flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом IV кварталу 2009 року.

УЗАГАЛЬНЕННЯ
 роботи територіального управління з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом ІV кварталу 2009 року
  
Територіальним управлінням Державної судової адміністрації в Дніпропетровській області проведено узагальнення роботи із зверненнями громадян, що надійшли до територіального управління протягом 2009 року.
Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Конституції України, Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року за № 348.
Згідно з вимогами статті 5 Закону України “Про звернення громадян” територіальним управлінням розглядаються звернення, оформленні належним чином, підписані заявником, із зазначенням дати тощо.
Облік заяв та скарг громадян ведеться в журналі реєстрації звернень громадян, обліково-статистичних картках та алфавітному покажчику.
Якщо звернення надходить до територіального управління вдруге, на обліково-статистичній картці ставиться індекс „П”.
Звернень від Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Інвалідів Великої Вітчизняної війни до територіального управління протягом звітного періоду не надходило.
Для поліпшення діяльності спрямованої на виконання Закону України „Про звернення громадян” територіальне управління кожне півріччя проводить аналіз стану виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”.
До територіального управління Державної судової адміністрації в Дніпропетровській області протягом ІV кварталу 2009 року надійшло 42 звернення громадян, що становить 26,8% від усієї кількості звернень, що надійшли до управління протягом 2009 року, а саме 157 звернень. Із 42 звернень, що надійшли до управління протягом звітного періоду: заяв – 17 (40,5%), скарг – 24(57,1%), депутатські звернення – 1(2,4%).
Усі 42 звернення, які надійшли до територіального управління протягом ІV кварталу 2009 року були розглянуті, факти, викладені в них – перевірені та надані вичерпні відповіді.
42 звернення, які надійшли до територіального управління, отримані від:
Підприємств, установ, організацій різної форми власності – 2(4,7%);
Органів державної влади – 1(2,4%);
Народних депутатів – 1(2,4%);
Громадян – 38(90,5%) .
За характером звернень, що надійшли до територіального управління в значній більшості порушувались питання щодо:
- дій суддів, пов’язаних з тривалим розглядом кримінальних та цивільних справ – 4 (9,5%);
- тривалого не ознайомлення з матеріалами кримінальної справи та протоколом судового засідання – 1 (2,4%);
- неправомірних з погляду заявників дій суддів та на винесений вирок або поставлене судом рішення, і просять втручання територіального управління в діяльність судів щодо відправлення правосуддя – 16 (38,1%);
- діяльності працівників суду та організацію роботи судів – 9 (21,4%);
-          інші питання – 12 (28,6%).
На виконання рішення колегії ДСА України від 09.09.2009 року за № 4/3 п. 2.1 територіальним управління щоквартально здійснюється моніторинг щодо причин, які породжують надходження повторних звернень, скарг, які знаходяться на розгляді територіального управління, на роботу територіального управління, недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян та безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника.
З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом ІV кварталу 2009 року не було жодного повторного звернення.
Протягом ІV кварталу 2009 року скарг громадян на роботу територіального управління не надходило.
На кожне звернення, яке надходило протягом звітного періоду управлінням вчасно направлено обґрунтовані письмові відповіді, що містять перевірену інформацію. Звернення розглянуті у строки: до 5 днів – 24 (57,1%) звернень, до 15 днів – 7 (16,7%), до 30 днів – 11 (26,2%). Випадків недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян протягом ІV кварталу 2009 року не виявлено.
З усієї кількості звернень, які надійшли до управління протягом ІV кварталу 2009 року на 19 (45,3%) звернень громадян управлінням надано вичерпну відповідь заявнику, 14 (33,3%) звернень повернуто з роз’ясненням повноважень ТУ ДСА в Дніпропетровській області, 9 (21,4%) звернень направлено за належністю уповноваженому органу для розгляду по суті, з них 7 (16,7%) звернень направлено до суду. Випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника не виявлено.
Аналіз змісту скарг показав правову необізнаність громадян щодо порядку оскарження незаконних, на їх думку, рішень судів та процедури порядку направлення до апеляційної та касаційної інстанцій.
У багатьох випадках, всупереч чинному законодавству, заявники просять вплинути на судовий процес, через незадоволення результатом розгляду справи. Зустрічається упереджене трактування учасниками дійсних обставин справи, надіслання позовної заяви для виправлення недоліків трактується, як небажання суду розглядати справу. Тривалий розгляд справ є ще однією причиною надходження звернень громадян, що пояснюється великою завантаженістю судів.
Під час вивчення територіальним управлінням стану діловодства та надання організаційної допомоги судам області проводиться перевірка стану організації роботи зі зверненнями громадян у місцевих загальних судах Дніпропетровської області. Результати перевірок доводяться до відома голів судів. Так, протягом ІV кварталу 2009 року проведено перевірку у 4 загальних місцевих судах Дніпропетровської області.
За результатами перевірок цим судам надані рекомендації щодо організації роботи зі зверненнями громадян.
Результати проведеного аналізу свідчать, що у територіальному управлінні робота по розгляду звернень громадян, що надходять до управління ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота та надається організаційна допомога щодо розгляду звернень громадян.