% від затвердженої суми.
Касові видатки склали 10.744,5 тис. грн., залишок невикористаних коштів становить 3.076,0 тис. грн. (22,26%), з яких:
КЕКВ 2210 (1131) – 260,4 тис. грн.
КЕКВ 2240 (1134) – 1.559,9 тис. грн.
КЕКВ 2250 (1140) – 15,6 тис. грн.
КЕКВ 2271 (1161) – 381,2 тис. грн.
КЕКВ 2272 (1162) – 8,6 тис. грн.
КЕКВ 2273 (1163) – 478,7 тис. грн.
КЕКВ 2274 (1164) – 9,3 тис. грн.
КЕКВ 2800 (1135) – 12,1 тис. грн.
КЕКВ 3110 (2110) – 200,1 тис. грн.
КЕКВ 3132 (2132) – 150,0 тис. грн.
Фінансування видатків за КЕКВ 2271 у сумі 300,0 тис. грн. та за КЕКВ 3110 у сумі 200,0 тис. грн. проведено 26.06.2013 року, тому їх використання до кінця звітного періоду було неможливе. Всі зазначені кошти розподілені за призначенням та завершується оформлення документів для здійснення відповідних платежів.
Станом на 12.07.2013 року вже передано до казначейської служби на виконання платіжні доручення на загальну суму 1.023,8 тис. грн.
Внаслідок обмеження видатків казначейською службою на кінець звітного періоду залишались невиконаними платіжні доручення територіального управління на загальну суму 1.396,1 тис. грн., які склали кредиторську заборгованість за спеціальним фондом, у тому числі:
КЕКВ 2210 (1131) – 47,6 тис. грн.
КЕКВ 2240 (1134) – 1.052,6 тис. грн.
КЕКВ 2250 (1140) – 15,6 тис. грн.
КЕКВ 2271 (1161) – 92,8 тис. грн.
КЕКВ 2272 (1162) – 8,2 тис. грн.
КЕКВ 2273 (1163) – 152,1 тис. грн.
КЕКВ 3132 (2132) – 15,2 тис. грн.
09.07.2013 року із зазначеної кредиторської заборгованості вже виконано платіжні доручення на загальну суму 1 152,7 тис. грн., що становить 82,57%.
Дебіторська заборгованість за спеціальним фондом на кінець звітного періоду становить за КЕКВ 2250 (відрядження, проїздні квитки) 0,52 тис. грн.
За спеціальним фондом на капітальні видатки отримано 921,7 тис. грн., з яких використано 571,6 тис. грн. (62,02%). Залишок коштів призначено для оплати капітальних ремонтних робіт та пов’язаних з ними експертних та погоджувальних витрат у 4 судах області. Тому використання цих коштів буде проводитися поетапно відповідно із завершенням погоджувальних та експертних робіт.
Територіальним управлінням складено та направлено 20.06.2013 року електронною поштою до ДСА України проект бюджетного запиту на 2014 рік за КПКВ 0501010, КПКВ 0501040.
2. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Протягом І півріччя 2013 року територіальним управлінням укладено 288 договорів щодо забезпечення діяльності судів необхідними послугами та матеріалами, з яких:
- 18 договірів щодо забезпечення матеріально-технічних потреб судів;
- 175 господарських договорів;
- 4 договори щодо забезпечення матеріально-технічних потреб ТУ ДСА України в Дніпропетровській області;
- 91 договір укладено за результатами проведених процедур закупівель відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель», з них: 8 - щодо забезпечення матеріально-технічних потреб судів; 4 – щодо надання інформаційних послуг та послуг щодо обслуговування комп’ютерної та оргтехніки, 79 - господарські договори щодо надання комунальних послуг.
З метою запобігання виникнення заборгованості у 2013 році, а також для своєчасного матеріально-технічного забезпечення судів області, проведено роботу щодо пролонгації та реєстрації в казначейській службі тендерних договорів на суму коштів, що не перевищує 20% від загальної вартості попередньо укладеного договору.
Згідно річного плану закупівель на підставі Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 року №2289-VI у І півріччі 2013 року територіальним управлінням оголошено та проведено всього 112 відповідних процедур закупівлі (з урахуванням лотів), у тому числі:
15 закупівель (22 лоти) за процедурою відкритих торгів щодо:
- ремонтування та технічне обслуговування електронного й оптичного устатковання (код 33.13.1) Заправка картриджів – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;
- ремонтування комп'ютерів і периферійного устаткування (код 95.11.1) (ремонт ПК та оргтехніки) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;
- носії інформації магнітні й оптичні (код 26.80.1) - (диски CD-R в упаковці - паперовому конверті - 252525 од.) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;
- послуги у сфері інформаційних технологій і стосовно комп'ютерної техніки, інші, н.в.і.у (код 62.09.2) - (послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки місцевих загальних судів Дніпропетровської області) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;
- послуги щодо консультування стосовно систем і програмного забезпечення (код 62.02.2) - (послуги із забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду у місцевих загальних судах Дніпропетровської області) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;
- машини обчислювальні, частини та приладдя до них (сканери, ксерокси (БФП))(код 26.20.1) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір на закупівлю комп’ютерної техніки у комплекті (системний блок, монітор, операційна система, блок безперебійного живлення та принтер) в кількості 160 комплектів на суму 1 998 720, 00 грн.
- машини обчислювальні, частини та приладдя до них (комп’ютерна техніка у комплекті (код 26.20.1) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;
- паливо рідинне та газ; оливи мастильні (код 19.20.2) - (бензин А-92) – торги відбулися, за їх результатами укладено договір;
- вироби канцелярські, паперові (журнали, конверти): (код 17.23.1), 2 лоти: лот 1 - журнали, посвідчення про відрядження; лот 2 - конверти паперові– торги відбулися, за їх результатами укладено договори;
- «Журнали та періодичні видання друковані» код 58.14.1 (передплата періодики) – торги відбулися, за їх результатами укладено договори;
- «Апаратура для записування та відтворювання звуку й зображення» код 26.40.3 (Технічний засіб фіксування судового процесу)- торги відмінено в зв’язку з відхиленням всіх пропозицій конкурсних торгів. Протягом звітного періоду відкриті торги по даному предмету закупівлі оголошено повторно.
- двічі оголошено та відмінено в зв’язку з поданням до участі в торгах менше двох пропозицій конкурсних торгів «Послуги щодо оренди й експлуатування власної чи взятої у лізинг нерухомості, код 68.20.1» 4 лоти (оренда приміщень для розміщення служб Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська, Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська та ТУ ДСАУ в Дніпропетровській області, Апостолівського районного суду Дніпропетровської області, Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська) –та оголошено повторні торги;
- двічі оголошено та відмінено в зв’язку з поданням до участі в торгах менше двох пропозицій конкурсних торгів «Продаж і купівля нерухомості (код 68.10.1) - (купівля будівлі для Апостолівського районного суду Дніпропетровської області).
90 закупівель – процедура закупівлі в одного учасника, а саме:
- 1- закупівля марок поштових на суму 2 000 000,00 грн. – процедура відбулася, договір укладено та виконано у повному обсязі;
- 89 - закупівля комунальних послуг, як то: електрична енергія, тепло- та водо- постачання, газопостачання та послуги зв'язку.
Документообіг в усіх загальних місцевих судах області здійснюється за допомогою автоматизованої системи документообігу суду комп’ютерної програми «Діловодство – 3».
У І півріччі 2013 року 46 місцевими загальними судами Дніпропетровської області до Єдиного державного реєстру судових рішень направлено в електронному вигляді 184 825 копій судових рішень, що складає 122,2 % від загальної кількості ухвалених судами рішень.
Для повного забезпечення місцевих загальних судів Дніпропетровської області в серверному обладнанні є нагальна потреба в 38 одиницях. На балансі судів Дніпропетровської області знаходяться 100 одиниць серверного обладнання, що складає 72,46 % загальної кількості. Морально застарілі 43 одиниці, це – 43 % від загальної кількості, що експлуатується в судах області.
На балансі судів області перебуває 623 одиниці комп’ютерів, це – 36 % загальної кількості персональних комп’ютерів, необхідних для забезпечення належного рівня роботи судів.
З 623 персональних комп’ютерів 54 комп’ютера знаходяться в неробочому стані та підлягають списанню, а це 9,25 % від загальної кількості техніки, що експлуатується в судах. Морально застарілі та потребують заміни 193 комп’ютери – це 33,04 %. Так, 39,65 % загальної кількості техніки, в судах практично не експлуатується та підлягають заміні.
Таким чином, потреба судів Дніпропетровської області в комп’ютерній техніці становить 1355 одиниць. Для забезпечення судів області комп’ютерною технікою у травні 2013 року територіальним управлінням укладено договір щодо закупівлі комп’ютерної техніки у комплекті (системний блок, монітор, операційна система, блок безперебійного живлення та принтер) в кількості 160 комплектів на суму 1 998 720, 00 грн., який зареєстровано в органах казначейської служби.
Станом на 01.07.2013 року 41 місцевий загальний суд обладнаний локальною мережею з підтвердженням її відповідності стандартам ANSI/EIA/TIA 568 B Cat. 5е, в 5 судах локальна мережа створена за зазначеними стандартами, але без підтвердження її сертифікації. Таким чином, в судах існує 1809 точок для підключення до мережі, з них підключені до мережі Інтернет 1455 робочих місць, 354 точки тимчасово не задіяні.
Штатна чисельність суддів складає 329 одиниць. На балансі судів перебуває 327 технічних засобів фіксування судового процесу: 78 засобів фіксування на базі цифрового магнітофону типу «Тритон», 113 засобів фіксування на базі персонального комп’ютера типу «Оберіг», 121 засіб фіксування на базі персонального комп’ютера типу «Камертон» та 15 комплектів системи технічної фіксації судового процесу "SRS Femida", що становить 99,39 % від необхідної кількості систем фіксування судового процесу.
Із зазначеного числа пристроїв через моральну застарілість фактично потребують заміни 193 засоби фіксування.
Таким чином, фактична потреба в технічних засобах фіксування судового процесу складає 191 одиниці – 58,66%.
Територіальним управлінням двічі у І півріччі 2013 року відмінено торги щодо закупівлі технічних засобів фіксування судового процесу внаслідок відхилення усіх пропозицій та подання менше двох пропозицій конкурсних торгів. Проведення чергових торгів заплановано на серпень 2013 року.
На посадах головного спеціаліста з інформаційних технологій в 46 судах області працює 41 особа, що становить 89,13 % від загальної кількості головних спеціалістів з інформаційних технологій. Всі 6 вакансій відкрились у 6 судах області у ІІ кварталі 2013 року.
3. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДІВ ПРИМІЩЕННЯМИ
В Дніпропетровській області здійснюють діяльність 46 місцевих загальних судів.
Станом на 01.07.2013 року 46 загальних місцевих судів Дніпропетровської області розміщуються у 55 приміщеннях. 39 судів області займають по одному приміщенню, у двох приміщеннях розташовані Томаківський, Дніпропетровський, Васильківський районні суди та Новомосковський міськрайонний суд та Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська, у трьох приміщеннях - Саксаганський районний суд м.Кривого Рогу, Солонянський районний суд Дніпропетровської області.
Загальна площа 55 приміщень судів, в яких розміщені суди і які використовуються для здійснення правосуддя, складає 47 387,18 кв.м. та становить 105,81 % показника на звітну дату минулого року - загальна площа 51 приміщення станом на 01.07.2012 року складала 44 783,73 кв.м.
Станом на 01.07.2013 року на одного суддю області припадає 144,03 кв.м. площі приміщень судів, що складає 92,92 % від площі, передбаченої на одного суддю «Переліком вимог, що пред'являються до приміщень районних (міських) судів», погодженого Головою Ради суддів України 27 червня 2003 року та затвердженого Головою Державної судової адміністрації України 18 травня 2003 року (далі – Перелік). Станом на 01.07.2012 року ці показники відповідно складали 136,53 кв.м. площі приміщень судів, що складає 88,08% від площі, передбаченої Переліком вимог.
Зазначена площа приміщень судів, що припадає на одного суддю у розмірі 144,03 кв.м. становить 86,25% від середньої площі 167 кв.м. на одного суддю, передбаченої ДБН В.2.2-26:2010.
Станом на 01.07.2013 року відповідають Переліку приміщення 6 судів області, а саме: Індустріальний та Самарський районні суди м.Дніпропетровська, Жовтневий районний суд м. Кривого Рогу, Жовтоводський міський суд, П’ятихатський та Юр’ївський районні суди, що становить 13,04% судів області. Змін цього показника з 01.07.2012 року не відбувалось.
40 судів області мають приміщення, що знаходяться в нормальному або задовільному технічному стані. З цього числа 18 судів області для відповідності вимогам здійснення правосуддя мають недостатню кількість площі та потребують обладнання відповідною кількістю залів судових засідань та нарадчих кімнат, приміщеннями для конвою та камерами для підсудних, відселення сторонніх організацій, проведення ремонтних робіт тощо. До таких судів належать: Марганецький, Тернівський та Першотравенський міські суди; Нікопольський, Новомосковський та Павлоградський міськрайонні суди; Бабушкінський, Красногвардійський та Ленінський районні суди м. Дніпропетровська; Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська; Довгинцівський, Тернівський та Центрально-Міський районні суди м. Кривого Рогу; Апостолівський, Верхньодніпровський, Криворізький, Межевський та Софіївський районні суди Дніпропетровської області.
Для поліпшення умов функціонування судів необхідно проведення реконструкцій та капітальних ремонтів в судах. Вже не перший рік стоїть питання реконструкції приміщення Синельниківського міськрайонного суду, розташованого за адресою: м. Синельникове, вул. 40 років Жовтня, 38. Згідно розробленого кошторису на проведення реконструкції покрівлі цього приміщення потрібна сума 136 833,00 грн., без урахування вартості проекту. Загальна вартість робіт по приведенню будівлі суду до стану здійснення правосуддя, разом з проектом складає 1.500.000 грн. (згідно розрахунку за цінами 2011 року).
Потребують реконструкції та проведення капітальних ремонтів приміщення наступних судів, у тому числі тих, що отримані в оренду у період з 2007 року: приміщення Дніпропетровського районного суду по вул.Тепличній, 2 в смт. Ювілейне; приміщення Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу по пр. Дзержинського, 1; приміщення Новомосковського міськрайонного суду по вул. В.Ковалівка, 10-а у м.Новомосковську; нове приміщення Магдалинівського районного суду по вул. 50-років Жовтня, 1 у смт. Магдалинівка; приміщення Нікопольського міськрайонного суду м. Нікополь вул. Шевченка, 201; приміщення Тернівського міського суду по вул. Лермонтова, 15-а у м. Тернівка.
Також потребують капітальних ремонтних робіт суди, які перебувають на балансі ТУ ДСАУ в Дніпропетровській області, а саме: Криворізького районного суду по пр. Миру 5-а у м. Кривий Ріг; Межівського районного суду по вул. Московській, 21 у смт. Межова; Павлоградського міськрайонного суду по вул. Дніпровська, 135 у м. Павлограді; Солонянського районного суду по вул. Строменко, 1-а у смт. Солоне; Софіївського районного суду по вул. Карпенко, 3 у смт. Софіївка.
Заплановано у 2013 році проведення капітальних ремонтних робіт за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів»: дахів Саксаганського районного сулу м. Кривого Рогу, Покровського та Солонянського районних судів Дніпропетровської області, а також ремонт відмостків Криворізького районного суду Дніпропетровської області на загальну суму 660 000,00 грн.
В І півріччі 2013 року виконана проектно-кошторисна документація на «Капітальний ремонт шатрової покрівлі Солонянського районного суду» на загальну суму 13 861,2 грн. та проведена експертиза кошторисної частини проекту «Капітальний ремонт шатрової покрівлі Солонянського районного суду» на загальну суму 1 320,00грн., але кошти на теперішній час не сплачені в зв’язку з невиконанням платіжних документів казначейською службою.
Також для забезпечення належними площами необхідно проведення реконструкції з добудовою приміщень Кіровського, Красногвардійського районних судів м. Дніпропетровська; Заводського районного суду м.Дніпродзержинська, Криворізького, Петриківського та Широківського районних судів.
В зв’язку з прогнозованим збільшенням штатної чисельності суддів з 01.10.2013 року територіальним управлінням продовжується робота по укладенню договорів оренди на додаткові або нові приміщення для Вільногірського та Орджонікідзевського міських судів; Покровського районного суду; Інгулецького, Тернівського та Центрально-Міського районних судів м.Кривого Рогу, Томаківського районного суду, Першотравенського міського суду, Солонянського районного суду.
Також проводиться робота щодо пошуку та отримання в оренду приміщень, які вивільняються після укрупнення військових комісаріатів та станцій переливання крові в районах Дніпропетровської області.
Територіальним управлінням у звітному періоді укладено нові договори оренди на приміщення для Васильківського районного суду площею 981,5 кв.м. за адресою: смт. Васильківка, вул. Комсомольська, 23; на додаткові площі в будівлі, де розміщюється Жовтневий районний суд м.Кривого Рогу площею 352,4 кв.м. за адресою: м. Кривий Ріг вул. Невська, 3; Інгулецький районний суд м. Кривого Рогу площею 144,28 кв.м. за адресою: м. Кривий Ріг вул. Панаса Мирного, 20; Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська 81,30 кв.м. по вул. Паторжинського, 18 (літ. Б-2) для розміщення архіву; Солонянського районного суду по вул. Гагаріна, 5 смт. Солоне площею 123,5 кв.м. для розміщення кабінету судді та залу судового засідання.
Ведеться робота щодо приймання-передачі з комунальної у державну власність приміщень, в яких розміщуються Вільногірський та Тернівський міські суди Дніпропетровської області.
Лише за умови надання або побудови нових приміщень можливо забезпечити приміщеннями, що відповідають вимогам відправлення правосуддя 7 судів області: Амур-Нижньодніпровський, Бабушкінський та Жовтневий районні суди м. Дніпропетровська; Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу; Томаківський, Дніпропетровський районні суди.
У звітному періоді проведено поточні ремонтні роботи у приміщеннях 7 судів на загальну суму 699 873,2 грн, але кредиторська заборгованість за ними на кінець звітного періоду становила 499 980,2 грн. внаслідок відсутності фактичних коштів. 09.07.2013 року зазначену заборгованість погашено. Також протягом І кварталу 2013 року погашено невиконану казначейською службою кредиторську заборгованість за проведені у 2012 році роботи на загальну суму 746 407 грн.
Проведено грошову оцінку землі для 6 судів Дніпропетровської області, а саме: Баглійського районного суду м.Дніпродзержинська, Павлоградського міськрайонного суду, Петриківського, П’ятихатського, Солонянського, Юр’ївського районних судів Дніпропетровської області.
На цей час продовжується оформлення правоустановчих документів на приміщення та технічної документації на право постійного користування земельними ділянками Заводського районного суду м.Дніпродзержинська, Синельниківського міськрайонного суду, Криворізького, Петропавлівського, Софіївського районних судів Дніпропетровської області.
4. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ СУДДІВ
ТА ОХОРОНИ ПРИМІЩЕНЬ СУДІВ
Із 46 судів області в 36 будівлях встановлено охоронну сигналізацію в приміщеннях канцелярій та архівів судів та 9 будівель обладнані охоронною сигналізацією в цілому (приміщення суду в цілому), які на підставі укладених договорів, взяті під централізовану охорону Державною службою охорони, ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д” , ТОВ „Служба Безпеки „Альянс – Гарант” та МВС України в Дніпропетровській області за допомогою „автодозвон”, що становить 81,82% приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя.
З 206 залів судового засідання загальних місцевих судів Дніпропетровської області у 200 (97,1%) встановлено системи бездротової тривожної сигналізації та стаціонарні бездротові кнопки (тривожні кнопки).
СБСМ «Грифон» охороняються 26 судів Дніпропетровської області, які займають 28 приміщень, таким чином, судовою міліцією охороняється 50,91% приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя. Охорона шести із зазначених приміщень здійснюється цілодобово.
Станом на 01.07.2013 року з 46 судів області 45 забезпечені охороною:
- 26 охороняються СБСМ «Грифон»;
- 12 цивільними охоронними структурами (сторожами);
- 45 охороняються ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д”.
В зв’язку з введенням з 19.11.2012 року нового Кримінального процесуального кодексу України проблемним питанням залишається технічне оснащення приміщень судів, а саме залів судових засідань та конвойних приміщень з камерами утримання підсудних та кімнатою для конвою, обладнанням окремого входу для конвоювання підсудних, відсутність спеціально огородженого в’їзду для конвойного автотранспорту; загородження із скла або оргскла, вентиляції, телефонного зв’язку. Виділення та обладнання приміщень для режимно-секретних органів стало найбільш актуальним.
На цей час приміщення лише 9 судів (Індустріальний, Красногвардійський, Ленінський, Самарський районні суди м. Дніпропетровська; Жовтоводський міський; Павлоградський міськрайонний; П’ятихатський районний суд Дніпропетровської області, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу, Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області) частково відповідають вимогам технічного оснащення та можуть прийняти підсудних за кримінальними справами про злочини, за вчинення яких передбачено довічне позбавлення волі. Протягом звітного періоду кошти на ці потреби не виділялись.
Станом на 01.07.2013 року конвоювання підсудних до чотирьох судів області: Красногвардійського, Бабушкінського, Ленінського районних судів м. Дніпропетровська та Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу здійснюють військові частини ВВ МВС України.
У першому півріччі 2013 року управлінням проведено наступні заходи по забезпеченню безпеки та охорони приміщень судів області:
- у Кіровському районному суді м. Дніпропетровська проведено монтаж охоронної сигналізації всього приміщення суду та встановлено відео спостереження на загальну суму 35332,60грн.;
- для безперебійної роботи охоронної сигналізації судів області проведено закупівлю обладнання на загальну суму 11 200,75грн.;
- у 26 судах області встановлено міський телефонний зв'язок в приміщеннях конвою;
- проведено закупівлю 147 ручних металошукачів на суму 99 999,69грн.;
- проведено встановлення 142 стаціонарних пристроїв сповіщення «тривожна кнопка» в залах судового засідання з розгляду кримінальних справ з виводом на приміщення конвою на суму 48 775,00грн..
Відповідно до Закону України „Про пожежну безпеку”, Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1994 року № 508, та приписів СБП ГУ МНС України в Дніпропетровській області на усунення порушень вимог пожежної безпеки, управлінням у звітному періоді проведено:
- монтаж 68 вогнегасників «САМ-6» у приміщеннях архіву судів м.Дніпропетровська на загальну суму 10 200,00грн.;
- монтаж протипожежної сигналізації в приміщенні Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області на суму 94 875,24грн.
Для вирішення питання встановлення протипожежної системи в інших судах області, необхідно виділення коштів за Програмою забезпечення безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення на 2011-2013 роки у розмірі не менш ніж 3 035 600,00грн.
В судах Дніпропетровської області встановлено 12 пунктів пропуску, 9 камер схову для речей відвідувачів та 17 металодетекторів МДС -1, що складає 30,91% приміщень судів; в 35 судах встановлено переговорний зв’язок між конвойними кімнатами та залами судового засідання по розгляду кримінальних справ, 342 «тривожні кнопки» в залах судового засідання, 147 ручні металодетектори, 1 система відеоспостереження.
В Індустріальному, Ленінському та Красногвардійському районних судах м. Дніпропетровська, Дніпропетровському, Криничанському та Томаківському районних, Жовтоводському міському судах встановлена пожежно-охорона сигналізація, яка знаходиться у робочому стані, що становить 12,73% приміщень судів.
В судах області існує потреба по встановленню 692 грат на вікна, але зазначене питання можливо вирішити лише при надходженні відповідних цільових коштів по КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» у розмірі не менш ніж 622 800 грн.
5. СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ
(ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ ЖИТЛОМ, САНАТОРНО-КУРОРТНЕ ЛІКУВАННЯ ТОЩО)
Протягом І півріччя 2013 року судді місцевих судів Дніпропетровської області житла не отримували.
Станом на 01.07.2013 року на обліку щодо поліпшення житлових умов знаходиться 6 суддів.
6. СТАН КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Відповідно штатного розпису територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області штатна чисельність працівників становить 31 одиницю.
Станом на 01.07.2013 року в територіальному управлінні фактично працює 32 державних службовця, що становить 103,23% від штатної чисельності. Із 32 працівників управління 3 особи обіймають посади на період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку основних працівників. Дві посади є вакантними, проводиться конкурс.
За звітний період 4 державним службовцям - спеціалістам територіального управління виплачено грошову винагороду за сумлінну безперервну працю в органах державної влади у розмірі однієї середньомісячної заробітної плати.
Штатна чисельність суддів та працівників апарату місцевих загальних судів Дніпропетровської області становить 1 700 одиниць, фактична чисельність 1 603 одиниці, з яких штатна чисельність суддів місцевих загальних судів області на звітну дату становить 329 одиниць, фактична чисельність 288 одиниць.
На виконання наказу Державної судової адміністрації України № 42/к від 31.01.2013 року «Про проведення щорічної оцінки виконання керівниками апаратів місцевих і апеляційних судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань», в лютому 2013 року територіальним управлінням проведено щорічну оцінку виконання 67 керівниками апаратів місцевих судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2012 році. З них підсумкову оцінку «висока» отримали 7 осіб; «добра» - 59 осіб та 1 особа отримала підсумкову оцінку «задовільно».
Відповідно до наказу начальника територіального управління №2-о від 05.03.2013 року «Про проведення щорічної оцінки», проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями-працівниками ТУ покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2012 році. У зв’язку з тим, що в лютому 2012 року здійснено реорганізацію в управлінні, щорічній оцінці підлягало 6 працівників управління, які отримали підсумкову оцінку «добре».
На виконання вимог статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», в березні 2013 року проведено роботу по приєднанню до особових справ керівників апаратів місцевих судів та їх заступників, а також працівників територіального управління декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2012 рік.
Територіальним управлінням надавались роз’яснення судам області з наступних питань: щодо декларування доходів державних службовців, отриманих у 2012 році; щодо порядку виготовлення посвідчень суддів, призначених на посаду вперше (обраних безстроково) та суддів, призначених на адміністративні посади; щодо строків та порядку видачі заробітної плати; щодо складання звітів за формами №3-ПН, №4-ПН, №5-ПН, про порядок притягнення державних службовців до дисциплінарної відповідальності; про порядок присвоєння державним службовцям чергового рангу достроково у межах відповідної категорії посад, про порядок оформлення наказів про відпустки.
За звітний період проведено 7 перевірок стану організації роботи в цілому і зокрема ведення кадрового діловодства у 7 судах області: Ленінському районному суді м. Дніпропетровська; Дзержинському та Тернівському районних судах м. Кривого Рогу; Верхньодніпровському, Криничанському районних судах Дніпропетровської області; Жовтоводському міському суді Дніпропетровської області та Павлоградському міськрайонному суді Дніпропетровської області. Незначні недоліки з питань ведення кадрового діловодства виявлено в Криничанському районому суді, але всі недоліки усунуто під час проведення перевірки. Із зазначеного числа судів повторна перевірка за результатами попередньої проведена у Ленінському районному суді м.Дніпропетровська.
Територіальним управлінням постійно ведеться робота по направленню на адресу ДСА України карток обліку на виготовлення посвідчень суддям, а також направлення посвідчень для знищення.
На виконання листа Державної судової адміністрації України від 11.03.2013 р. №8-1304/13 сформовано та надіслано до ДСАУ заявку на 2014 рік про підвищення кваліфікації і сфері фінансового моніторингу суддів та помічників суддів місцевих судів Дніпропетровської області.
Територіальним управлінням підготовлені та направлені до Державної судової адміністрації України пакети документів відносно 3 осіб для отримання направлення ДСАУ на навчання до Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого».
Протягом звітного періоду територіальним управлінням забезпечено проходження практики у судах області 9 студентів Національного університету «Одеська юридична академія» та 1 студентки Київського Національного університету імені Тараса Шевченка.
Управління постійно проводить роботу щодо направлення на курси підвищення кваліфікації працівників апарату судів та суддів.
Протягом звітного періоду відповідно Графіку підготовки суддів та працівників апарату судів, затвердженого Національною школою суддів України пройшли навчання з підвищення кваліфікації в Дніпропетровському регіональному відділенні Національної школи суддів України 183 судді, що становить 228,75% від запланованої кількості у 80 осіб. З цього числа пройшли відповідну підготовку 51 суддів місцевих загальних судів, періодичне навчання з метою підвищення рівня кваліфікації на семінарах - 132 судді.
Також протягом звітного періоду у Дніпропетровському РВ НШСУ пройшли підвищення кваліфікації 160 працівників апаратів місцевих загальних судів області, що становить 129,03 % від запланованої кількості у 124 особи.
Пройшли навчання з підвищення кваліфікації за курсом «Боротьба з легалізацією (відмиванням доходів), одержаних злочинним шляхом і фінансуванням тероризму», що проводились Регіональними відділами ДНЗПО Навчально-методичного центру ДКФМУ у Львівській та Харківський областях 3 судді (3,75% від запланованої кількості) та 1 помічник судді (0,81% від запланованої кількості).
У звітному періоді працівниками територіального управління під час навчань з підвищення кваліфікації працівників місцевих загальних судів, що проводиться Дніпропетровським регіональним відділенням Національної школи суддів України прочитані лекції у загальній кількості 72 академічних години.
Крім того, двама працівниками територіального управління підвищено кваліфікацію в Дніпропетровському регіональному інституті державного управління на тему «Актуальні проблеми державного управління та місцевого самоврядування», про що отримано відповідні свідоцтва.
Управлінням постійно проводиться робота по заповненню та внесенню оновлень в Єдину інформаційну систему обліку суддівських кадрів.
7. ВЗАЄМОДІЯ ІЗ ЗАСОБАМИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Протягом І півріччя 2013 року надруковано в газетах "Наше місто", "Вісті Придніпров'я" та в інформаційно-правовій газеті "Правник" 9 оголошень, у тому числі оголошення про заміщення вакантних посад та виклик до суду сторони по справі.
На веб-сайті "Судова Влада" опубліковано 9 статей щодо результатів роботи територіального управління: аналітичну та статистичну інформацію щодо стану здійснення правосуддя загальними місцевими судами Дніпропетровської області; узагальнення щодо роботи зі зверненнями громадян; узагальнення надсилання суддями місцевих загальних судів Дніпропетровської області копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень; статті щодо повернення коштів, помилково сплачених та зарахованих до державного бюджету, що перераховані на рахунки судового збору; стосовно оформлення наказів щодо надання відпусток суддям ті роботи у вихідні та святкові дні.
За результатами проведеної процедури відкритих торгів укладено договір щодо закупівлі для 46 судів області юридичних газет та журналів.
8. СТАН ДОТРИМАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Протягом I півріччя 2013 року до територіального управління надійшло на виконання 56 контрольних документів, із них з ДСА України –54. Всі контрольні завдання виконано у встановлений термін.
Також, управлінням направлено детальну інформацію про стан виконання рішень з позначкою «виконання постійно» 12.04.2013 року за вих.№819/13 та 12.07.2013 року за вих.№1535/13.
9. ІНШЕ
Начальником територіального управління у співпраці з головою апеляційного суду Дніпропетровської області та головами місцевих загальних судів проводиться активна робота щодо забезпечення належної організації діяльності місцевих судів.
Розгляд звернень громадян та запитів про надання інформації, що надходять на адресу територіального управління ведеться з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян» та Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Протягом I півріччя 2013 року до територіального управління надійшло 98 звернень громадян, в тому числі скарг – 57 (58%), заяв – 41 (42%).
З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом звітного періоду надійшло 6 дублетних звернень, що становить (6%).
Розглянуті у строк до 5 днів – 23 звернення (23,5%), до 15 днів – 28 (28,5%), до 30 днів – 45 (46%) та до 45 днів – 2 звернення (2%).
Слід зазначити, що до територіального управління в І півріччі 2013 року надійшло на 55 звернень меньше ніж в I півріччі 2012 році, що складає (56%).
Значна кількість звернень отримано територіальним управлінням від громадянина Руденка А.П.. Так, від зазначеного громадянина надійшло 16 звернень, з них 3 дублетні, що скеровані Державною судовою адміністрацією України для надання інформації з поставлених питань. У своїх зверненнях Руденко А.П. піднімає питання щодо порушень вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді під час розгляду кримінальної справи за обвинуваченням Руденка А.П. та на неправомірні дії керівника та працівників апарату Дзержинського районного суду м Кривого Рогу. За результатами їх розгляду територіальне управління звернуло увагу керівника апарату суду на забезпечення дотримання працівниками апарату суду положень Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді.
Протягом звітного періоду до територіального управління надійшло 16 запитів на інформацію, на які надано відповіді у встановлені законодавством строки.
Територіальним управлінням 01.03.2013 року та 19.06.2013 року проведено виробничі наради з керівниками апаратів судів області, на яких обговорені питання дотримання працівниками апарату судів вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, ведення кадрового діловодства, результати подання статистичних звітів, отримання ЕПЦ, встановлення відеоконференцзв’язку.
З метою підвищення прозорості в діяльності судових органів, ознайомлення з роботою суду, у звітному періоді проведено заходи «День відкритих дверей» у Томаківському, Солонянському, Юр’ївському районних судах, Орджонікідзевському та Першотравенському міських судах, Дзержинському та Центрально-Міському районних судах м. Кривого Рогу Дніпропетровської області.
Протягом І півріччя 2013 року територіальному управлінню пред’явлено 5 претензій, на які невідкладно надано обґрунтовані відповіді.
На підставі результатів перевірки територіального управління у І кварталі 2013 року територіальним управлінням Рахункової палати по Дніпропетровській та Запрорізькій областях, пред’явлено 4 претензії до постачальників послуг надання водяної пари і гарячої води (теплопостачання), на які отримано відповіді.
У звітному періоді територіальним управлінням прийнято участь у якості відповідача та представника відповідача – ДСА України у 34 судових справах , а саме:
- про стягнення недоотриманої заробітної плати ( у т.ч. 865 Постанова) - 10 справ;
- поновлення на роботі, компенсація тощо -24 справи.
На виконання листа ДСА України від 15.03.2012 № 10-1343/12 територіальним управлінням проводиться робота щодо розгляду поданих заяв за нововиявленими обставинами (по Одинаку, по Горєлій та додатково подачі таких заяв до суду апел.інстанції, як такої, що винесла остаточне рішення).
Так, протягом звітного періоду Дніпропетровським окружним адміністративним судом та Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом за результатами розгляду поданих заяв за нововиявленими обставинами винесено постанови про відмову в задоволенні позовних вимог судді Кочкової Н.О., Кіктенко Л.М. та Дудіної Л.П. (Постанова №865 КМУ) на загальну суму позовних вимог у розмірі 763 312,63 грн.
Представником територіального управління прийнято участь у 2 засіданнях Методичної ради по правовій роботі при Головному управлінні юстиції у Дніпропетровській області, членом якої вона є.
ВИСНОВОК
Протягом І півріччя 2013 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області забезпечено ведення діяльності по всім напрямкам роботи, реалізацію положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів», виконання рішень колегій ДСА України та контрольних завдань.
Найбільш актуальною проблемою у діяльності управління залишається недостатність фінансування для проведення заходів по забезпеченню діяльності судів області: необхідність проведення капітальних ремонтних робіт та реконструкцій; технічного укріплення та охорони приміщень; обладнання охоронно-пожежної сигналізації та конвойних приміщень; придбання комп’ютерної та оргтехніки, засобів фіксації судового процесу.
Відсутність фактичних коштів на виконання казначейською службою платіжних доручень територіального управління значно ускладнює виконання договірних зобов’язань та призвело до виникнення кредиторської заборгованості на кінець звітного періоду. Всі кошти, що отримує територіальне управління розподілені під конкретні зобов’язання за договорами, за якими оформлюються документи для здійснення платежів.