flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Крітерії оцінки роботи ТУ ДСА України в Дніпропетровській області за 9 місяців 2012 року

 ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області за 9 місяців 2012 року

 

1. СТАН ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

Кошторисом на 2012 рік для фінансування заходів організаційного забезпечення місцевих судів за бюджетною програмою 501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» за загальним фондом затверджено суму        82 873,1 тис. грн.

Протягом 9 місяців 2012 року територіальним управлінням отримано кошти у сумі 81 001,3 тис. грн., що становить 97,7% від затвердженої суми кошторису.

Касові видатки склали 69 712,5 тис. грн., залишок невикористаних коштів за відповідними КЕКВ становить 11 288,8 тис. грн. (13,9%), а саме:

КЕКВ 1111 - сума 8 207,7 тис. грн., яка залишена для виплати працівникам судів заробітної плати протягом IV кварталу 2012 року внаслідок отримання територіальним управлінням у ІІІ кварталі 2012 року майже повної суми фінансування, передбаченої кошторисом на рік;

КЕКВ 1120  - 3 081,1 тис. грн., яка залишена для виплати працівникам судів заробітної плати протягом IV кварталу 2012 року внаслідок отримання територіальним управлінням у ІІІ кварталі 2012 року майже повної суми фінансування, передбаченої кошторисом на рік;

На кінець звітного періоду за загальним фондом рахується дебіторська заборгованість 21,6 тис.грн. за КЕКВ 1111 (заборгованість за використану відпустку працівниками судів). Кредиторська заборгованість відсутня.

Фінансування капітальних видатків за загальним фондом у звітному періоді не здійснювалось.

Згідно затвердженого кошторису розмір фінансування за спеціальним фондом на 2012 рік становить 75 246,6 тис. грн., з яких отримано управлінням 28 680,6 тис. грн., що становить 38,1% від затвердженої суми.

Касові видатки склали 24 497,3 тис. грн.,  залишок невикористаних коштів становить 4 183,3 тис. грн. (14,6%), а саме:

КЕКВ 1111 - сума 2 216,8 тис. грн., яка залишена для виплати працівникам судів заробітної плати протягом IV кварталу 2012 року;

КЕКВ 1120  - сума 923,9 тис. грн., яка залишена для виплати працівникам судів заробітної плати протягом IV кварталу 2012 року;

КЕКВ 1131  - сума 585,7 тис. грн., з яких 576,9 тис. грн. залишились невикористаними внаслідок невиконання платіжних доручень казначейською службою, а рахунки на інші суми готувались для оплати;

КЕКВ 1134  - 447,0 тис. грн., з яких 423,3 тис. грн., залишились невикористаними внаслідок невиконання платіжних доручень казначейською службою, а рахунки на інші суми готувались для оплати;

КЕКВ 1162  - 9,3 тис. грн. внаслідок ненадання постачальниками рахунків за послуги водопостачання та водовідведення.

Також через незначні залишки сум коштів для оплати наявних рахунків залишались невикористаними:

КЕКВ 1163  -  0,6 тис. грн., 

КЕКВ 1164  -  0,01 тис. грн., 

КЕКВ 1165  -  0,009 тис. грн..

Таким чином, на кінець звітного періоду внаслідок відсутності фактичних коштів залишились невиконаними та склали кредиторську заборгованість у сумі 1000,3 тис. грн. платіжні доручення територіального управління, які знаходяться у казначействі за наступними призначеннями:

КЕКВ 1131  - 576,9 тис. грн.,

КЕКВ 1134  - 423,3 тис. грн.,

Зазначені платіжні документи виконані казначейством частково 02.10.2012 року на суму 73,3 тис. грн.

Дебіторська заборгованість за спеціальним фондом станом на 01.10.2012 року складає 1,7 тис. грн., з яких  за КЕКВ 1111 (заборгованість за використану відпустку працівниками судів) - 0,9 тис. грн. та за КЕКВ 1140 (проїздні квитки) 0,8 тис. грн.

Фінансування капітальних видатків за спеціальним фондом у звітному періоді не здійснювалось.

06.06.2012 року на електрону адресу ДСАУ направлено проект бюджетного запиту  на 2013 рік за КПКВ 0501010, КПКВ 0501040.

В зв’язку зі збільшенням граничної чисельності суддів та працівників апаратів місцевих загальних судів з 01.01.2013 року територіальним управлінням проведено розподіл відповідних граничних обсягів видатків між КЕКВ за КПКВ 0501010, КПКВ 0501040, який направлено 10.09.2012 року на електронну адресу ДСА України.

 2.  МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Згідно річного плану закупівель на підставі Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 року №2289-VI у 2012 році територіальним управлінням оголошено та проведено 178 відповідних процедур закупівлі (з урахуванням лотів), а саме:

8 закупівель (15 лотів) за процедурою відкритих торгів щодо:

- послуги зі здавання під найм власної нерухомості  4 лоти (оренда приміщень для розміщення служб Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська, Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська та ТУ ДСА в Дніпропетровській області, Апостолівського районного суду Дніпропетровської області, Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська) – торги відмінено в зв’язку з поданням до участі у них менше двох пропозицій конкурсних торгів;

- послуги зі здавання під найм власної нерухомості  4 лоти (оренда приміщень для розміщення служб Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська, Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська та ТУ ДСА в Дніпропетровській області, Апостолівського районного суду Дніпропетровської області, Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська) – торги відмінено в зв’язку з поданням до участі у них менше двох пропозицій конкурсних торгів;

- послуги  консультативні з програмного забезпечення і послуги з розроблення програмного забезпечення інші (ДК 016-97: 72.20.3) (послуги з системного супроводу програмного забезпечення документообігу у місцевих загальних судах Дніпропетровської області);

                - послуги  у сфері інформатизації інші (ДК 016-97: 72.60.1) (послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки місцевих загальних судів);

- «Носії даних»  (ДК 016-97: 24.65.1) (диски CD-R в упаковці -паперовому конверті);

-   «Інші фарбувальні матеріали) (картриджі) 24.30.2

- «Послуги з технічного обслуговування і ремонту конторських, лічильних машин та комп’ютерної техніки» (код 72.50.1); Лот1- заправка картриджів і тонерів; Лот2-ремонт комп’ютерної техніки

-   «Папір для графічних робіт некрейдовий (код – 21.12.1)» ( папір для ксероксу) - торги відмінено в зв’язку з допуском до оцінки менше двох пропозицій конкурсних торгів

1 закупівлю за процедурою запиту цінових пропозицій :

                    - товари з паперу  чи картону шкільні та канцелярські (Журнали реєстраційні) Код – 22.22.2

по процедурі закупівлі в одного учасника проведено закупівлю по 162 лотам:

-   електрична енергія - 43 лоти;

- послуги з постачання водяної пари і гарячої води (включно з холодоагентами) - 30 лотів; 

-  послуги з розподілу води - 43 лоти;

- газ природний (з врахуванням послуг з його транспортування, розподілу, постачання)  - 41 лотів;

- послуги з передавання даних і повідомлень – 4 лоти;

  - продукція друкована інша, код- 22.22.1 (марки поштові) -1 лот;

  - послуги зі здавання під найм власної нерухомості  (оренда приміщень для розміщення служб Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська, Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська та ТУ ДСА в Дніпропетровській області, Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська) - 3 лоти.

За результатами проведених процедур закупівель протягом 9 місяців 2012 року управлінням укладено 135 договорів, більшість з яких складається з договорів щодо забезпечення місцевих судів області необхідними комунальними послугами.

Крім того, управлінням укладено 315 договори щодо забезпечення матеріально-технічних та господарських потреб зазначених судів. 3 договори укладено на користь ТУ ДСА України в Дніпропетровській області.

Територіальним управлінням здійснюється інформаційно-технічне забезпечення судів області.

Документообіг в усіх загальних місцевих судах області здійснюється за допомогою автоматизованої системи документообігу суду комп’ютерної програми «Діловодство – 3».

Протягом 9 місяців 2012 року 46 місцевими загальними судами Дніпропетровської області до Єдиного державного реєстру судових рішень направлено в електронному вигляді 214 973 копії судових рішень, що складає 106,02% від загальної кількості ухвалених судами рішень.

Станом на 01 жовтня 2012 року потреба в серверному обладнанні для повного забезпечення місцевих загальних судів Дніпропетровської області складає 44 одиниці. На балансі судів Дніпропетровської області знаходяться 94 одиниці серверного обладнання, що складає 68,12 % загальної кількості серверного обладнання, необхідного для повного забезпечення судів. Морально застарілі 43 одиниці, це - 45,74% від загальної кількості серверного обладнання, що експлуатується в судах області.

Потреба місцевих загальних судів Дніпропетровської області в забезпеченні персональними комп’ютерами становить 1056 одиниць. На балансі перебуває 584 одиниці комп’ютерів, це – 35,6 % загальної кількості персональних компьютерів, необхідних для забезпечення  належного рівня роботи судів. Морально застарілі та потребують заміни 247 комп’ютерів – це 42,29 % загальної техніки, що експлуатується в судах.

Станом на 01 жовтня 2012 року 41 місцевий загальний суд обладнений  локальною мережею з підтвердженням її відповідності стандартам ANSI/EIA/TIA 568 B Cat. 5е, в 5 судах локальна мережа створена за зазначеними стандартами, але без підтвердження її сертифікації. Таким чином, підключеними до мережі Інтернет є 1349 робочих місць.

Потреба у технічних засобах фіксування судового процесу за встановленими нормативами становить 329 одиниць.

Станом на 01 жовтня 2012 року на балансі судів перебуває 306 технічних засобів фіксування судового процессу: 72 засоби фіксування на базі цифрового магнітофону типу «Тритон» та 234 одиниці фіксування на базі персонального комп’ютера типу «Оберіг» та «Камертон», що становить 48,26% необхідної кількості систем фіксування судового процесу. Із зазначеного числа пристроїв через моральну застарілість фактично потребують заміни 185 засоби фіксування, що становить 60,46%.

На посадах головного спеціаліста з інформаційних технологій  в 46 судах області працює 43 особи. В Індустріальному районному суді м.Дніпропетровська посада вакантна менше ніж три місяці, в Баглійському районному суді м. Дніпродзержинська та Магдалинівському районному суді Дніпропетровської області зазначена посада вакантна більше ніж шість місяців, що становить 4,35 % від загальної кількості судів.

3.   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДІВ ПРИМІЩЕННЯМИ

 В Дніпропетровській області здійснюють діяльність 46 місцевих загальних судів.

Станом на 01.10.2012 року 46 загальних місцевих судів Дніпропетровської області розміщуються у 51 приміщенні. 42 суди області займають по одному приміщенню, у двох приміщеннях розташовані Томаківський, Дніпропетровський районні суди та Новомосковський міськрайонний суд, у трьох приміщеннях - Саксаганський районний суд м.Кривого Рогу. 

Загальна площа 51 приміщення судів, в яких розміщені суди і які використовуються для здійснення правосуддя складає 44 783,73 кв.м. та становить 100,73% показника на звітну дату минулого року - площа станом на 01.10.2011 року складала 44 423,5 кв.м. Протягом 2011-2012 років переукладалися договори оренди, тому площа деякіх судів збільшилась за рахунок уточнення. Також, у другому кварталі 2012 року укладено договір оренди боксу для розміщення службового автомобіля Марганецького міського суду площею 30 кв.м. (договір оренди № 021/12-7 від 24.05.2012р.)

Станом на 01.10.2012 року на одного суддю області припадає 136,53 кв.м. площі приміщень судів, що складає 88,08% від площі, передбаченої “Переліком вимог, що пред'являються до приміщень районних (міських) судів” погодженого Головою Ради суддів України 27 червня 2003 року, та затвердженого Головою Державної судової адміністрації України 18 травня 2003 року площі на одного суддю (далі – Перелік). Станом на 01.10.2011 року ці показники відповідно складали 135,4 кв.м. площі приміщень судів, що складає 87,35% від площі, передбаченої Переліком вимог.

Зазначена площа приміщень судів у 136,53 кв.м., що припадає на одного суддю становить 81,8% від середньої площі 167 кв.м. на одного суддю, передбаченої ДБН В.2.2-26:2010.

Станом на 01.10.2012 року відповідають Переліку приміщення 6 судів області, а саме: Індустріальний та Самарський районні суди м.Дніпропетровська, Жовтневий районний суд м. Кривого Рогу, Жовтоводський міський суд, П’ятихатський, Юр’ївський районні суди, що становить 13,04%  судів області, змін цього показника з 01.01.2011 року не відбувалось.

40 судів області, мають приміщення, що знаходяться в нормальному або задовільному технічному стані. З цього числа 18 судів області для відповідності вимогам здійснення правосуддя мають недостатню кількість площі та потребують обладнання приміщень відповідною кількістю залів судових засідань та нарадчих кімнат, приміщеннями для конвою та камерами для підсудних, відселення сторонніх організації, проведення ремонтних робіт тощо. До таких судів належать: Марганецький, Тернівський та Першотравенський міські суди, Нікопольський, Новомосковський та Павлоградський міськрайонні суди, Бабушкінський, Красногвардійський та Ленінський районні суди м.Дніпропетровська, Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська, Довгинцівський, Тернівський та Центрально-Міський районні суди м.Кривого Рогу, Апостолівський, Верхньодніпровський, Криворізький, Межевський та Софіївський районні суди Дніпропетровської області.

Для поліпшення умов функціонування судів необхідно проведення реконструкцій та капітальних ремонтів в судах. Вже не перший рік стоїть питання реконструкції приміщення Синельниківського міськрайонного суду, розташованого за адресою: м. Синельникове, вул. 40 років Жовтня, 38. Згідно розробленого кошторису на проведення реконструкції покрівлі цього приміщення потрібна сума 136 833,00 грн., без урахування вартості проекту. Загальна вартість робіт по приведенню будівлі до стану здійснення правосуддя, разом з проектом складає 1 500 000 грн. (згідно розрахунку за цінами 2011 року).  

Потребують реконструкції та проведення капітальних ремонтів приміщення наступних судів, у тому числі тих, що отримані в оренду у період з 2007 року: приміщення Дніпропетровського районного суду по вул. Тепличній, 2 в смт. Ювілейне; приміщення Петропавлівського районного суду по вул. Жовтневій, 69 в смт. Петропавлівка; приміщення Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу по пр. Дзержинського, 1; приміщення Новомосковського міськрайонного суду по вул. В.Ковалівка, 10-а у м.Новомосковську; нове приміщення Магдалинівського районного суду по вул. 50-років Жовтня, 1 у смт. Магдалинівка; приміщення Нікопольського міськрайонного суду м. Нікополь вул. Шевченка, 201 у м.Нікополі; приміщення Тернівського міського суду по вул. Лермонтова, 15-а у м. Тернівка.

Також потребують капітальних ремонтних робіт суди, які перебувають на балансі ТУ ДСАУ в Дніпропетровській області, а саме: Криворізького районного суду по пр. Миру 5-а у м. Кривий Ріг; Межівського районного суду по вул. Московській, 21 у смт. Межова; Павлоградського міськрайонного суду по вул. Дніпровська, 135 у м. Павлограді; Солонянського районного суду по вул. Строменко, 1-а у смт. Солоне; Софіївського районного суду по вул. Карпенко, 3  у смт. Софіївка.

Чотири суди області: Криничанський і Царичанський районні суди та Вільногірський та Першотравенський міські суди можуть бути забезпечені належними приміщеннями при вирішенні питання щодо виділення додаткових площ в будівлях, частину яких займають ці суди. На цей час вирішується питання щодо надання додаткових площ для розміщення Вільногірського міського суду за рахунок відселення районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

Територіальне управління проводить роботу по укладенню з ФДМУ договору оренди на нове приміщення для Васильківського районного суду за адресою: смт. Васильківка вул. Першотравнева, 199 в зв’язку наполяганням Васильківської районної прокуратури на виселенні суду з приміщення, в якому суд розміщується разом з районною прокуратурою.

Існує проблема з укладенням договору оренди приміщення для розміщення Апостолівського районного суду, в зв’язку з тим що орендодавець не надає необхідний пакет документів для здійснення процедури закупівлі та наполягає на викупі зазначеного приміщення. Тому залишається актуальним виділення із державного бюджету коштів для придбання приміщення для розміщення Апостолівського районного суду Дніпропетровської області за адресою: м. Апостолове вул. Визволення, 66.

В зазначеному приміщенні суд розміщується з 2008 року на умовах оренди внаслідок заборони державною санітарно-епідеміологічною службою експлуатації приміщення суду за адресою: м. Апостолове, вул. Леніна,73, що знаходиться в аварійному стані.

Також для забезпечення належними площами необхідно проведення реконструкції з добудовою приміщень Кіровського, Красногвардійського районних судів м. Дніпропетровська, Заводського районного суду м.Дніпродзержинська, Петриківського, та Широківського районних судів.

В зв’язку зі збільшенням штатної чисельності суддів з 01.01.2013 року у ІІІ кварталі 2012 року розпочато роботу по укладенню договорів оренди на додаткові або нові приміщення для Солонянського районного суду, Орджонікідзевського міського суду, Покровського районного суду, Дзержинського, Інгулецького, Тернівського та Центрально-Міського районних судів м. Кривого Рогу.

Лише за умови надання або побудови нових приміщень можливо забезпечити приміщеннями, що відповідають вимогам відправлення правосуддя 7 судів області: Амур-Нижньодніпровський, Бабушкінський та Жовтневий районні суди м.Дніпропетровська; Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу; Томаківський, Дніпропетровський районні суди.

Відповідно до договору оренди від 01.12.2011 року Магдалинівському районному суду надано приміщення загальною площею 729,15 кв.м. за адресою: смт. Магдалинівка, вул.. 50-років Жовтня, 1, але це приміщення необхідно переобладнати для здійснення правосуддя. 

Станом на 01.10.2012 року проведено поточні ремонтні роботи у приміщеннях 26 судів на загальну суму 2 529 374,4 грн.

Також проведено роботи по підготовці судів до осінньо-зимового періоду, а саме проведено заміну системи електропостачання, заміну вікон, поточний ремонт системи опалення, поточний ремонт системи водопостачання. Проведення технічного обслуговування системи теплопостачання було проведено лише для 7 судів в зв’язку з недофінансуванням КЕКВ 1165.

На цей час проводиться оформлення правоустановчих документів на приміщення Баглійського районного суду м.Дніпродзержинська та технічної документації на право постійного користування земельними ділянками Заводського районного суду м.Дніпродзержинська, Синельниківського міськрайонного суду, Криворізького, Петропавлівського, Петриківського, Софіївського районних судів Дніпропетровської області.

 4.  ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ СУДДІВ ТА ОХОРОНИ ПРИМІЩЕНЬ СУДІВ

Із 46 судів області в 38 будівлях встановлено охоронну сигналізацію в приміщеннях канцелярій та архівів судів та 8 будівель обладнані охоронною сигналізацією в цілому ( всі приміщення суду), які на підставі укладених договорів, взяті під централізовану охорону Державною службою охорони, ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д” , ТОВ „Служба Безпеки „Альянс – Гарант” та МВС України в Дніпропетровській області за допомогою „автодозвон”, що становить 88,24% приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя.

СБСМ «Грифон» охороняються 26 судів Дніпропетровської області, які займають 28 приміщень, таким чином, судовою міліцією охороняється 54,9%    приміщень судів, які задіяні для здійснення правосуддя. Збільшення зазначеного показника сталося внаслідок того, що з 05.06.2012 року Тернівський міський суд області охороняється працівниками СБСМ «Грифон» у робочий час. Охорона шести із зазначених приміщень здійснюється цілодобово.

Крім того, охорона 13 судів здійснюється іншими охоронними структурами: 1 суд охороняється Державною службою охорони МВС України та 12 судів області протягом ночі охороняються сторожами.

З 203 залів судового засідання загальних місцевих судів Дніпропетровської області у 200 (98,5%)  встановлено системи бездротової тривожної сигналізації та стаціонарні бездротові кнопки (тривожні кнопки).

Станом на 01.10.2012 року з 46 судів області 45 забезпечені охороною:

- 26 охороняються СБСМ «Грифон»;

- 1 співробітниками ДСО при УМВС України в Дніпропетровській області;

- 12 цивільними охоронними структурами (сторожами);

- 4 УДСО при УМВС України в Дніпропетровській області за договорами (сигналізація);

- 3 РВ ДМУ УМВС України в Дніпропетровській області за договорами за допомогою „автодозвон”;

- 1 охороняється ТОВ „Служба Безпеки „Альянс – Гарант”;

- 37 охороняються ТОВ охоронно-детективне агентство „Ягуар-Д”.

Проблемним питанням залишається відповідність технічного укріплення приміщень судів вимогам, що встановлені спільними наказами ДСА України та МВС України від 12.09.2005 року №102/765 та від 06.09.2004 року №1003дск/149/04дск. В зв’язку з набуттям чинності Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 року № 2453-VI, яким доповнено підсудність місцевим загальним судам кримінальних справ про злочини, за вчинення яких передбачено покарання у виді довічного позбавлення волі та злочини проти основ національної безпеки України, справ про злочини осіб, які мають військове звання, проблема технічного оснащення приміщень судів, а саме залів судових засідань та конвойних приміщень з камерами утримання підсудних та кімнатою для конвою, обладнанням окремого входу для конвоювання підсудних, спеціально огороженого в’їзду для конвойного автотранспорту, решітчатого загородження з замками камерного типу, вентиляціїї, телефонного зв’язку, необхідності виділення та обладнання приміщень для режимно-секретних органів стала найбільш актуальною.

На цей час приміщення лише 9 судів (Індустріальний, Красногвардійський, Ленінський, Самарський районні суди м.Дніпропетровська, Жовтоводський міський, Павлоградський міськрайонний, П’ятихатський районний суд Дніпропетровської області, Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу, Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області) частково відповідають вимогам технічного оснащення та можуть прийняти підсудних за кримінальними справами про злочини, за вчинення яких передбачено довічне позбавлення волі. Протягом 9 місяців 2012 року кошти на ці потреби не виділялись.

Станом на 01.10.2012 року конвоювання підсудних до чотирьох судів області: Красногвардійського, Бабушкінського, Ленінського районних судів м.Дніпропетровська та Дзержинського районного суду м.Кривого Рогу здійснюють військові частини ВВ МВС України. 

За дев’ять місяців 2012 року управлінням проведено наступні заходи по забезпеченню безпеки та охорони приміщень судів області, та проведено закупівлю:

- обладнання для встановлення в 28 судах системи «тривожна кнопка» між залами судового засідання з розгляду кримінальних справ та  приміщенням для конвою на загальну суму 74442,66грн.;

- навісних замків на камери для підсудних та заарештованих в залах судових засіданнях з розгляду кримінальних справ та конвойних приміщеннях у кількості 740 шт. на загальну суму 99988,80грн.;

- для безперебійної роботи охоронної сигналізації проведено закупівлю акумуляторів у кількості 43 шт. на загальну суму 6640,00грн.;

- встановлено охоронну сигналізацію у приміщеннях трьох канцелярій Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська на загальну суму 10564,20грн.;

- відновлено охоронну сигналізацію у приміщенні канцелярії та архіву Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу на загальну суму 12010,00грн.;

- встановлено охоронну сигналізації у всьому приміщенні (зали судового засідання, коридори, кабінети, архів та т.і.) Петропавлівського та Широківського районних судах області на загальну суму 43776,20грн.;

- встановлено в 6 судах області систему переговорного зв’язку між конвойними кімнатами та залами судового засідання по розгляду кримінальних справ на загальну суму 44019,50грн.;

- встановлено 10 грат для утримання підсудних в залах судових засідань з розгляду кримінальних справ на загальну суму 35000,00грн.

У Жовтневому районному суді м. Кривого Рогу та Тернівському міському суді області проведено поточний ремонт приміщення для конвою та приміщення для утримання підсудних з урахуванням усіх вимог у відповідність до вимог спільних наказів ДСА та МВС України від 12.09.2005р. №102/765 та від 06.09.2004р. №1003дск/149/04дск та Інструкції про порядок конвоювання та тримання в судах підсудних (засуджених) за вимогою судових органів, затвердженої спільним наказом МВС, МЮУ, СБУ, Генеральної прокуратури, Верховного суду від 16.10.1996р. №705/37/5/17-389/1-3/503/239.

Відповідно до Закону України „Про пожежну безпеку”, Положення про Державну пожежну охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1994 року № 508, та приписів СБП ГУ МНС України в Дніпропетровській області на усунення порушень вимог пожежної безпеки, управлінням у звітному періоді проведено:

- ремонт протипожежної сигналізації в приміщенні Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська на загальну суму 9916,80грн.;

- виконано проектування та складення робочої документації по влаштуванню системи автоматичної пожежної сигналізації у приміщеннях Баглійського районного суду м. Дніпродзержинська, Солонянського, Томаківського, Дніпропетровського районних судах, Жовтоводського міського суду області та Павлоградського і Синельниківського міськрайонних судах області на загальну суму 45799,25грн.,

- монтаж пожежно-охоронної сигналізації у приміщенні Томаківського районного суду на загальну суму 36712,00грн.;

- монтаж пожежно – охоронної сигналізації в приміщенні Криничанського районного суду на суму 25537,69грн. 

В судах Дніпропетровської області встановлено 12 пунктів пропуску, що становить 23,53% приміщень судів, 9 камер схову для речей відвідувачів, що становить 17,65% приміщень судів та 17 металодетекторів МДС -1, що складає 33% приміщень судів, в 35 судах встановлено переговорний зв’язок між конвойними кімнатами та залами судового засідання по розгляду кримінальних справ.

Нажаль, іноді виникають деякі ускладнення по забезпеченню належної охорони будівель судів області.

В Індустріальному, Ленінському та Красногвардійському районних судах м. Дніпропетровська та Криничанському районному суді встановлена пожежно-охорона сигналізація, яка знаходиться у робочому стані.

Для вирішення питання встановлення протипожежної системи в інших судах області, необхідно виділення  коштів за Програмою забезпечення безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення на 2011-2013 роки  у розмірі не менш ніж 3 035 600 грн.

В 30 судах області існує потреба по встановленню 681 грат на вікна, але зазначене питання можливо вирішити лише при надходженні відповідних цільових коштів за загальним фондом по КЕКВ 2110 „Придбання обладнання і предметів довгострокового користування” у розмірі не менш ніж 613 800,00 грн.

10 вересня 2012 року проведено спільну нараду керівництва територіального управління, ГУМВС, СБСМ «Грифон» та УЦТрК ВВ в Дніпропетровській області щодо приведення технічного оснащення судів Дніпропетровської області у відповідність до Вимог спільних наказів ДСА України та МВС України від 12.09.2005 року №102/765 та від 06.09.2004 року №1003дск/149/04дск, стан забезпечення охорони приміщень судів та забезпечення безпеки суддів.

  5.  СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ (ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДДІВ ЖИТЛОМ, САНАТОРНО-КУРОРТНЕ ЛІКУВАННЯ ТОЩО)

               У лютому 2012 року надано службову квартиру судді Нікопольського міськрайонного суду Рунчевій О.В. загальною площею 29,2 кв.м. та у липні 2012  року надано службову квартиру судді Павлоградського міськрайонного суду Бондаренко В.Б. житловою площею 17,6 кв.м.

Станом на 01.01.2012 року на обліку знаходилось 9 суддів, але в зв’язку з переведенням до суду іншої області судді Іванченкова О.Ю., кількість суддів, що потребували поліпшення житлових умов зменшилось та становить 8 суддів місцевих загальних судів станом на 01.10.2012 року.

 6.  СТАН КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Відповідно штатного розпису територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області штатна чисельність працівників становить 31 одиницю.

Станом на 01.10.2012 року в територіальному управлінні фактично працює 32 державних службовця, що становить 103,23% від штатної чисельності. Із 32 працівників управління 2 особи обіймають посади на період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку основних працівників та 1 посада головного спеціаліста відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності є вакантною.

Штатна чисельність суддів  та працівників апарату місцевих загальних судів Дніпропетровської області станом на 01 жовтня 2012 року становить 1 700 одиниць, фактична чисельність 1 606 одиниць. Із них, штатна чисельність суддів місцевих загальних судів області на звітну дату становить 329 одиниць, фактична чисельність 298 одиниць.

Територіальним управлінням Державної судової адміністрації в Дніпропетровській області підготовлено та затверджено структуру апаратів місцевих загальних судів Дніпропетровської області на 01.01.2012 року. Розроблено штатні розписи станом на  01.04.2012 року, 01.04.2012 року, 01.07.2012 року та 01.10.2012 року щодо збільшення  посадових окладів.

                Згідно затвердженого штатного розпису територіального управління ДСА України в Дніпропетровській області станом на 01.08.2011  року всіх працівників  управління згідно чинного законодавства попереджено про зміну  структури територіального управління.  Згідно наказу начальника  управління № 14-К від 20.02.2012 року всі працівники управління переведені на посади згідно затвердженого штатного розпису.

У зв’язку з набранням чинності з 20 листопада 2012 року новим Кримінальним процесуальним кодексом України, територіальним управлінням проведена робота по вивченню та узагальненню потреб місцевих загальних судів області щодо збільшення кількості суддів та працівників апарату судів. Зазначене узагальнення направлено до Державної судової адміністрації України листом від 13.06.2012 р. № 1387/12.

На виконання наказів ДСАУ від 16 липня 2012 року № 84 ті 23 серпня 2012 року № 99 територіальним управлінням затверджена структура і штатна чисельність працівників апаратів місцевих загальних судів та Дніпропетровського окружного адміністративного суду на 2013 рік.

                У звітному періоді проведено 14 перевірок стану організації роботи в цілому і зокрема ведення кадрового діловодства у 14 судах області: Амур-Нижньодніпровському та Індустріальному районних судах м.Дніпропетровська; Заводському районному суді м. Дніпродзержинська; Саксаганському, Жовтневому та Інгулецькому, Центрально-Міському районних судах м. Кривого Рогу; Криворізькому, Широківському, Межівському і Покровському районних судах Дніпропетровської області; Першотравенському та Орджонікідзевському міських судах Дніпропетровської області; Синельниківському міськрайонному суді Дніпропетровської області.

                Під час перевірок в 6 судах виявлено недоліки з питань ведення кадрового діловодства. З них, в 3 судах області недоліки усунені під час перевірки,  3 судам на усунення недоліків надавався відповідний термін. Із зазначеного числа судів повторна перевірка за результатами попередньої проведена у Жовтневому районному суді м. Кривого Рогу.

Територіальним управлінням надавались роз’яснення судам області з наступних питань: щодо порядку обчислення стажу працюючим суддям; щодо встановлення щомісячних доплат; щодо декларування доходів державних службовців, отриманих у 2011  році; щодо порядку виготовлення посвідчень суддів, призначених на посаду вперше (обраних безстроково) та суддів, призначених на адміністративні посади; щодо строків та порядку видачі заробітної плати; щодо внесених змін до Закону України «Про судоустрій та статус суддів», (а саме щодо припинення виплати грошового утримання працюючим суддям, щодо заробітної плати суддів, щодо суддівського стажу та ін.); щодо повернення помилково сплачених сум податку на доходи фізичних осіб з сум щомісячного грошового утримання працюючих суддів. Також, у зв’язку   із набранням чинності статтями 129, 130 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», територіальним управлінням проведено перевірку правильності здійснення розрахунків стажу роботи на посаді судді, що дає право отримання щомісячної доплати за вислугу років  та відповідності встановлених відсотків щомісячних доплат працюючим суддям процедури вимогам зазначеного Закону. Працівниками  відділу кадрової роботи постійно надаються консультації працівникам судів з кадрових питань.

Територіальним управлінням постійно ведеться робота по направленню на адресу ДСА України карток обліку на виготовлення посвідчень суддям, а також направлення посвідчень для знищення.

На підставі листа Державної судової адміністрації України від 16.03.2012р. №7-1368/12 забезпечено своєчасне подання суддями та державними службовцями апаратів місцевих судів Дніпропетровської області декларацій про доходи за 2011 рік.

Протягом звітного періоду територіальним управлінням забезпечено проходження у судах області:  виробничої практики 2 студентів Національного університету Державної податкової служби України; 1 студента Національного університету «Одеська юридична академія»; 10 студентів ДІ МАУП та 36 студентів Національного університету «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого». Також забезпечено проведення одноденної ознайомчої практики для 64 студентів Дніпропетровського міського юридичного ліцею.

Підготовлено та направлено місцевим судам Дніпропетровської області повідомлення про оголошення прийому в магістратуру на факультет підготовки професійних суддів при Національному університеті «Юридична академія України ім. Я. Мудрого» на денну та заочну форму навчання.

За результатами роботи до Державної судової адміністрації України надіслано пакети документів відносно 10 осіб для отримання направлення ДСАУ на навчання до Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого», до Національного університету «Одеська юридична академія», а також до Інституту підготовки професійних суддів при Національному університеті «Одеська юридична академія». Всі особи,  рекомендовані територіальним управлінням, отримали направлення Державної судової адміністрації України на навчання до зазначених  вищих навчальних закладів.

Управління постійно проводить роботу щодо направлення на курси підвищення кваліфікації працівників апарату судів та суддів.

Протягом звітного періоду відповідно Графіку підготовки суддів та працівників апарату судів, затвердженого Національною школою суддів України пройшли навчання з підвищення кваліфікації в регіональному відділенні Національної школи суддів України 99 працівників апарату суду: 9 керівників апаратів судів; 5 – заступників керівників; 36 секретарів судових засідань; 20 консультантів; 11 секретарів суду  та 18 помічників суддів місцевих загальних судів області, що становить 90% від запланованої кількості у 110 осіб.

Також протягом звітного періоду у Дніпропетровському РВ НШСУ пройшли підвищення кваліфікації 266 суддів, що становить 391,18% від запланованої  кількості у 68 осіб. З цього числа пройшли відповідну підготовку 17 суддів місцевих загальних судів, періодичне навчання з метою підвищення рівня кваліфікації на семінарах - 249 судді.

Пройшли навчання з підвищення кваліфікації за курсом «Боротьба з легалізацією (відмиванням доходів), одержаних злочинним шляхом і фінансуванням тероризму»,  що проводились Регіональними відділами ДНЗПО «Навчально-методичного центру ДКФМУ у Київській, Харківській та Львівській областях, 12 суддів, та 4 працівника апарату суду: 1 керівник апарату суду, 1 заступник керівника апарату суду та 2 помічника судді. Таким чином, відсоток суддів, що пройшли підвищення кваліфікації в інших закладах становить 17,65% від запланованої кількості, працівників апарату судів відповідно 3,64%.

У звітному періоді працівниками територіального управління під час навчань з підвищення кваліфікації працівників місцевих загальних судів, що проводиться Дніпропетровським регіональним відділенням Національної школи суддів України прочитані лекції у загальній кількості 122 академічні години.

На виконання наказу ДСАУ від 20.02.2012 року №74/к територіальним управлінням у лютому 2012 року проведено щорічну оцінку виконання 67 керівниками апаратів місцевих судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань за підсумками 2011 року. Проведено щорічну оцінку 11 працівників територіального управління та доведено до відома керівників апаратів місцевих загальних судів Дніпропетровської області про необхідність проведення щорічної оцінки у судах за підсумками 2011 року. 

Управлінням постійно проводиться робота по заповненню та внесенню оновлень в Єдину інформаційну систему обліку суддівських ккадрів.

  7.  ВЗАЄМОДІЯ ІЗ ЗАСОБАМИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

 Територіальним управлінням пролонговано на 2012 рік договори, укладені у 2011 році по співробітництву з газетами "Наше місто" та "Вісті Придніпров'я".

За 9 місяців 2012 року надруковано в газетах "Наше місто", "Вісті Придніпров'я" та в інформаційно-правовій газеті "Правник"  11 оголошень, у тому числі оголошення про заміщення вакантних посад; виклик до суду сторони по справі, розміщення некрологу.

В лютому 2012 року надруковано ексклюзивне видання книги присвяченої 80-річчю з Дня заснування Дніпропетровської області, в якій опубліковано статтю начальника територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області на тему: "Структурна організація територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області та основних завдань покладених на управління"

За 9 місяців 2012 року на веб-сайті "Судова Влада" опубліковано 11 статей щодо результатів роботи територіального управління, аналітичну та статистичну інформацію щодо стану здійснення правосуддя загальними місцевими судами Дніпропетровської області, окремих напрямів ведення кадрової роботи у місцевих загальних судах.

У червні 2012 року здійснено закупівлю на 46 судів області газети «Закон і Бізнес» та Часопис цивільного та кримінального судочинства на 2 півріччя 2012 року.

 8.  СТАН ДОТРИМАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 Протягом 9 місяців 2012 року до територіального управління надійшло на виконання 129 контрольних документів, у тому числі від ДСА України – 124. Всі контрольні завдання виконуються у встановлений термін.

Інформацію про стан виконання територіальним управлінням рішень колегій з позначкою «виконання постійно» за І та IІ квартали 2012 року надано до ДСА України 13.04.2012 року за вих.№909/12 та 11.07.2012 року за вих.№1654/12.

 9.  ІНШЕ

 Начальником територіального управління у співпраці з головою апеляційного суду Дніпропетровської області та головами місцевих загальних судів проводиться активна робота щодо забезпечення належної організації діяльності місцевих судів.

За участі територіального управління завершено ліквідаційну процедуру військового місцевого суду Дніпропетровського гарнізону.

Розгляд звернень громадян та запитів про надання інформації, що надходять на адресу територіального управління ведеться з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян» та Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Протягом 9 місяців 2012 року до територіального управління надійшло 238 звернень громадян, в тому числі скарг – 105 (44%), заяв – 133 (56%).

За цей період надійшло 5 повторних звернення, що становить 2,1% та 4 дублетних звернення що становить 1,7%.

Більшість звернень, що надходили до територіального управління розглядалися у строк до 5 днів – 100 звернень (42%), до 15 днів – 47 звернень (20%), до 30 днів – 78 звернень (33%) та до 45 днів – 13 звернень (5%).

Слід зазначити, що до територіального управління протягом 9 місяців 2012 року надійшло на 87 звернення більше ніж протягом 9 місяців 2011 року, що складає 57,6%. Збільшення кількості звернень сталося, в основному, внаслідок направлення прокурором Довгинцівського району Кривого Рогу 41 скарги громадян, що не відносяться до компетенції територіального управління. Зокрема, 35 скарг громадян із зазначеного числа стосувались здійснення перевірки наявності підстав для притягнення судді до відповідальності та порушення кримінальної справи стосовно судді. Підставою для всіх зверненень стала незгода скаржників з рішеннями, що виносились суддями Довгинцівського районного суду м.Кривого Рогу за справами про виплати пенсій дітям війни. За текстом скарги співпадають одна з одною, оскільки написані за одним взірцем. У відповіді скаржникам надано роз’яснення положень чинного законодавства щодо притягнення суддів до відповідальності.

Також збільшення кількості звернень сталося внаслідок направлення значної кількості скарг громадяном Покусай В.П.. Так, від зазначеного скаржника надійшло 29 скарг, з яких 4 скеровані ДСА України для надання пояснень з поставлених питань. У своїх зверненнях Покусай В.П. скаржиться на порушення вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді під час розгляду справ за його позовами у місцевих судах м.Дніпропетровська та просить притягти до відповідальності працівників апаратів судів та керівників апаратів судів. Чотири скарги із зазначеного числа не обґрунтовані, а саме: підставою для двох скарг стала вимога здійснити перерозподіл справи іншому судді апеляційного суду Дніпропетровської області та незгода з наданою за цією скаргою відповіддю територіального управління, а підставою для двох інших скарг стало не надання суддею часткової роздруківки технічного запису судового засідання. За фактами, викладеними у скаргах Покусая В.П. у судах проведено 8 службових розслідувань. За результатами чотирьох розслідувань комісіями з проведення службового розслідування процесуальних порушень не виявлено, але в одному випадку запропоновано провести збори працівників апарату суду щодо дотримання вимог Інструкції з діловодства, в іншому - зробити зауваження секретарю судового засідання; за результатами чотирьох службових розслідувань на 5 працівників апаратів судів накладені дисциплінарні стягнення у вигляді догани.

В свою чергу територіальним управлінням в звязку з великим надходженням до територіального управління скарг на порушення працівниками апарату місцевих судів Дніпропетровської області положень Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, направлено 29.09.2012 року за вих. №2222/12 лист про невідкладне проведення зборів працівників апарату суду з питань дотримання вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах.

Протягом звітного періоду до територіального управління надійшло 12 запитів на інформацію, на які надано відповіді у встановлені законодавством строки.

Протягом 9 місяців 2012 року територіальному управлінню пред’явлено 200 претензій та попереджень про припинення надання послуг, більшість з яких щодо заборгованості за електричну енергію та газопостачання. На всі претензії надано обгрунтовані відповіді.

Представником територіального управління прийнято участь у  розгляді 51 судових справ у якості відповідача, у 30 справах із зазначеного числа забезпечено представництво ДСА України (про визнання неправомірним бездіяльності, перерахунок заробітної плати суддям тощо).

Крім того, на виконання листа ДСА України  від 15.03.2012 № 10-1343/12 (рішення по Одинаку та Горєлій) до Дніпропетровського окружного адміністративного суду подано 11 заяв про розгляд справ за нововиявленими обставинами та 4 доповнення до апеляційних скарг. За результатами розгляду у 4 справах апеляційні скарги ДСА України задоволено.

Із зазначених 11 заяв за нововиявленими обставинами  2  заяви задоволено; 3 справи знаходяться в ВАС України (касація);  5 заяв про перегляд справ за нововиявленими обставинами повернуто на адресу Заявника в зв’язку з несплатою судового збору; 1- відмовлено у задоволенні заяви про перегляд справ за нововиявленими обставинами. До апеляційного суду подано відповідні апеляційні скарги, які зараз знаходяться на розгляді суду апеляційної інстанції.

Представником територіального управління Савчук О.М. прийнято участь у 2 засіданнях Методичної ради по правовій роботі при Головному управлінні юстиції у Дніпропетровській області, членом якої вона є.

ВИСНОВОК

 Протягом 9 місяців 2012 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області забезпечено ведення діяльності по всім напрямкам роботи, реалізацію положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів», виконання рішень колегій ДСА України та контрольних завдань.

Найбільш актуальною проблемою у діяльності управління залишається недостатність фінансування для проведення заходів по забезпеченню діяльності судів області: необхідність проведення капітальних ремонтних робіт та реконструкцій; технічного укріплення та охорони приміщень; обладнання охоронно-пожежної сигналізації та конвойних приміщень; придбання комп’ютерної та оргтехніки, засобів фіксації судового процесу. Також через законодавчу неврегульованість неможливе проведення управлінням списання основних засобів, у тому числі комп’ютерної та оргтехніки, яка знаходиться в неробочому стані.

Також відсутність фактичних коштів на виконання казначейскою службою платіжних доручень територіального управління значно ускладнює виконання договоріних зобов’язань та призводить до виникнення кредиторської заборгованості на кінець звітних періодів.

Територіальним управління розпочата робота по укладенню договорів оренди на додаткові або нові приміщення, оскільки в зв’язку зі збільшенням штатної чисельності суддів та працівників апаратів місцевих загальних судів з 01.01.2013 року виникла необхідність у збільшенні площ приміщень судів до встановлених нормативів 33 судам області.

Існує гостра необхідність в виділенні із державного бюджету коштів для придбання приміщення для розміщення Апостолівського районного суду Дніпропетровської області за адресою: м. Апостолове вул. Визволення, 66.