flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом ІІІ кварталу 2010 року

УЗАГАЛЬНЕННЯ

 роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом ІІІ кварталу 2010 року

  

Територіальним управлінням Державної судової адміністрації в Дніпропетровській області  проведено узагальнення роботи із зверненнями громадян, що надійшли до територіального управління  протягом ІІІ кварталу 2010 року.

Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Конституції України, Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року за № 348.

Згідно з вимогами статті 5 Закону України “Про звернення громадян” територіальним управлінням розглядаються звернення, оформленні належним чином, підписані заявником, із зазначенням дати тощо.

Облік заяв та скарг громадян ведеться в журналі реєстрації звернень громадян, обліково-статистичних картках  та алфавітному покажчику.

Для поліпшення діяльності спрямованої на виконання Закону України „Про звернення громадян” територіальне управління кожне півріччя проводить аналіз стану виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”.

Протягом ІІІ кварталу 2010 року до територіального управління надійшло 65 звернень громадян, в тому числі скарг – 41 (63,1%), заяв – 24 (36,9%).

Усі 65 звернень, які надійшли до територіального управління протягом ІІІ кварталу 2010 року були розглянуті, факти, викладені в них – перевірені та надані вичерпні відповіді.

65 звернень, які надійшли до територіального управління, отримані від:

Підприємств, установ, організацій різної форми власності – 9(13,8%);

Громадян – 56(86,2%).

За категоріями авторів звернень: 1 (1,54%) звернення від інваліду ІІ групи, 4 (6,2%) звернення від пенсіонерів, 5 (7,7%) звернень від осіб, що позбавлені волі або воля яких обмежена. Звернень від матерів-героїнь, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Інвалідів Великої Вітчизняної війни до територіального управління протягом звітного періоду  не надходило.

За характером звернень, що надійшли до територіального управління в значній більшості порушувались питання щодо:

- тривалого не ознайомлення з матеріалами кримінальної справи та протоколом судового засідання – 14 (21,5%);

- не ознайомлення з матеріалами справи та протоколом судового засідання – 1 (1,5%);

-          неправомірні дії суддів, незаконний вирок або рішення суду – 9 (13,8%);

-          поведінка працівників суду – 5 (7,7%);

-          не отримання копії рішення суду – 10 (15,4%);

-          діяльність ТУ ДСА в Дніпропетровській області – 2 (3,1%);

- інші питання – 24 (37%).

На виконання рішення колегії ДСА України від 09.09.2009 року за № 4/3 п. 2.1 територіальним управління щоквартально здійснюється моніторинг щодо причин, які породжують надходження повторних звернень, скарг, які знаходяться на розгляді територіального управління, на роботу територіального управління, недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян та безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника.

З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом ІІІ кварталу 2010 року не було жодного повторного звернення і тільки 2 дублетних звернення, що становить 3,1%.

Протягом ІІІ кварталу 2010 року до управління надійшло 2 (3,1%) скарги громадян на роботу територіального управління.

На кожне звернення, яке надходило протягом звітного періоду управлінням вчасно направлено обґрунтовані письмові відповіді, що містять перевірену інформацію. Більшість звернень, що надходили до територіального управління розглядалися у строк до 5 днів – 33 звернень (50,8%), до 15 днів – 14 (21,5%), до 30 днів – 18 (27,7%).

Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян протягом ІІІ кварталу 2010 року не виявлено.

Так, з усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом ІІІ кварталу 2010 року на 40 (61,5%) звернень громадян управлінням надано вичерпну відповідь заявнику, 12 (18,5%) звернень повернуто з роз’ясненням повноважень ТУ ДСА в Дніпропетровській області, 13 (20%)  звернень направлено за належністю до суду для розгляду по суті. Випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника не виявлено.

Аналіз змісту скарг показав правову необізнаність громадян щодо порядку оскарження незаконних, на їх думку, рішень судів та порядку їх направлення до апеляційної та касаційної інстанцій.

У багатьох випадках, всупереч чинному законодавству, заявники просять вплинути на судовий процес, через незадоволення результатом розгляду справи. Зустрічається упереджене трактування учасниками дійсних обставин справи, надіслання позовної заяви для виправлення недоліків трактується, як небажання суду розглядати справу. Тривалий розгляд справ є ще однією причиною надходження звернень громадян, що пояснюється великою завантаженістю судів.

Під час вивчення територіальним управлінням стану діловодства та надання організаційної допомоги судам області проводиться перевірка стану організації роботи зі зверненнями громадян у місцевих загальних судах Дніпропетровської області. Результати перевірок доводяться до відома голів судів. Так, протягом ІІІ кварталу 2010 року проведено перевірку у 4 загальних місцевих судах Дніпропетровської області.

За результатами перевірок цим судам надані рекомендації щодо організації роботи зі зверненнями громадян.

Результати проведеного аналізу свідчать, що у територіальному управлінні робота по розгляду звернень громадян, що надходять до управління ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота та надається організаційна допомога щодо розгляду звернень громадян.