flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення стану роботи зі зверненнями громадян в ТУ ДСА України в Дніпропетровській області за період з 01 січня по 18 серпня 2023 року

18 серпня 2023, 13:16

Організація роботи зі зверненнями громадян в територіальному управлінні державної судової адміністрації здійснюється відповідно  до вимог Конституції  України, Закону України "Про звернення громадян", Закону України   "Про доступ до публічної інформації", Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах  державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм  власності, в засобах масової інформації» (далі - Інструкція), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

Реєстрація звернень та контроль за їх виконанням здійснюється головним спеціалістом по роботі зі  зверненнями та доступу до публічної інформації.

Розглядом письмових звернень займається головний спеціаліст по роботі зі зверненнями та доступу до публічної інформації та працівники відділу організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики.

Усі звернення, що надходять до територіального управління, в обов’язковому порядку в день їх надходження реєструються згідно вимог Інструкції. Облік особистого прийому громадян ведеться в журналі обліку особистого прийому громадян. Журнал обліку особистого прийому громадян ведеться відповідно до вказівок по їх заповненню, визначених Інструкцією.

Для зручності в роботі та правильного обліку звернень  всі звернення, що надходять до територіального управління оформлюються, в алфавітному порядку. На кожне письмове звернення заводиться окреме провадження, в якому містяться всі матеріали перевірки за зверненням та копія відповіді заявникові. Всі документи з провадження розміщуються у хронологічному порядку. Окреме провадження підшивається в обкладинку згідно форми, зазначеної Інструкцією. Провадження по зверненням, що вирішені, комплектуються в папки по 50 одиниць. Після реєстрації звернення передаються на розгляд начальнику управління, який дає необхідні вказівки виконавцю. У цей же день матеріали звернення передаються виконавцеві. Супровідні листи, по зверненнях, які направляються територіальним управлінням до інших органів для розгляду за належністю відповідно до ст. 7 Закону України “Про звернення громадян”, підшиваються до справи згідно номенклатури справ.

Наказом ДСА України від 26.03.2020 року № 141 Про затвердження Порядку особистого прийому громадян посадовими особами Державної судової адміністрації України та її територіальних управлінь в режимі відеоконференції, затверджено Порядок проведення особистого прийому громадян посадовими особами Державної судової адміністрації України та її територіальних управлінь в режимі відеоконференції. На підставі чого, територіальне управління Наказом від 27.03.2020 року № 22 визначило особу, відповідальну за організацію проведення особистого прийому громадян у режимі відеоконференції.

На підставі Наказу № 51 від 29.12.2022 року організатором прийому громадян в режимі відеоконференцзвʼязку призначено головного спеціаліста (по роботі зі зверненнями та доступу до публічної інформації) Дворецьку Наталію Михайлівну (т. 0567209803, dvorecka@dp.court.gov.ua) а в разі її відсутності – головного спеціаліста відділу організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики Ганькову Олександру Валеріївну (т. 0567450710, gankova@dp.court.gov.ua).

У звітний період особистий прийом не здійснювався, оскільки, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 09.12.2020 р. № 1236, продовживши карантинy до 31 серпня 2022 р.

Відповідно до Наказу №21-0 від 21.11.2016 року встановлено, що проведення особистого прийому громадян начальником територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області в режимі відеоконференцзвʼязку здійснюється в другу середу кожного місяця з 10.00 год. до 12.00 год.

Так, в І півріччі 2023 року до територіального управління заявок на прийом до начальника територіального управління в форматі відео конференції не подавались. З 01.07.2023 по 19.08.2023 подано 2 заявки на прийом в форматі відеоконференції.

На сайті територіального управління Державної судової адміністрації в Дніпропетровській області, який входить у веб-портал “Судова Влада України”, розміщено інформацію про графік особистого прийому громадян. Також графіки прийому громадян розміщені на веб - сайтах кожного місцевого суду Дніпропетровської області.

Усі звернення, які надходять з особистого прийому, реєструються в журналі особистого прийому громадян. В журналі зазначається прізвище заявника, дата прийому, місце його мешкання, зміст звернення та результати його розгляду.

Відповіді по зверненнях містять  повну та достовірну інформацію щодо порушеного питання. З приводу якості виготовлення відповідей зауважень не надходило.  

У територіальному управлінні розгляд звернень громадян вирішується у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті що не потребують додаткового вивчення - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Для  захисту інтересів громадян у територіальному управлінні склалася практика надання ґрунтовних відповідей на звернення у строк до 10 днів.

Для впровадження європейських стандартів відкритості і прозорості в роботі органів державної влади, відповідно до Закон України «Про доступ до публічної інформації» до територіального управління за І півріччя 2023 року  надійшло 72 запити, а в період з 01.07.2023 по 17.08.2023 – 7, на усі із них надані детальні відповіді без порушення строків.

Упродовж І півріччя 2023 та станом на 17.08.2023 до територіального управління надійшло 167 звернень громадян, у том числі 68  скарг та 99 заяв.

Залишок нерозглянутих звернень станом на 01.07.2022 складав 3 скарг; а станом на 01.07.2023 року становить 8 скарг.

Випадків порушення термінів, зазначених у Законі України «Про звернення громадян», Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області не допускалося.

Заяви (клопотання) та скарги жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-Героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної праці, Героїв України,  впродовж І півріччя 2023 року не надходили.

Із загальної кількості звернень громадян, що надійшли у звітному півріччі становлять 48 скарг. Основні питання, що порушуються скаржниками: неналежна організація роботи апарату суду - 22; на дії суддів/працівників суду - 6; інше - 25.

На звернення, у яких громадяни висловлюють незгоду з діями суддів у процесі розгляду судових справ та вимагають втручання в діяльність судів, а також притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності, територіальним управлінням надається роз’яснення відповідних статей Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та звертається увага на вимоги Положення про територіальне управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області в частині своїх повноважень.

Спеціалістами управління, під час розгляду звернень громадян, вживаються всі необхідні заходи, які виключали би підстави для повторних звернень.

Територіальним управлінням постійно надається практична допомога місцевим судам з питань розгляду звернень громадян. Головам та керівникам апаратів місцевих судів  рекомендовано спрямовувати зусилля  на поліпшення та удосконалення рівня організації роботи зі зверненнями, приділяти особливу увагу контролю за термінами розгляду звернень, веденням діловодства за зверненнями, організацією в судах особистого прийому громадян, підвищенням професійного рівня працівників, які мають відношення до розгляду звернень.