flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом І кварталу 2014 року

  

УЗАГАЛЬНЕННЯ

 роботи територіального управління з розгляду звернень громадян,

що надійшли протягом І квартал 2014 року

  

Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області проведено узагальнення роботи із зверненнями громадян, що надійшли до територіального управління  протягом І кварталу 2014 року.

Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Конституції України, Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року за № 348.

Згідно з вимогами статті 5 Закону України “Про звернення громадян” територіальним управлінням розглядаються звернення, оформленні належним чином, підписані заявником, із зазначенням дати тощо.

Облік заяв та скарг громадян ведеться в журналі реєстрації звернень громадян, обліково-статистичних картках  та алфавітному покажчику.

Для поліпшення діяльності спрямованої на виконання Закону України „Про звернення громадян” територіальне управління кожне півріччя проводить аналіз стану виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”.

Протягом I кварталу 2014 року до територіального управління надійшло 49 звернень громадян, в тому числі скарг – 19 (38,8%), заяв – 30 (61,2%).

Усі 42 звернення, що надійшли до територіального управління протягом І кварталу 2014 року були розглянуті, факти, викладені в них – перевірені та надані вичерпні відповіді.

49 звернень, що надійшли до територіального управління, отримані від:

Підприємств, установ, організацій різної форми власності – 8(16,3%);

Громадян – 41(83,7%).

За категоріями авторів звернень: 2 (4,1%) звернень від осіб, що позбавлені волі або воля яких обмежена, 3 (6,1%) звернення від інваліда ІІ групи, звернень від пенсіонера, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Інвалідів Великої Вітчизняної війни, від матерів-героїнь, до територіального управління протягом звітного періоду  не надходило.

За характером звернень, що надійшли до територіального управління в значній більшості порушувались питання щодо:

-   тривалий розгляд справ суддями;

- не ознайомлення з матеріалами справи та протоколом судового засідання ;

-  неправомірні дії суддів, незаконний вирок або рішення суду – 6 (12,2%);

-          поведінка працівників суду – 2 (4,1%);

-          організація роботи судів – 22 (44,9%)            

-          не отримання копії рішення суду – 13 (26,5%);

-          на роботу ТУ ДСА України в Дніпропетровській області;

-          інші питання – 6 (12,2%).

На виконання рішення колегії ДСА України від 09.09.2009 року за № 4/3 п. 2.1 територіальним управління щоквартально здійснюється моніторинг щодо причин, які породжують надходження повторних звернень, скарг, які знаходяться на розгляді територіального управління, на роботу територіального управління, недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян та безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника.

З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом І кварталу 2014 року надійшло 2 (4,1%) дублетних звернення та 1 (2%) повторне звернень.

На кожне звернення, яке надходило протягом звітного періоду управлінням вчасно направлено обґрунтовані письмові відповіді, що містять перевірену інформацію. Більшість звернень, що надходили до територіального управління розглядалися у строк до 5 днів – 9 (18,4%), до 15 днів – 13 (26,5%), до 30 днів – 26 (53,1%) та до 45 днів – 1 звернення (2%).

Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян протягом І кварталу 2013 року не виявлено.

Так, з усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом ІV кварталу 2013 року 23 (47%) звернень вирішено позитивно, в 16 (32,6%) в зверненнях відмовлено у задоволенні вимог, факти не знайшли свого підтвердження, в 5 (10,2%) зверненнях дано роз’яснення, 2 (4,1%) звернень направлено на розгляд за належністю відповідно ч.3 ст.7 ЗУ «Про звернення громадян», 3 (6,1%) звернення повернуті авторам відповідно до ст. 5 і 7 ЗУ «Про звернення громадян». Випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника не виявлено.

Аналіз змісту скарг показав правову необізнаність громадян щодо порядку оскарження незаконних, на їх думку, рішень судів та порядку їх направлення до апеляційної та касаційної інстанцій.

У багатьох випадках, всупереч чинному законодавству, заявники просять вплинути на судовий процес, через незадоволення результатом розгляду справи. Зустрічається упереджене трактування учасниками дійсних обставин справи, надіслання позовної заяви для виправлення недоліків трактується, як небажання суду розглядати справу. Тривалий розгляд справ є ще однією причиною надходження звернень громадян, що пояснюється великою завантаженістю судів.

Під час вивчення територіальним управлінням стану діловодства та надання організаційної допомоги судам області проводиться перевірка стану організації роботи зі зверненнями громадян у місцевих загальних судах Дніпропетровської області. Результати перевірок доводяться до відома голів судів. Так, протягом І кварталу 2014 року проведено перевірку у 4 загальних місцевих судах Дніпропетровської області.

За результатами перевірок цим судам надані рекомендації щодо організації роботи зі зверненнями громадян.

Результати проведеного аналізу свідчать, що у територіальному управлінні робота по розгляду звернень громадян, що надходять до управління ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота та надається організаційна допомога щодо розгляду звернень громадян.